۱۵ هزار میلیارد ریال برای مقابله با خشکسالی تخصیص یافته است به گزارش اخبار اردبیل  , اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، اظهار کرد: امسال بخش عظیمی از استان‌های کشور به دلیل کاهش محسوس بارش‌ها دچار خشکسالی و خسارت ناشی از این پدیده نامیمون شدند که تلاش می‌کنیم کشاورزان و باغداران آسیب‌دیده را مدد برسانیم. […]

۱۵ هزار میلیارد ریال برای مقابله با خشکسالی تخصیص یافته است

به گزارش اخبار اردبیل  , اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، اظهار کرد: امسال بخش عظیمی از استان‌های کشور به دلیل کاهش محسوس بارش‌ها دچار خشکسالی و خسارت ناشی از این پدیده نامیمون شدند که تلاش می‌کنیم کشاورزان و باغداران آسیب‌دیده را مدد برسانیم.
وی تصریح کرد: در این زمینه ارزیابی از طریق صندوق پرداخت خسارت بخش کشاورزی آغاز شده و امیدواریم با نهایی شدن میزان خسارت وارده به اراضی کشاورزی و همچنین باغات و بخش دام پرداختی از طریق صندوق و تأمین منابع مورد نیاز به صورت فوق‌العاده انجام شود.
معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه عملیات برداشت محصولات زراعی در استان اردبیل نیز آغاز شده است، گفت: بخش عظیمی از اراضی دیم این استان خسارت دیدند که امیدواریم با پرداخت به موقع خسارت زارعین در مناطق شمالی استان که از خشکسالی و کم آبی دچار آسیب شدند، جبران بخشی از خسارت وارده را شاهد باشیم.
اکبری به سدهای نیمه‌تمام معیشتی اشاره کرد و افزود: از ۲۲ سد معیشتی نیمه‌تمام در استان اردبیل بیش از ۹ مورد آن در شهرستان‌های خلخال و کوثر قرار دارد که ضروری است با تدبیر مسئولان استانی هر چه سریع‌تر این پروژه‌ها به سرانجام برسد.
وی اولویت تکمیل سدهای معیشتی را برای تأمین آب مورد نیاز بخش کشاورزی در روستاها یادآور شد و خاطر نشان کرد: اولویت با روستاهای با جمعیت بالاست تا در سایه احداث و راه‌اندازی این سدها جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه انجام شود.
اکبری در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: روستاییان باید جبهه تولید خود را تقویت کنند که یکی از راهکارهای اساسی در این زمینه تکمیل سدهای معیشتی و بهره‌برداری از آنهاست که می‌تواند نقطه قوت در افزایش تولید در این بخش باشد.
معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی استان اردبیل را قطب تولید محصولات متنوع کشاورزی به ویژه گندم، جو، حبوبات و دانه‌های روغنی اعلام کرد و گفت: هر چند خشکسالی امسال به بخشی از این تولیدات و ارزش افزوده بخش کشاورزی خسارت و نقصان وارد کرده اما تلاش بر این است تا برای سال زراعی آینده وضعیت کشاورزان و معیشت و درآمد آنها ترمیم شود.