تفکیک زباله کلاس دوم ، به عموماً به عنوان زباله های خشک یا غیر آلی شناخته می‌شوند. این نوع زباله ها عمدتاً شامل موادی هستند که قابلیت بازیافت و یا فرآوری دارند. به طور کلی، زباله های کلاس دوم شامل موادی مانند کاغذ، کارتن، شیشه، پلاستیک، فلزات و آلومینیوم، لاستیک و مواد بازیافتی دیگر می‌شوند. […]

تفکیک زباله کلاس دوم ، به عموماً به عنوان زباله های خشک یا غیر آلی شناخته می‌شوند. این نوع زباله ها عمدتاً شامل موادی هستند که قابلیت بازیافت و یا فرآوری دارند. به طور کلی، زباله های کلاس دوم شامل موادی مانند کاغذ، کارتن، شیشه، پلاستیک، فلزات و آلومینیوم، لاستیک و مواد بازیافتی دیگر می‌شوند.

در فرآیند جداسازی و تفکیک زباله ها کلاس دوم، از متدها و تجهیزات مختلفی استفاده می‌شود. این فرآیند به تفکیک مواد قابل بازیافت از سایر زباله ها و جمع‌آوری آنها برای بازیافت یا فرآوری بیشتر ادامه می‌دهد. مزایای تفکیک زباله های کلاس دوم عبارتند از:

  1. افزایش بازیافت: تفکیک زباله های کلاس دوم امکان بازیافت و استفاده مجدد از مواد قابل بازیافت مانند کاغذ، شیشه، پلاستیک و فلزات را بهبود می‌بخشد. این کار به حداقل رساندن نیاز به منابع طبیعی برای تولید مواد اولیه کمک می‌کند و میزان زباله هایی که به محل‌های دفن زباله ارسال می‌شوند را کاهش می‌دهد.
  2. کاهش آلودگی زیست محیطی: تفکیک زباله های کلاس دوم می‌تواند در کاهش آلودگی زیست محیطی که به دلیل هدر رفتن مواد قابل بازیافت در زباله ها ایجاد می‌شود، موثر باشد. این کار به جلوگیری از آلودگی هوا، آب و خاک کمک می‌کند و به حفظ محیط زیست کمک میکند.

هدف از تفکیک زباله چیست ؟

زباله ها و زباله های تولید شده در مناطق صنعتی ، شرکت ها و همچنین مناطق شهری باعث آسیب های اقتصادی و اقتصادی زیادی به جامعه می شود. تفکیک زباله جداسازی زباله های مرطوب و خشک ، پلاستیک و شیشه است که به عملیات بازیافت کمک می کند. باعث کاهش هزینه ها و تلفات مرحله بازیافت می شود. در نتیجه ، در صورت جداسازی و دفع زباله قبل از انباشته شدن ، عملیات بازیافت موفقیت آمیزتر خواهد بود.

بنگاه خرید ضایعاتی حسین پور در زمینه خریدار ضایعات در تهران در خدمت شما تهرانی های عزیز میباشد.

اهمیت تفکیک زباله ها

زباله های بازیافتی باعث صرفه جویی در منابع طبیعی می شوند زیرا از مواد بازیافتی به جای مواد اولیه برای تولید محصول استفاده می شود.

تفکیک زباله نیز باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود. اگرچه برای بازیافت محصولات به انرژی نیاز است ، اما میزان مصرف در مقایسه با تولید مثل محصولات بسیار کمتر است.

فضای کمتری برای دفن زباله از دیگر مزایای تفکیک و بازیافت زباله است. همانطور که می دانیم زباله های ساخته شده توسط انسان در زیر خاک مدفون می شوند. در حالی که اگر زباله ها به درستی از هم جدا شوند. این فضا کمتر در دل زمین اشغال می شود.

هدف از تفکیک زباله چیست

بازیافت چیست ؟

بازیافت فرآیندی است که در آن از مواد یا محصولاتی که قبلاً استفاده شده است. برای تولید یا بازسازی همان محصول یا سایر کالاهای قابل استفاده استفاده می شود. به عنوان مثال ، ما می توانیم کاغذی را نام ببریم که می توان از آن کاغذ جدیدی از کاغذهای باطله تولید کرد. مواد قابل بازیافت زیادی وجود دارد. از جمله سخت افزار ، پلاستیک ، شیشه ، کاغذ ، مقوا ، برخی مواد شیمیایی و مواد زائد مرطوب که به کمپوست تبدیل می شوند.