پیش‌بینی پوشش ۴۰ درصدی برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد در اردبیل به گزارش کانال خبری ایران هاریکا در اخبار اردبیل  پیش‌بینی پوشش ۴۰ درصدی برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد در اردبیل , به گزارش هاریکا خبر، بهزاد ستاری بعد از ظهر پنجشنبه در نشست با خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: سومین نقشه راه پیشگیری اولیه از اعتیاد […]

پیش‌بینی پوشش ۴۰ درصدی برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد در اردبیل

به گزارش کانال خبری ایران هاریکا در اخبار اردبیل  پیش‌بینی پوشش ۴۰ درصدی برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد در اردبیل , به گزارش هاریکا خبر، بهزاد ستاری بعد از ظهر پنجشنبه در نشست با خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: سومین نقشه راه پیشگیری اولیه از اعتیاد با مشارکت دستگاه‌های عضو کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای مبارزه با مواد مخدر استان در مدت ۳ ماه تهیه و بعد از بررسی نهایی در این کمیته تصویب شد.
وی تصریح کرد: برنامه عملیاتی پیشگیری از اعتیاد برای مدت ۵ سال تهیه شده که اجرای آن از سال ۱۴۰۱ آغاز می‌شود و تا سال ۱۴۰۵ ادامه خواهد داشت.
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با اشاره به اهمیت و اولویت پیشگیری در کنترل و کاهش میزان بروز و شیوع اعتیاد در استان اردبیل گفت: این برنامه با مشارکت ۲۳ دستگاه اجرایی، دانشگاهی و فرهنگی استان با الگوی طرح یاریگران زندگی تهیه شده است.
ستاری افزود: جامعه هدف این برنامه شامل محیط‌های آموزشی، خانواده، محیط‌های کاری و محیط‌های عمومی از جمله محلات پرآسیب، روستاها و جمعیت هدف شامل سالانه ۴۰ درصد کل جمعیت استان به تعداد ۵۲۰ هزار نفر پیش‌بینی شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: استفاده از گفتمان‌سازی و ظرفیت‌های اجتماعی و مردم، فضای مجازی و سایر شیوه‌های نوین، مشاوره و آموزش از مهمترین راهبردهای این برنامه به شمار می‌رود.
ستاری اضافه کرد: این برنامه به تفکیک شهرستان‌ها، دستگاه‌های اجرایی و سال اجرا با هدف کاهش سالانه ۵ درصد از میزان موارد جدید ابتلاء به اعتیاد در استان اردبیل تهیه شده و از سوی دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و بهزیستی به عنوان رئیس کمیته و فرمانداران شهرستان‌ها تحت پایش و نظارت مستمر قرار خواهد گرفت.
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل بیان کرد: در حال حاضر ۱۱ کمپ ترک اعتیاد در نقاط مختلف استان اردبیل فعالیت دارند و با ظرفیت اسمی ۶۰۰ نفر خدمات متعددی به مقیمان ارائه می‌کنند.