مخزن اسناد ایثارگران در اردبیل راه‌اندازی شده است به گزارش کانال خبری ایران هاریکا حسین صادقی در گفت‌و گو با هاریکا خبر، اظهار کرد: با هدف ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و تداوم راه آرمانی شهدا سعی کردیم تا خاطرات خانواده‌های شهدا به ویژه همسران و مادران شهید را در یک طرح عظیم […]

مخزن اسناد ایثارگران در اردبیل راه‌اندازی شده است

به گزارش کانال خبری ایران هاریکا حسین صادقی در گفت‌و گو با هاریکا خبر، اظهار کرد: با هدف ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و تداوم راه آرمانی شهدا سعی کردیم تا خاطرات خانواده‌های شهدا به ویژه همسران و مادران شهید را در یک طرح عظیم خاطره‌نگاری برای تقویت مخزن اسناد ایثارگران اجرایی و عملیاتی کنیم.
وی تصریح کرد: این طرح از سال ۹۵ در حال اجراست که ما تاکنون موفق شدیم خاطرات ۷۰۰ نفر از والدین شهدا را جمع‌آوری کرده و مستندنگاری کنیم.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید استان اردبیل گفت: برخی از مادران و همسران شهدا که در قید حیات هستند، به دلیل مشکلات و بیماری‌های خاص توان بیان خاطرات را ندارند که ما علاوه بر این موارد، تا نیمه اول سال آینده تلاش می‌کنیم تا مجموع خاطرات والدین شهدا و همسران آنها را در سطح استان گردآوری کنیم.
صادقی افزود: برای جانبازان نیز کار جمع‌آوری اسناد و بیان خاطرات از جانبازان ۷۰ درصد آغاز شده و این روند تا جانبازان ۲۵ درصد در بیان خاطرات ادامه خواهد داشت.
وی راه‌اندازی مخزن اسناد ایثارگران را در استان یک حرکت ارزشمند در انتقال این مواریث با ارزش به نسل‌های آینده اعلام کرد و ادامه داد: ما امروز وظیفه خطیری را در ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت بر عهده داریم و بهتر است از ظرفیت رسانه‌ها در جهت تبیین این موضوع استفاده شود.
صادقی از تولید ۵ سریال و یک فیلم سینمایی در قالب زندگینامه شهدا در سطح استان خبر داد و خاطر نشان کرد: سعی ما بر این است تا جانبازان استان اردبیل را که ۱۰ هزار و ۲۰۰ نفر هستند مورد تجلیل و تکریم قرار دهیم که از این تعداد ۱۵۰ جانباز ۷۰ درصد به بالا هستند.
وی روز جانباز را گرامی داشت و اضافه کرد: جانبازان در حقیقت شهدای زنده ما هستند که باید قدر حضور معنوی آنها را در جامعه بدانیم و بیش از گذشته خاطرات و بیان دستاوردهای دوران دفاع مقدس را از زبان آنها به نسل‌های بعد منتقل کنیم.
صادقی از ارائه خدمات فرهنگی، آموزشی و ورزشی به خانواده‌های شهدا و ایثارگران و همچنین جانبازان خبر داد و بیان کرد: برگزاری اردوهای ورزشی و تفریحی و عزیمت جانبازان و ایثارگران به همراه خانواده به سفرهای زیارتی از مهمترین اقدامات بنیاد شهید استان اردبیل است.
وی به راه‌اندازی مجموعه ورزشی ایثار برای فعالیت‌های ورزشی ایثارگران اعم از خانواده‌های شهدا، جانبازان و آزادگان اشاره کرد و گفت: بیمارستان ایثار اردبیل نیز شاهد پذیرش جانبازان اعصاب و روان و سایر گروه‌هاست که ما سعی کردیم بیمه تکمیلی و بیمه پایه این سرمایه‌های معنوی را فراهم کنیم.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید استان اردبیل به راه‌اندازی سامانه ۱۶۱۶ در پاسخگویی سریع و آنلاین به مطالبات جانبازان و ایثارگران خبر داد و افزود: ما در قالب طرح سپاس نیز سعی می‌کنیم در منازل جانبازان حاضر شده و در کنار عیادت، رفع نیازمندی آنها را نیز با فوریت و جدیت انجام دهیم.