زنده نگه داشتن یاد شهدا نیاز اساسی کشور است به گزارش کانال خبری ایران هاریکا در اخبار اردبیل  زنده نگه داشتن یاد شهدا نیاز اساسی کشور است , به گزارش هاریکا خبر، حجت‌الاسلام آیت نعمتی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر نیر به ابعاد مختلف تقوا در زندگی انسان اشاره و اظهار کرد: انسان‌های […]

زنده نگه داشتن یاد شهدا نیاز اساسی کشور است

به گزارش کانال خبری ایران هاریکا در اخبار اردبیل  زنده نگه داشتن یاد شهدا نیاز اساسی کشور است , به گزارش هاریکا خبر، حجت‌الاسلام آیت نعمتی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر نیر به ابعاد مختلف تقوا در زندگی انسان اشاره و اظهار کرد: انسان‌های شیطان صفت و منافق صفت توفیق انجام کارهای خیر ندارند و انسان باید تابع رضای الهی باشد تا بتواند کار خیر انجام دهد.
وی با بیان اینکه ناکار آمدن نشان دادن نظام، سنگین‌ترین عملیات دشمن است، اظهار کرد: قدرت علمی ایران زیرساخت اصلی کشور است که دشمن از آن در هراس و واهمه است.
امام جمعه نیر از جهاد تبیین به عنوان بهترین و مؤثرترین سلاح برای مقابله با جنگ نرم، قدرت نرم دشمنان و توطئه‌های مستمر آنها نام برد و تصریح کرد: تبیین مفاهیم عالی اسلام مانند سبک زندگی اسلامی، تبیین حکمرانی دینی و اسلامی، تبیین هنرمندانه جذابیت‌های اسلام و حاکمیت اسلامی برای مردم و جهان یکی از کارهای مهم و وظیفه همگانی است و همه موظف هستند اولویت‌های انقلاب اسلامی، آرمان‌ها و شعارهای انقلاب را به ویژه در مناطق محروم معرفی کنند.
حجت‌الاسلام نعمتی افزود: عدم تبعیض در خدمت به مردم، مبارزه با خان سالاری، توجه به آموزش و پرورش و کادرسازی از جمله اولویت‌های امروز کشور است.
وی با بیان اینکه جهاد تبیین با بخشنامه، آئین‌نامه و تصویب بودجه قابلیت اجرایی ندارد، خاطر نشان کرد: جهاد تبیین از جمله مقوله آتش به اختیار است که باید از بدنه مردم باشد.
امام جمعه نیر با بیان اینکه جهاد تبیین باید با توجه به شرایط هر منطقه و ساختار حاکم بر آن منطقه انجام شود، اضافه کرد: این مهم باید به صورت بومی توسط دانشجویان، روشنفکران، اندیشمندان، فرهنگیان، مطالبه‌گران و دلسوزان نظام در هر منطقه تبیین شود و در این راه مفاهیم عالی انقلاب اسلامی تبیین و معضلات و مشکلات هر منطقه احصا شود تا با ارائه بسته‌ها و برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی با رانت‌خواران و ویژه‌خوارانی که دین و انقلاب را منافقانه وسیله هوسرانی خود قرار داده‌اند و از مردم سوءاستفاده کرده‌اند، در هر مقامی که باشند و به حزب و جناحی که وصل باشند برخورد شود.
حجت‌الاسلام نعمتی با تبریک فرا رسیدن نیمه شعبان و سالروز ولادت حضرت امام عصر (عج) بیان کرد: سربازان گمنام امام عصر (عج) انقلاب اسلامی با تبعیت از ولی امر مسلمین، نیروهای کارآمد، مؤمن، متعهد، متخصص در تمامی حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، آموزشی و نظامی هستند.
وی با بیان اینکه در وزارت اطلاعات یک جناح وجود دارد و آن هم جناح انقلاب اسلامی است، ادامه داد: وزارت اطلاعات یکی از به روزترین، مؤثرترین، کارآمدترین و دقیق‌ترین نهاد در کشور است.
حجت‌الاسلام نعمتی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: امروز سربازان گمنام امام زمان (عج) با تبیین فتنه‌ها و توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی، تلاش‌های مذبوحانه دشمنان انقلاب را خنثی می‌کنند.
وی تصریح کرد: کیان نظام جمهوری اسلامی بدون توجه به حزب و جناح و بدون ترس از تمام دشمنان توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) صیانت می‌شود به گونه‌ای که شهدای این نهاد در حالت سکوت تشکیل می‌شوند.
حجت‌الاسلام نعمتی نمونه‌هایی از افتخارآفرینی‌های سربازان گمنام امام زمان (عج) را یادآور شد و گفت: دستگیری ریگی در هوا و آسمان، دستگیری سران منافقین ضد انقلاب از جمله رئیس جیش‌الاهوازیه اهواز از جمله این افتخارآفرینی‌ها است.
وی نکته مهم این عملیات را زنده آوردن معاندین به ایران در مقابل تمام تهدیدات و اقدامات نهادهای امنیتی و اطلاعاتی سرویس‌های جاسوسی دشمنان از جمله آمریکا، انگلیس، روسیه و رژیم صهیونیستی دانست و افزود: این عملیات‌های مقتدرانه اقتدار نیروهای امنیتی کشور را نشان می‌دهد.
حجت‌الاسلام نعمتی خاطر نشان کرد: زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا از نیازهای اساسی کشور و یک وظیفه همگانی، اسلامی و انقلابی است.
وی در ادامه اضافه کرد: تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در مقابل توطئه غربی از جمله وظایف سنگین نهادهای آموزشی و فرهنگی است.
حجت‌الاسلام نعمتی با تبریک فرا رسیدن روز جوان و میلاد حضرت علی اکبر (ع) بیان کرد: جوانی فصل ناب جهاد اکبر و از راه‌های رسیدن به مقام توحیدی است.
خطیب جمعه نیر ادامه داد: این روز بهترین فرصت برای متولیان فرهنگی در کانون‌های آموزش و پرورش، پایگاه‌های بسیج، سازمان تبلیغات اسلامی، ارشاد و هیئت‌ها به منظور تربیت نیروهای ارزشی، اسلامی و انقلابی طبق بیانیه گام دوم و استفاده از آنها در مدیریت‌های میانی خود و کلان کشور است.