۸۶ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد اردبیل به گزارش کانال خبری ایران هاریکا به گزارش هاریکا خبر، حسین دشتی عصر سه‌شنبه در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان اردبیل با محوریت هفته احسان و نیکوکاری اظهار کرد: ۴۲ هزار خانواده در قالب ۸۶ هزار نفر مددجو در اردبیل تحت پوشش نهاد حمایتی کمیته امداد […]

۸۶ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد اردبیل

به گزارش کانال خبری ایران هاریکا به گزارش هاریکا خبر، حسین دشتی عصر سه‌شنبه در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان اردبیل با محوریت هفته احسان و نیکوکاری اظهار کرد: ۴۲ هزار خانواده در قالب ۸۶ هزار نفر مددجو در اردبیل تحت پوشش نهاد حمایتی کمیته امداد هستند.

وی با اشاره به اینکه در سال‌جاری ۱۰۰ میلیارد تومان کمک‌های خیرین را شاهد بودیم، تصریح کرد: ۵۲ میلیارد تومان وجه نقد و ۴۸ میلیارد تومان نیز در قالب کالاهای معیشتی در اختیار مددجویان قرار گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به فرا رسیدن هفته احسان و نیکوکاری در آستانه سال جدید گفت: جامعه به فرهنگسازی دستگیری از نیازمندان نیاز دارد و باید این امر در خانواده‌ها به طور جدی نهادینه شود.

دشتی با بیان اینکه کمک به نیازمندان و دستگیری از آنها در سیره ائمه نیز تاکید شده است، افزود: کمک‌های اندک مردم خیر استان مبالغ کلانی شده و در اختیار خانواده‌های مددجو قرار می‌گیرد که حرکتی شایسته در راستای تکریم نیازمندان و مددجویان است.

وی اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی اقدامات دستگاه‌های اجرایی از سوی روابط عمومی‌ها را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: کمیته امداد یک نهاد حمایتی است که با مشارکت مردم در خدمت نیازمندان است و خدمات این نهاد باید از سوی رسانه‌ها و فضای مجازی بیش از پیش منعکس و منتشر شود.

دشتی نظارت مستقیم مقام معظم رهبری به عملکرد کمیته امداد را مایه مباهات اعلام کرد و گفت: مقام معظم رهبری در سال ۹۸ در بیاناتی کمیته امداد را یک نهاد الهی، نورانی و انقلابی معرفی کردند که مایه افتخار برای خدمتگزاران آن است.

وی توانمندسازی خانواده‌های نیازمند و تحت پوشش را از رویکردهای اصلی کمیته امداد اعلام کرد و افزود: شناسایی نیازمندان یکی دیگر از دغدغه‌های کمیته امداد است که باید تمامی خانوارهای نیازمند در سامانه جامع ثبت‌نام کرده و وارد چرخه حمایتی این نهاد انقلابی شوند.

دشتی تداخل کار کمیته امداد با سایر نهادها و مؤسسات حمایتی را یادآور شد و خاطر نشان کرد: انتظار می‌رود با ساماندهی مؤسسات خیریه در اردبیل، کمیته امداد را در انجام رسالت واقعی خود یاری کنند.

وی به راه‌اندازی سیستم جامع شبکه‌های مردمی اشاره کرد و ادامه داد: در استان اردبیل تعداد مؤسساتی که اطلاعات خود را در این سامانه ثبت کرده‌اند، بسیار اندک است که امیدواریم با استقبال از راه‌اندازی این سامانه خدمات‌رسانی به خانواده‌های نیازمند در مسیر درست و واقعی قرار گیرد.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل تسهیلات ارائه شده به مددجویان را یادآور شد و اضافه کرد: ۱۰۰ میلیون تومان در قالب وام‌های کم بهره و حداکثر ۴ درصد در اختیار خانواده‌های تحت پوشش به منظور ایجاد اشتغال و توانمندسازی قرار می‌گیرد که فرصت مناسبی برای این خانواده‌ها برای بهره‌مندی از یک شغل مناسب و آبرومند است.