فقر سرانه فضای سبز در اردبیل/سرانه مطلوب ۱۵ متر مربع است به گزارش کانال خبری ایران هاریکا در اخبار اردبیل  فقر سرانه فضای سبز در اردبیل/سرانه مطلوب ۱۵ متر مربع است , حسن قاسم‌پور در گفت‌و گو با هاریکا خبر، اظهار کرد: در قانون هوای پاک که در سال ۹۶ ابلاغ شده بر توسعه فضای […]

فقر سرانه فضای سبز در اردبیل/سرانه مطلوب ۱۵ متر مربع است

به گزارش کانال خبری ایران هاریکا در اخبار اردبیل  فقر سرانه فضای سبز در اردبیل/سرانه مطلوب ۱۵ متر مربع است , حسن قاسم‌پور در گفت‌و گو با هاریکا خبر، اظهار کرد: در قانون هوای پاک که در سال ۹۶ ابلاغ شده بر توسعه فضای سبز و جنگل‌کاری در مناطق مختلف به ویژه شهرک‌ها و واحدهای صنعتی تاکید شده است.
وی تصریح کرد: حداقل فضا در شهرک‌ها و فضای صنعتی برای توسعه فضای سبز ۱۰ درصد پیش‌بینی شده که ما بر اساس قانون هوای پاک این مقررات را مد نظر قرار می‌دهیم و به واحدهایی که ۱۰ درصد مساحت خود را به نهال‌کاری و توسعه فضای سبز اختصاص بدهند، پروانه بهره‌برداری صادر می‌شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: در استان اردبیل در اکثر واحدها و شهرک‌های صنعتی این میزان توسعه فضای سبز مورد توجه قرار گرفته و سعی بر این است تا با هماهنگی سایر دستگاه‌ها صدور پروانه منوط به رعایت این استاندارد باشد.
قاسم‌پور افزود: ما سعی داریم تا در کنار پایش وضعیت واحدهای تولیدی و کارخانجات از لحاظ آلایندگی، مدیریت پسماند را نیز مورد توجه قرار دهیم تا بیش از این به محیط زندگی و پیرامونی خود لطمه و صدمه‌ای وارد نشود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در قانون هوای پاک بر توسعه فضای سبز در شهرها و روستاها نیز تاکید شده که این سرانه ۱۵ متر مربع پیش‌بینی شده در حالی که در استان اردبیل این رقم به ۹.۶ دهم درصد و در شهر اردبیل کمتر از ۸ درصد است.
قاسم‌پور ضرورت تأمین آب مورد نیاز و نهال از سوی منابع طبیعی و امور آب را یادآور شد و اضافه کرد: باید سرانه فضای سبز در این استان در یک برنامه ۱۰ ساله به ۱۵ متر مربع برسد که در این زمینه در طرح‌های تفصیلی و جامع شهرها این امر مورد توجه جدی است.
وی بیان کرد: تلاش ما بر این است تا با ارتقا این وضعیت به شرایط مطلوب با توجه به آب و هوا و اقلیم مطلوب در استان، توسعه فضای سبز را مورد توجه قرار دهیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل ممنوعیت تغییر کاربری فضاهای سبز را در شهرک‌ها، نواحی صنعتی و حتی محدوده شهری یادآور شد و ادامه داد: شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و بخشداری‌ها موظف به اجرای حریم سبز و کمربند سبز در مناطق شهری هستند که این کار در سال‌های اخیر انجام شده و با یک طراحی مناسب در اکثر شهرهای استان اردبیل در مرحله اجراست.