فعالیت ۱۰۰ هزار نفر در کانون‌های مساجد اردبیل به گزارش کانال خبری ایران هاریکا به گزارش هاریکا خبر، مصطفی آمون عصر دوشنبه در آستانه سالروز تشکیل کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نقش مسجد در طول تاریخ نقش برجسته در ایجاد تحول و تحرک‌بخشی به جامعه بوده و در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، […]

فعالیت ۱۰۰ هزار نفر در کانون‌های مساجد اردبیل

به گزارش کانال خبری ایران هاریکا به گزارش هاریکا خبر، مصطفی آمون عصر دوشنبه در آستانه سالروز تشکیل کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نقش مسجد در طول تاریخ نقش برجسته در ایجاد تحول و تحرک‌بخشی به جامعه بوده و در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و حتی اقتصادی نیز نقش‌آفرینی داشته است.
وی تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کارکرد مساجد در شهرها و روستاها باز تعریف شده و بیشترین کمک‌های مردمی در دوران دفاع مقدس با محوریت مساجد جمع‌آوری و به جبهه‌های حق علیه باطل ارسال شده است.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان اردبیل ضرورت تقویت برنامه‌های فرهنگی، هنری و تبلیغی را در مساجد با هدف تربیت شایسته نسل دین‌مدار و معتقد به باورهای اسلامی یادآور شد و گفت: نقش مساجد در این امر برجسته و شاخص است به طوری که اکثر مساجد در سطح ملی و استان به پایگاه‌های فرهنگی و تربیتی تبدیل شدند.
آمون فعالیت بیش از ۱۰۰ هزار نفر در کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد را در شهرهای مختلف استان یادآور شد و افزود: سامانه فرهنگی، هنری مساجد با نام فهما شکل گرفته تا نظم‌بخشی به فعالیت‌های کانون‌های مساجد را با آرایش منظم در حوزه‌های مختلف شاهد باشیم.
وی از فعالیت ۶۰۰ کانون فرهنگی و هنری در سطح استان خبر داد و خاطر نشان کرد: عمده این کانون‌ها در روستاها و مناطق عشایری واقع شدند که بالغ بر ۳۶۰ کانون در این مناطق فعال است.
آمون محوریت فعالیت کانون‌ها را در دانشگاه‌ها و مراکز علمی یادآور شد و اضافه کرد: ما در قالب این کانون‌ها سعی کردیم تا توسعه و تجهیز کتابخانه‌ها را نیز انجام دهیم تا جوانان و نوجوانان از مخازن ارزشمند کتابخانه‌های کانون‌های مساجد استفاده کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: باید فضای رغبت‌انگیز در مساجد برای جوانان فراهم کنیم تا آنها اوقات فراغت خود را در این فضاهای معنوی و ارزشی سپری کنند که این حرکت خود می‌تواند زمینه‌ساز مفاهیم ارزشی تربیتی باشد.
آمون تصریح کرد: در شهرهای مرزی استان توسعه کانون‌های مساجد در اولویت قرار گرفته و نگاه ما تنها به اردبیل نیست بلکه سعی ما بر این است تا در مناطق شهری، روستایی و عشایری ارتقا فعالیت‌های کانون‌ها را شاهد باشیم.
وی به راه‌اندازی خانه‌های فرهنگ دیجیتال در قالب کانون‌های مساجد اشاره کرد و گفت: با توجه به رشد فزاینده فضای مجازی و تولید محتوای ارزشی در این زمینه کانون‌های مساجد در این بخش وارد شدند تا یک سدی در برابر جنگ نرم دشمن در فضای مجازی باشند.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان اردبیل ضرورت تبیین و توسعه دستاوردهای نظام اسلامی را با محوریت کانون‌های مساجد یادآور شد و افزود: با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری با موضوع مسجد و جهاد تبیین، فعالیت‌های خوبی را آغاز کردیم و امیدواریم با محوریت مساجد گروه‌های مختلف جامعه بیشتر با دستاوردهای نظام اسلامی آشنایی پیدا کنند.