صرافی بینگ ایکس (BingX) با در اختیار داشتن بیش از ۵ میلیون کاربر، دارای عمق بازار مناسبی برای معامله انواع ارز دیجیتال است. آموزش نحوه برداشت از بینگ ایکس و همچنین نحوه واریز پول به آن، از آنجایی برای کاربران ایرانی حائز اهمیت است که این صرافی، از تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران تبعیت نمی‌کند؛ بنابراین […]

صرافی بینگ ایکس (BingX) با در اختیار داشتن بیش از 5 میلیون کاربر، دارای عمق بازار مناسبی برای معامله انواع ارز دیجیتال است. آموزش نحوه برداشت از بینگ ایکس و همچنین نحوه واریز پول به آن، از آنجایی برای کاربران ایرانی حائز اهمیت است که این صرافی، از تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران تبعیت نمی‌کند؛ بنابراین برخلاف بسیاری از پلتفرم‌های معتبر جهان، کاربران ایران BingX با دغدغه‌هایی نظیر مسدود شدن حساب کاربری و الزام برای طی کردن فرآیندهای احراز هویت، مواجه نخواهند بود.

باید بدانید که معامله‌گران می‌توانند دارایی‌های خود را از تراست والت و دیگر کیف پول‌های دیجیتال، به‌راحتی به والت دیجیتال صرافی BingX انتقال دهند. به‌طورکلی اما، ممکن است کاربران برای واریز پول به این صرافی با ابهاماتی روبه‌رو باشند؛ همچنین پس از انجام معاملات خود، احتمالاً با نحوه برداشت از بینگ ایکس، هیچ‌گونه آشنایی ندارند. به همین دلیل، در ادامه به بررسی تمامی این موارد (بر اساس آموزش‌های مرجع اصلی) می‌پردازیم.

چگونه نحوه برداشت از بینگ ایکس اجرایی می‌شود؟

برای انجام عملیات‌ مربوط به واریزها و برداشت‌های صرافی بینگ ایکس، کاربران می‌توانند هم از اپلیکیشن اختصاصی گوشی همراه و هم از نسخه وب استفاده کنند. در هر دو حالت، کاربران نیاز به ساخت یک اکانت کاربری خواهند داشت که به‌سرعت انجام می‌پذیرد. پس از ثبت‌نام اولیه، تریدر در هر بار ورود به این پلتفرم، نیاز دارد که نام کاربری و گذرواژه خود را وارد نماید تا به نسخه وب یا اپلیکیشن موبایلی BingX دسترسی پیدا کند. لازم به ذکر است که برای ورود به اپلیکیشن گوشی همراه و همچنین وب‌سایت این مجموعه، نیازی به استفاده از vpn نخواهید داشت:

موارد پراهمیت در نحوه واریز و نحوه برداشت از بینگ ایکس

جهت انجام فرآیندهای پراهمیت برداشت و واریز در وب‌سایت بینگ ایکس، توجه به نکات زیر الزامی خواهد بود:

  • انجام کلیه تراکنش‌ها، ممکن است از چند دقیقه تا چند ساعت زمان ببرد؛ بنابراین همواره باید صبر به خرج دهید و در انتظار تأیید تراکنشتان بمانید.
  • به‌منظور جلوگیری از وقوع هر مشکلی در نحوه برداشت از بینگ ایکس و یا واریز به آن، باید آدرس کیف پول دیجیتالی مقصد را به‌درستی وارد نمایید. برای این کار، هم می‌توانید آدرس کیف پول را به‌طور کامل کپی پیست کنید و هم کد QR والت دیجیتالی موردنظر را با ابزارهای اسکنر، برداشت کنید.
  • هنگام ورود به اکانت کاربری خود، حتماً از فرآیندهای تأیید و احراز هویت شخصی دو مرحله‌ای بهره بگیرید.
  • پیش از اجرایی کردن برداشت‌ها و واریزها، مطمئن شوید که اپلیکیشن موبایلی و یا نسخه وب BingX، از اتصال امن برخوردار باشد.
  • حتماً محدودیت‌ها و حداقل مقدار برداشت و واریز رمزارزها را در صرافی بینگ ایکس، موردبررسی قرار دهید.
  • بهتر است با کیف پول‌های دیجیتال معتبر و صرافی‌های ارز دیجیتال شناخته‌شده، مراوده داشته باشید.
  • با انتخاب شبکه‌های انتقال متناسب با هر نوع رمزارز، از هزینه‌های کارمزد برداشت‌های خارجی خود بکاهید.

معمولاً با بررسی اعداد درج‌شده در بخش‌های Network Fee و Transaction Fee، می‌توانید از هزینه‌های شبکه و تراکنش مطلع شوید.

آموزش نحوه برداشت از بینگ ایکس

به‌طورکلی شاهد رابط کاربری مناسبی در پلتفرم BingX هستیم و کاربر به‌راحتی می‌تواند نحوه برداشت از بینگ ایکس را اجرایی نماید. چنانچه بخواهید از کیف پول دیجیتال خود در صرافی بینگ ایکس، برداشت انجام دهید، در گام نخست باید وارد سایت موردنظر یا اپلیکیشن اختصاصی Bingx شوید. سپس با وارد نمودن نام کاربری و پسورد، فرآیند لاگین (ورود کاربر) را انجام دهید. در گوشه سمت راست بالای صفحه اصلی سایت، روی علامت والت دیجیتال بزنید. سپس از طریق منوی کرکره‌ای، به انتخاب گزینه «Withdraw» اقدام نمایید. حالا احتیاج دارید که یکی از شیوه‌های برداشت را انتخاب کنید:

  • شیوه اول؛ انتقال پول و سرمایه به نشانی یک کیف پول در خارج از صرافی BingX
  • شیوه دوم؛ برداشت سرمایه از صرافی بینگ ایکس به‌منظور انتقالات داخلی.

باید بدانید که تا به امروز، کاربران به همین دو روش فوق (برای برداشت پول) دسترسی دارند که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت:

برداشت از پلتفرم BingX برای انتقالات خارجی

در آموزش نحوه برداشت از بینگ ایکس بر اساس شیوه اول، باید به این نکته اشاره کنیم که با استفاده از این روش، عملیات انتقال پول و سرمایه به نشانی یک کیف پول در خارج از صرافی BingX انجام خواهد شد. در ابتدا جهت اجرای Withdraw، باید رمزارز موردنظر از بخش Currency انتخاب شود و همچنین شبکه برداشتتان را از طریق بخش نتورک (Network) تنظیم نمایید. در ادامه، آدرس والت دیجیتال مقصد را به همراه عدد موردنظرتان برای برداشت، در قسمت Withdrawal QTY وارد کنید. توجه داشته باشید که برای انتقالات خارجی، به‌هیچ‌وجه نشانی والت دیجیتال موردنظرتان برای انتقال (کیف پول مقصد) را تایپ نکنید؛ بلکه توصیه می‌شود حتماً آدرس موردنظر را کپی و در کادر مربوطه پیست کنید.

سپس لازم است که توسط کاربر، نوع حساب برداشت انتخاب شود. به یاد داشته باشید که انتخاب حساب مناسب، شما را در ادامه مسیر با هیچ مشکلی مواجه نخواهد کرد. با توجه به شفافیت بالای عملکردها در صرافی بینگ ایکس، مقدار کارمزد برداشت در بخش Fee، برای کاربر به نمایش درمی‌آید. اگر همه‌چیز، اعم از مقدار انتقال سرمایه و آدرس کیف پول دیجیتال مقصد مورد تأییدتان بود، کافی است روی گزینه Withdraw بزنید تا فرآیند برداشت از بینگ ایکس تکمیل گردد.

نحوه برداشت از بینگ ایکس برای انتقالات داخلی

این روش که شیوه دوم نام دارد، به‌منظور برداشت دارایی از صرافی BingX برای انتقالات داخلی به‌کار گرفته می‌شود؛ به‌عنوان‌مثال با این شیوه کاربران قادر خواهند بود که یک رمزارز را که در کیف پول خود (در همین پلتفرم) دارند، به والت دیجیتال یک کاربر دیگر در صرافی بینگ ایکس انتقال دهند. نحوه برداشت از بینگ ایکس برای انتقالات داخلی، بدین گونه است که ابتدا از طریق بخش Withdraw، باید روی گزینه Internal Transfer بزنید. در ادامه ارز دیجیتال موردنظرتان را از طریق بخش Currency انتخاب نمایید و البته باید روش انتقال سرمایه خود را نیز تنظیم کنید.

برای انتخاب روش انتقال، کافی است به بخش Transfer Method توجه داشته باشید و روی یکی از گزینه‌ها بزنید. گزینه‌های در دسترس در این بخش، شامل موارد زیر خواهند بود:

  • Phone Number
  • Email
  • User UID

در ادامه آموزش نحوه برداشت از بینگ ایکس، باید به شیوه‌های انتقال فوق اشاره داشته باشیم؛ چنان‌که کاربران مجاز هستند که یکی از سه روش انتقال با شناسه کاربری، ایمیل یا شماره تلفن را برگزینند، به‌طورکلی پیشنهاد می‌شود که از روش ایمیل یا شناسه کاربری استفاده نمایید؛ زیرا گاهی در روند پیامک‌های ارسال‌شده از خارج از کشور، تداخلاتی به وجود می‌آید. پس از انتخاب نوع انتقال، کاربر باید مقدار رمزارز موردنظرش را برای انتقال داخلی وارد نماید. در مراحل پایانی کار، از طریق بخش Withdrawal QTY، حسابی که در آن سرمایه دارید را انتخاب کنید. نهایتاً نیز اگر تمامی اطلاعات مورد تأییدتان بود، روی گزینه Withdraw بزنید تا برداشت از صرافی BingX برای انتقال داخلی انجام گیرد.

تأثیر شبکه‌های انتقال روی قیمت و کارمزد ارز دیجیتال

در مباحث مربوط به نحوه برداشت از بینگ ایکس و همچنین نحوه واریز پول به صرافی بینگ ایکس، با موضوعی به نام «شبکه انتقال» مواجه خواهیم شد. همواره کاربران برای عملیات‌های واریز و برداشت و بسته به نوع رمزارز، باید به انتخاب مناسب‌ترین شبکه انتقال بپردازند؛ به‌عنوان‌مثال، به‌منظور انجام تراکنش‌های مربوط به تتر، برترین شبکه انتقال، «ترون» خواهد بود. این شبکه برای تراکنش‌های خارجی تتر، علاوه بر داشتن کارمزد کم، از سرعت انجام تراکنش بالایی نیز بهره می‌برد. باز هم باید روی این نکته تأکید داشته باشیم که یکی از ویژگی‌های جذاب صرافی بینگ ایکس، عدم دریافت کارمزد برای انتقالات داخلی است و تنها برای انتقالات خارجی، مقدار کارمزد مناسبی دریافت می‌شود.

برخی از افراد تصور می‌کنند که با انتخاب یک نوع شبکه انتقال، نرخ‌های قیمت ارزهای دیجیتال نیز دستخوش تغییراتی می‌شوند. این در حالی است که چنین تصوری اساساً اشتباه است و شبکه‌های انتقال، هیچ‌گونه ارتباطی به افزایش یا کاهش قیمت رمزارزها نخواهند داشت. به‌طورکلی نوع شبکه بلاک‌چین و الگوریتم‌های به‌کاررفته در آن، روی بحث تناسب یک شبکه برای انتقال یک رمزارز خاص، بسیار مؤثر است.

مشاهده تاریخچه برداشت از BingX

علاوه بر آموزش نحوه برداشت از بینگ ایکس، کاربران باید برای چک نمودن برداشت‌های خود در زمان‌های مختلف، آگاهی‌های لازم را کسب نمایند؛ ضمناً برای تسلط روی دارایی‌ها و میزان کارمزدهای پرداخت‌شده، دسترسی به بخش‌های مربوط به مشاهده انتقالات، حیاتی به نظر می‌رسد. بدین منظور کافی است که به بخش Recent Withdrawals مراجعه نمایید که مربوط به آخرین برداشت‌ها خواهد بود. این بخش درواقع هیستوری تمامی برداشت‌هایتان در صرافی بینگ ایکس به شمار می‌رود. یکی از نکات ویژه صرافی ارز دیجیتال بینگ ایکس، این است که هیچ‌کدام از برداشت‌ها برای انتقالات داخلی در این پلتفرم، شامل کارمزد نمی‌شوند.

نحوه واریز پول به صرافی بینگ ایکس

فارغ از مباحث مربوط به نحوه برداشت از بینگ ایکس، کاربران باید با نحوه واریز پول به این صرافی نیز آشنا باشند. یکی از ویژگی‌های این پلتفرم که موجب محبوبیت آن در میان تریدرهای ایرانی شده است، امکان هماهنگ‌سازی تنظیمات سایت روی زبان فارسی خواهد بود. نحوه واریز پول به بینگ ایکس به این صورت است:

  • ابتدا نیاز است که کاربر با وارد نمودن نام کاربری و پسورد خود، به‌حساب کاربری خود در سایت بینگ ایکس ورود کند.
  • در ادامه باید روی علامت والت دیجیتال (در بالای صفحه، گوشه سمت راست) کلیک شود.
  • با کلیک روی این گزینه، یک منوی کرکره‌ای در اختیارتان قرار می‌گیرد و باید روی گزینه Deposit کلیک نمایید.
  • در ادامه مسیر واریز به‌حساب BingX، از طریق بخش نتورک (Network) باید شبکه انتقال موردنظر انتخاب گردد.
  • سپس با استفاده از بخش Currency، رمزارز مدنظرتان را انتخاب نمایید. رمزارز مدنظرتان می‌تواند تتر، بیت کوین و یا هر ارز دیجیتال شاخص دیگری باشد.
  • جهت ادامه فرآیند، باید نشانی واریز توسط کاربر کپی شود. در این بخش نیز، حتماً توجه داشته باشید که آدرس موردنظر را کپی نمایید (تایپ نکنید).

حال وقت آن است که برنامه موردنظرتان را که قصد دارید از آن برداشت انجام دهید را باز نمایید. این برنامه می‌تواند تراست والت، دیگر کیف پول‌های مستقل معتبر و یا هر صرافی بین‌المللی معتبر باشد.

توجه به حداقل مقدار واریز در صرافی BingX

در آموزش نحوه واریز پول به صرافی بینگ ایکس، کاربران باید به حداقل مقدار برداشت و واریز توجه ویژه‌ای داشته باشند. برای این منظور و هنگام واریزها، تریدرهای ایرانی باید به حداقل مقادیر واریز رمزارز که روبه‌روی گزینه Minimun Deposit قرارگرفته است، مراجعه نمایند؛ به‌عنوان‌مثال حداقل میزان واریز رمزارز بیت کوین، 0.0002 BTC در نظر گرفته‌شده است؛ همچنین حداقل میزان واریز برای تتر در بینگ ایکس، 1 واحد تتر خواهد بود. در بخش EST. Arrival نیز، کاربران به حداقل تأییدیه‌های الزامی برای شبکه بلاک‌چین و عملیات‌ واریز، دسترسی خواهند داشت. به‌عنوان‌مثال برای ارز دیجیتال بیت کوین (BTC)، تنها یک تأییدیه بلاک‌چین کافی است.

نکات حداقل برداشت از بینگ ایکس

در تکمیل آموزش‌های مربوط به نحوه برداشت از بینگ ایکس، باید بدانید که کاربرانی که احراز هویت نکرده باشند، در طول یک شبانه‌روز، قادر به برداشت تا سقف 50000 دلار از صرافی بینگ ایکس هستند. همواره باید قبل از انتقال سرمایه‌ها، به حداقل میزان برداشت رمزارز خود توجه داشته باشید. جهت آگاهی از حداقل مقدار برداشت هر ارز دیجیتال در این صرافی، باید در زیر قسمت انتخاب رمزارزها، میزان حداقل‌ها را مشاهده کنید. به‌عنوان‌مثال با انتخاب شبکه انتقال مناسب، حداقل مقدار برداشت تتر (USDT)، برابر با 10 دلار خواهد بود. این در حالی است که حداقل مقدار برداشت برای دیگر رمزارزها، برابر با 15 دلار است.

غالباً ارائه پیام تأییدیه نهایی تراکنش‌ها، در حدود 10 دقیقه الی 2 ساعت زمان می‌برد؛ زیرا برای برداشت‌ها، به تأیید کلی شبکه بلاک‌چین نیاز خواهد بود. معمولاً در آموزش نحوه واریز پول به بینگ ایکس و همچنین نحوه برداشت، همواره روی نکات امنیتی تأکید می‌شود. چنان‌که حتماً باید آدرس‌های کیف پول‌های دیجیتالی مقصد را در هر نوع انتقال (واریز و برداشت)، به‌درستی وارد نمایید. ضمناً از ارائه دادن پیام‌های شخصی، کد احراز هویت گوگل اتنتیکیتور، کدهای تأیید، گذرواژه و دیگر موارد شخصی حساب کاربری به کاربران دیگر، جداً پرهیز کنید.

بینگ ایکس ایران؛ مرجع آموزش صرافی جهانی BingX

وب‌سایت بینگ ایکس ایران (bingxiran.io) به‌عنوان مرجع آموزش انواع نکات مربوط به معامله ایمن، رمزارزهای موجود در این پلتفرم، نحوه برداشت از بینگ ایکس، نحوه واریز پول به صرافی بینگ ایکس و…، مشغول فعالیت است؛ البته که در پلتفرم BingX، قابلیت فارسی‌سازی کلیه امکانات و ابزارهای این صرافی برای کاربران ایرانی وجود دارد. به لطف آموزش‌های کاربردی مجموعه معتبر بینگ ایکس ایران، کلیه کاربران می‌توانند در بستری امن و با افزایش مهارت‌های خود، به ترید انواع رمزارزها اقدام نمایند.

جالب است بدانید که بر مبنای اعلام پایگاه‌های تحلیلی–آماری «کوین گکو» و «کوین مارکت کپ»، صرافی بینگ ایکس به‌ترتیب در رتبه‌های 18 و 24 برترین پلتفرم‌های معاملات ارز دیجیتال جهان جای گرفته است؛ که نشان از اعتبار بالای صرافی BingX می‌دهد. جهت بهره‌گیری از آموزش‌های لازم برای انجام هرگونه معامله موفق در این پلتفرم، کاربران می‌توانند به وب‌سایت بینگ ایکس ایران مراجعه نمایند.