ورود سامانه جدید بارشی با رگبار باران و تندباد در استان اردبیل به گزارش کانال خبری ایران هاریکا سیاوش محمدی در گفت و گو با هاریکا خبر، به تشریح آخرین وضعیت نقشه‌های هواشناسی در استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، امروز و فردا شرایط جوی نسبتاً پایدار بوده؛ آسمان استان غالباً […]

ورود سامانه جدید بارشی با رگبار باران و تندباد در استان اردبیل

به گزارش کانال خبری ایران هاریکا سیاوش محمدی در گفت و گو با هاریکا خبر، به تشریح آخرین وضعیت نقشه‌های هواشناسی در استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، امروز و فردا شرایط جوی نسبتاً پایدار بوده؛ آسمان استان غالباً صاف تا نیمه ابری پیش بینی می‌شود و تنها از شرایط محلی در مناطق کوهستانی به ویژه دامنه‌های سبلان و جنوب استان افزایش ابر گاهی رگبار پراکنده نیز احتمال می‌رود.
وی افزود: از امروز با تقویت سامانه کم فشار در منطقه، وزش بادهای جنوب غربی (گرمیج) در سطح استان آغاز شده و تا پایان هفته تداوم خواهد داشت و از این رو طی این مدت دمای هوا روند افزایشی خواهد داشت.
مدیرکل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: روزهای پایانی هفته در مناطق مرکزی و جنوبی استان سرعت وزش باد تند تا شدید هم انتظار می‌رود.
محمدی از ورود سامانه جدید ناپایدار به استان اردبیل خبر داد و گفت: با ورود این سامانه در مناطقی از استان بارش باران غالباً به صورت رگبار باران و گاهی به صورت رگبار برف پیش بینی می‌شود.
وی تمرکز بارش‌ها را بیشتر در نواحی منتهی به کوهستان سبلان و جنوب استان اعلام کرد و ادامه داد: از اواخر وقت جمعه با شمالی شدن جهت وزش بادها، دمای هوا کاهش یافته و هوای سرد و مرطوب خزری (در مناطق سردسیر استان توأم با بارش خفیف برف) استان را فرا خواهد گرفت.
مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با اشاره به اینکه احتمال خسارت به مبلمان شهری، ذوب برف در کوه‌های استان و احتمال رخداد بهمن وجود دارد بیان کرد: شهروندان از تردد در اطراف ساختمان‌های نیمه کاره و تابلوهای شهری اجتناب کرده و وسایل نقلیه خود را به تجهیزات زمستانی در جاده‌های جنوبی استان مجهز کنند.