مشاغل خرد در شهرستان‌های محروم اردبیل رونق یابد به گزارش کانال خبری ایران هاریکا به گزارش هاریکا خبر، رضا قاسمیان عصر سه‌شنبه در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان اردبیل با محوریت هفته احسان و نیکوکاری اظهار کرد: روابط عمومی‌ها قلم‌های مقدس و پاکی هستند که در کنار معرفی توانمندی و خدمات انجام شده در […]

مشاغل خرد در شهرستان‌های محروم اردبیل رونق یابد

به گزارش کانال خبری ایران هاریکا به گزارش هاریکا خبر، رضا قاسمیان عصر سه‌شنبه در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان اردبیل با محوریت هفته احسان و نیکوکاری اظهار کرد: روابط عمومی‌ها قلم‌های مقدس و پاکی هستند که در کنار معرفی توانمندی و خدمات انجام شده در دستگاه اجرایی می‌توانند، به عناصر هدایت و حمایت جامعه در ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی و… باشد.
وی با اشاره به اینکه تشکیل کمیته امداد در روزهای نخست انقلاب با اهداف مشخص از سوی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی انجام شد، تصریح کرد: بعد از ۴۲ سال از تشکیل این نهاد حمایتی، ضروری است تا برنامه‌های حمایتی در قالب‌های جدید انجام شده و خانواده‌های تحت پوشش تنها در انتظار دریافت مستمری ماهیانه خود نباشند.
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار اردبیل توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش را یکی از برنامه‌های اساسی و اصلی کمیته امداد اعلام کرد و گفت: لازم است تا با توانمندی خانواده‌ها و ارائه بسته‌های کار برای آنها در منازل زمینه اشتغال آنها را در جامعه فراهم کرده و به مرور زمان رابطه مستمری آنها را در کمیته امداد ختم کنیم.
قاسمیان با بیان اینکه ایده‌های دانش‌بنیان و فناورانه در راستای اشتغال مددجویان باید ارائه شده و این ایده‌ها تا تبدیل به شغل تحت حمایت قرار گیرند، افزود: در راستای توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی ضروری است تا مشاغل خرد در شهرستان‌های محروم رونق یابد.
وی جنوب استان اردبیل را دارای محرومیت مزمن خواند و خاطر نشان کرد: در بسیاری از روستاهای شهرستان خلخال که امکان ایجاد مشاغل کلان وجود ندارد، می‌توان با راه‌اندازی مشاغل خانگی نسبت به توانمندسازی و درآمدزایی خانوارهای تحت پوشش کمک کرد.
قاسمیان جهاد دانشگاهی، فنی و حرفه‌ای و سایر دستگاه‌ها را دارای ظرفیت عظیم اشتغالزایی برای مددجویان کمیته امداد اعلام کرد و ادامه داد: ترویج مشاغل خانگی از سوی این دستگاه‌ها و حمایت از آنها با تضمین خرید محصولات تولید شده می‌تواند به درآمدزایی و بی‌نیازی خانواده‌های تحت پوشش منجر شود.
در این نشست مدیر روابط عمومی استانداری اردبیل نیز در سخنانی از روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل خواست تا با به روز رسانی سایت‌های اطلاع‌رسانی مجموعه خود در ارائه اطلاعات موثق و دقیق به مردم و شهروندان کوشا باشند.
مالک عزیزی تشکیل شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان را حرکتی ماندگار در هم‌اندیشی و ارائه نظرات روابط عمومی‌ها برای ارائه خدمات بهتر اعلام کرد.