رویه‌ها به نفع تولید در اردبیل اصلاح شود به گزارش کانال خبری ایران در کانال اخبار اردبیل رویه‌ها به نفع تولید در اردبیل اصلاح شود به گزارش خبرنگار هاریکا، سید حامد عاملی صبح پنجشنبه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: ماهیت جلسات شورای گفت‌و گو طرح مباحث مختلف و ارائه راهکارهای […]

رویه‌ها به نفع تولید در اردبیل اصلاح شود

به گزارش کانال خبری ایران در کانال اخبار اردبیل رویه‌ها به نفع تولید در اردبیل اصلاح شود به گزارش خبرنگار هاریکا، سید حامد عاملی صبح پنجشنبه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: ماهیت جلسات شورای گفت‌و گو طرح مباحث مختلف و ارائه راهکارهای صحیح در مسیر بهبود فضای کسب و کار است که مبنای کار باید حمایت و پشتیبانی از تولید باشد.
وی تصریح کرد: بخش عظیمی از رویه‌ها در استان اردبیل باید به نفع تولید و حمایت از سرمایه‌گذاری اصلاح شود تا مبنای کار درستی را در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها برای حمایت از کسب و کار و بهبود این فرآیند شاهد باشیم.
استاندار اردبیل گفت: استان اردبیل زمانی در مسیر رونق اقتصادی قرار می‌گیرد که در کنار فعالان اقتصادی، دستگاه‌های اداری و بانک‌ها نیز با یک افق دید روشن و بلند مدت موانع را برطرف کرده و به بهبود فضای کسب و کار و توسعه فعالیت‌های اقتصادی بر مبنای درست و عقلانی کمک کنند.
عاملی افزود: حمایت از سرمایه‌گذاری باید رویکرد تصمیم‌گیری‌های مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد که در این زمینه هر اقدام و حرکتی به نفع خود آن دستگاه و توسعه و عمران است.
وی نمونه این اقدامات را کمک به افزایش مالیات بر ارزش افزوده و پشتیبانی از عمران شهری و روستایی اعلام کرد و ادامه داد: وضعیت عمرانی در روستاها و شهرهای استان اردبیل مناسب نیست و ما با حمایت از تولید و سرمایه‌گذاران می‌توانیم به افزایش درآمد ارزش افزوده کمک کرده و به این حرکت مناسب و مطلوب در عمران و آبادانی شایسته کمک کنیم.
عاملی از تأمین اجتماعی خواست تا با همراهی واحدهای تولیدی و صنعتی به اشتغال مؤثر کمک کرده تا با کاهش پرداختی بیمه بیکاری، از محل رونق واحدهای تولیدی و اقتصادی به درآمدزایی بیشتر کمک کنند.
رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در ماه‌های اخیر با فعال شدن چندین واحد تولیدی زمینه اشتغال بیش از ۷۰۰ نفر فراهم شده که این امر به نفع مالیات، بیمه و سایر مجموعه‌های اقتصادی است که بهتر است با تصمیم‌گیری‌های سهل و راحت و به دور از هرگونه سختگیری حمایت و پشتیبانی لازم را از بنگاه‌های اقتصادی انجام دهیم.
وی اضافه کرد: ما هدف‌گذاری اصلی خود را توسعه فعالیت‌های اقتصادی قرار دادیم که این امر می‌تواند به کاهش آسیب‌های اجتماعی و کم شدن گرفتاری‌های معیشتی مردم کمک کرده و فضای مناسبی را در حرکت‌های مؤثر به وجود آورد.
عاملی بیان کرد: انتظار می‌رود در کنار حمایت از بهبود فضای کسب و کار، نمایندگان دستگاه‌های قضائی در جلسات مختلف نیز با گاه و رویه درست پشتیبانی‌های لازم را از صنعتگران و تولیدکنندگان انجام دهند.
وی ادامه داد: با مشارکت اتاق بازرگانی و معاونت اقتصادی استانداری اردبیل قرار شد تا گره‌های تأمین اجتماعی در استان در مسیر حمایت از تولید و بهبود فضای کسب و کار برطرف شده و همه ما به تقویت روحیه امیدواری و اصلاح‌گری کمک کنیم.
عاملی ضرورت اصلاح رویه‌ها را به نفع تولید و حمایت از فعالان این بخش یادآور شد و گفت: شرکت‌های حسابرسی نیز باید به نحوی عمل کنند تا با محاسبه دقیق پرداختی کارفرمایان به درستی محاسبه شده تا مجموعه‌های دولتی در مظان اتهام قرار نگیرند.
استاندار اردبیل ضرورت اعتمادآفرینی را در بین کارفرمایان و نیروهای کارگری یادآور شد و افزود: با اصلاح و تثبیت رویه‌ها می‌توانیم به بهبود فضای کسب و کار و حمایت از سرمایه‌گذاران کمک کنیم. امیدوارم خبر رویه‌ها به نفع تولید در اردبیل اصلاح شود براتون مفید بوده باشه

 
2022-03-17 12:46:51