صدای العطش در دامنه‌های سبلان زیبنده مردم نیست به گزارش کانال خبری ایران هاریکا در اخبار اردبیل  صدای العطش در دامنه‌های سبلان زیبنده مردم نیست , به گزارش هاریکا خبر، سید حامد عاملی ظهر پنجشنبه در دیدار مردمی در مسجد جامع مشگین‌شهر به ظرفیت‌های غنی معدنی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: باید این […]

صدای العطش در دامنه‌های سبلان زیبنده مردم نیست

به گزارش کانال خبری ایران هاریکا در اخبار اردبیل  صدای العطش در دامنه‌های سبلان زیبنده مردم نیست , به گزارش هاریکا خبر، سید حامد عاملی ظهر پنجشنبه در دیدار مردمی در مسجد جامع مشگین‌شهر به ظرفیت‌های غنی معدنی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: باید این ظرفیت‌ها تبدیل به ثروت شده و مردم منطقه از ثمرات و نتایج این معادن و صنایع فرآوری آن استفاده کنند.
وی با ابراز خرسندی از شکل‌گیری واحدهای فرآوری مواد معدنی در مشگین‌شهر و حرکت ارزشمند در این زمینه اظهار کرد: ما باید به فکر صادرات این محصولات با ارزش باشیم تا اشتغال و تولید ثروت برای منطقه به عنوان یک اصل اساسی مورد توجه قرار گیرد.
استاندار اردبیل تصریح کرد: خداوند متعال نعمات زیادی را نصیب مردم مشگین‌شهر کرده که ما وظیفه داریم با ایجاد زیرساخت‌ها در این منطقه این نعمات و مواهب خدادادی را تبدیل به ثروت کرده و مردم این منطقه را از فقر و نداری نجات دهیم.
عاملی افزود: سال آینده تلاشمان بر این است تا با ایجاد زیرساخت‌های اساسی در حوزه راه و همچنین آب، برق و گاز سرمایه‌گذاران را مورد حمایت قرار داده و صنایع متنوعی را در این شهرستان راه‌اندازی کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در کنار ظرفیت عظیم معدنی، این شهرستان در توسعه صنایع تبدیلی به ویژه در بخش باغبانی و همچنین صنایع خودرویی ظرفیت خوبی دارد که به تناسب شرایط منطقه باید ایجاد زیرساخت‌ها در کنار توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی انجام شود.
عاملی اضافه کرد: ما قطعاً در سال‌های آینده گشایش بیشتری را در مسیر توسعه مشگین‌شهر شاهد خواهیم بود و سعی ما بر این است تا مردم از راه مناسب، آب، برق و گاز مطمئن و پایدار استفاده کرده و زمینه ماندگاری روستاییان نیز در این مناطق فراهم آید.
وی بیان کرد: زیبنده مردم این منطقه نیست که با وجود منابع غنی آب در دامنه سبلان، صدای العطش آنها بلند شود و شایسته است هر چه سریع‌تر زیرساخت‌های مورد نظر در این منطقه برای روستاییان و ساکنان مناطق شهری فراهم آید.
عاملی به تکمیل بزرگراه اردبیل – مشگین‌شهر در سال آینده خبر داد و اظهار کرد: این زیرساخت اساسی نیاز مهم منطقه است که در چند ماه اخیر این پروژه که به دلیل کمبود منابع اعتباری متوقف شده بود، فعال شده و با تزریق اعتبار از محل سفر رئیس جمهور قرار است بزرگراه اردبیل – مشگین‌شهر در سال آینده به بهره‌برداری برسد.
وی تصریح کرد: ۱۴ کیلومتر این مسیر در مرحله خط‌کشی، گاردریل و نصب علائم قرار دارد و تا عید نوروز شاهد بهره‌برداری از این مسیر خواهیم بود و احداث ۳ زیرگذر مهم در این مسیر نیز در سال آینده به انجام رسیده و ما به شکل کامل این محور مواصلاتی مهم را افتتاح خواهیم کرد.
عاملی احداث پست ۶۳ کیلوولت را در تأمین برق پایدار و اجرای خط دوم انتقال گاز را از اولویت‌ها بیان کرد و گفت: ما به شدت نیازمند توسعه و تقویت زیرساخت‌ها در این شهرستان هستیم تا سرمایه‌گذاران با میل و رغبت بیشتر در این حوزه حاضر شوند.
وی در ادامه سخنان خود افزود: افزایش سرانه درآمد مردم دیگر رویکردی است که توجه جدی به آن داریم و قطعاً با همراهی، وحدت و همگرایی بیشتر مردم شاهد تحقق این برنامه‌ها خواهیم بود.
عاملی خاطر نشان کرد: مسئولان باید در خدمت به مردم سبقت بگیرند و جلوی هرگونه کارشکنی و یا تنگ نظری در این زمینه گرفته شده و انتظار می‌رود در دولت سیزدهم مردم به راحتی درد دل خود را با مسئولان مطرح کنند.
وی با قدردانی از امام جمعه منطقه در پیگیری موضوعات و مسائل و فرماندار پرتلاش در گره‌گشایی از مشکلات مردم اضافه کرد: ما توسعه مشگین‌شهر در ابعاد مختلف هدف‌گذاری کردیم و در یک برنامه ۲، ۳ ساله سعی خواهیم کرد تا مشگین‌شهر را به نقطه تحولی اقتصادی تبدیل کنیم.
استاندار اردبیل بیان کرد: خود مردم منطقه نیز با فکر اقتصادی گره‌گشای مشکلات خواهند بود و ما بیش از هر زمان دیگر همراه و هم قدم با مردم سعی خواهیم کرد تا تحول را در مشگین‌شهر در ابعاد مختلف شاهد باشیم.
عاملی با حضور در مسجد جامع مشگین‌شهر پای صحبت‌ها و درد دل‌های مردم نشست و نسبت به حل برخی از این مشکلات و درخواست‌ها دستور لازم را صادر کرد.