بازرسی از واحدهای عرضه ارزاق عمومی در اردبیل استمرار دارد به گزارش کانال خبری ایران در کانال اخبار اردبیل بازرسی از واحدهای عرضه ارزاق عمومی در اردبیل استمرار دارد رامین صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، اظهار کرد: نظارت دقیق بر شبکه‌های توزیع کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی مردم در دستور کار سازمان صنعت، معدن […]

بازرسی از واحدهای عرضه ارزاق عمومی در اردبیل استمرار دارد

به گزارش کانال خبری ایران در کانال اخبار اردبیل بازرسی از واحدهای عرضه ارزاق عمومی در اردبیل استمرار دارد رامین صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، اظهار کرد: نظارت دقیق بر شبکه‌های توزیع کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی مردم در دستور کار سازمان صنعت، معدن و تجارت است که طرح ویژه نوروز ۱۴۰۱ نیز در این راستا اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل برحسب رسالت سازمانی در راستای تنظیم بازار و تعادل قیمت‌ها به منظور افزایش رفاه عمومی در ایام پایان سال با بهره‌مندی از ظرفیت‌های زیرمجموعه صنعت، معدن و تجارت و مکانیزم‌های نظارتی، بر نحوه توزیع و عرضه مایحتاج عمومی و کالاهای ضروری در شبکه‌های صنفی نظارت کامل دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تشکیل جلسات کمیسیون تنظیم بازار با حضور اعضای جلسه و مدیران شبکه‌های تأمین و توزیع و رؤسای سازمان‌های صنفی را یادآور شد و گفت: شرکت پشتیبانی امور دام در زمینه تهیه و توزیع کالاهای منتخب و خاص ضروری از جمله برنج، شکر، روغن نباتی، گوشت مرغ و گوشت منجمد، پرتقال تامسون، سیب قرمز و… با تدابیر مناسب و هماهنگ با مشارکت دستگاه‌های مرتبط وارد عمل شده و هرگونه تخلف صنفی را رصد می‌کند.

صادقی با اشاره به اینکه با عرضه کالاهای مصرفی و مورد نیاز و اشباع منطقی بازار روند متعادل را در ایام پایان سال پشت سر می‌گذاریم، افزود: اجرای طرح نظارتی ویژه پایان سال از ۱۵ اسفند شروع و تا ۲۸ اسفند استمرار دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در ۱۳ روز بازرسی ۳ هزار و ۱۵۹ مورد از واحدهای صنفی، تولیدی، توزیعی و خدماتی انجام شد که منجر به تشکیل ۱۹۳ پرونده تخلفاتی شده است.

صادقی از ارسال پرونده متخلفان پس از انجام تحقیقات تکمیلی و بررسی‌های کارشناسی به تعزیرات حکومتی خبر داد و اضافه کرد: ۳۲ مورد کشت مشترک با ارگان‌های ذیربط انجام شده است.

وی از عموم شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی اعم از گران فروشی، عدم نصب قیمت بر روی کالا، عدم صدور فاکتور، احتکار، کم فروشی و… گزارش و یا شکایات خود را به صورت تلفنی، کتبی و یا حضوری از طریق اداره مشارکت‌های مردمی سازمان ۱۲۴ ارائه کنند تا بازرسان سازمان در اسرع وقت نسبت به بررسی موضوع اقدام کنند.

صادقی همچنین به بازرسی از واحدهای صنفی قصابی در اردبیل نیز اشاره کرد و ادامه داد: در اجرای طرح ویژه نوروز، طی بازرسی میدانی از واحدهای قصابی در سطح شهرستان اردبیل، ۲۴ واحد صنفی قصابی مورد بازدید قرار گرفتند.

وی بیان کرد: با توجه به اطلاع‌رسانی صورت گرفته در راستای دریافت و پاسخگویی به هرگونه گزارش و شکایت واصله مردمی، بازرسی از قصابی‌های سطح شهر در اولویت قرار گرفته و بر همین اساس با حضور ۴ اکیپ ۲ نفره بازرسی از قصابان انجام شد.

صادقی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: از مجموع بازرسی‌ها ۱۴ فقره پرونده تخلف عدم درج قیمت و تعداد ۳ فقره گران فروشی تنظیم و برای صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تصریح کرد: با استفاده از تمام ظرفیت مجموعه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و اتاق اصناف، بازرسی از کلیه واحدهای صنفی در سطح استان با شدت ادامه دارد و در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان با متخلفان بدون اغماض برخورد خواهد شد. امیدوارم خبر بازرسی از واحدهای عرضه ارزاق عمومی در اردبیل استمرار دارد براتون مفید بوده باشه

 
2022-03-19 18:49:15