راه‌اندازی میز خدمت سرمایه‌گذاری از سال آینده در اردبیل به گزارش کانال خبری ایران هاریکا در اخبار اردبیل  راه‌اندازی میز خدمت سرمایه‌گذاری از سال آینده در اردبیل , سید محمد اعتماد اعجازی در گفت‌و گو با هاریکا خبر، اظهار کرد: در آستانه سال نو هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های متعدد برای ارائه خدمات به مسافران و […]

راه‌اندازی میز خدمت سرمایه‌گذاری از سال آینده در اردبیل

به گزارش کانال خبری ایران هاریکا در اخبار اردبیل  راه‌اندازی میز خدمت سرمایه‌گذاری از سال آینده در اردبیل , سید محمد اعتماد اعجازی در گفت‌و گو با هاریکا خبر، اظهار کرد: در آستانه سال نو هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های متعدد برای ارائه خدمات به مسافران و گردشگران انجام شده که پیش‌بینی می‌کنیم امسال با رعایت موازین بهداشتی پذیرای میهمانان و مسافران بیشماری باشیم.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه ۵۸ درصد جمعیت استان در شهر اردبیل متمرکز شدند و ما با تراکم ترددها و سفرهای درون شهری در ایام پایانی سال روبه‌رو هستیم، با همکاری پلیس و سایر دستگاه‌ها سعی بر انضباط‌بخشی در عبور و مرور و ترافیک شهری است.
فرماندار اردبیل به تشکیل جلسات شورای تأمین و کارگروه‌های متعدد در پیگیری مسائل شهرستان اردبیل اشاره کرد و گفت: در کنار همراهی اصناف برای نظم‌بخشی به بازار، جلوگیری از سودجویی‌ها و افزایش قیمت‌های غیرمجاز مراکز اقامتی شهرستان و مناطق جذاب گردشگری مهیای حضور گردشگران و مسافران شده تا ما بتوانیم بهترین سرویس‌دهی را به هموطنان انجام دهیم.
اعتماد اعجازی کمبود سرویس بهداشتی و همچنین کمبود مراکز اقامتی را از مشکلات عمده شهر اردبیل در پذیرایی از میهمانان و مسافران اعلام کرد و افزود: برای حل این مشکل با هماهنگی هیئت امنای مساجد و حتی برخی از واحدهای آموزشی سعی شده تا سرویس‌های بهداشتی مدارس و مساجد در اختیار مسافران و گردشگران قرار گرفته و در کنار آن از ظرفیت این مجموعه‌ها در پذیرایی از مسافران و میهمانان نیز در حد نیاز استفاده کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط کرونایی توزیع ماسک رایگان در مناطق ورودی شهر و همچنین نقشه‌های راهنما برای هدایت گردشگران به مناطق پرجاذبه گردشگری و اقامتی در نظر گرفته شده و سعی بر این است تا همه مراکز رفاهی، گردشگری، تاریخی و تفریحی در این ایام در اختیار مسافران قرار گیرد.
اعتماد اعجازی اضافه کرد: با توجه به اینکه اردبیل از دی ماه سال آینده پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو خواهد بود، سعی داریم تا در ایام نوروز و تابستان سال آینده کمبودها و خلأها را شناسایی و برطرف کنیم تا در این رویداد مهم گردشگری با آمادگی کامل در خدمت مسافران و گردشگران داخلی و خارجی باشیم.
وی به موضوع نان به عنوان یکی از دغدغه‌های شهروندان و مسافران اشاره کرد و ادامه داد: در موضوع نان ۱۲ مشکل و مسئله مورد پیگیری قرار گرفته که از بین آنها توجه به کیفی‌سازی تولید نان و نظارت بر توزیع آرد به موقع و مناسب از اقدامات و پیگیری‌های جدی است.
اعتماد اعجازی بیان کرد: یک‌هزار و ۱۰۰ واحد نانوایی در شهرستان اردبیل فعالیت می‌کنند که ۷۵۰ واحد آرد نوع ۲ و مابقی آرد نوع یک به شکل یارانه‌دار استفاده می‌کنند که از این بین ۱۴۶ واحد صنفی نانوایی سنگک‌پذیری هستند.
وی استقبال مردم را از خرید سنگک به دلیل داشتن سبوس مناسب و بسیار بالا یادآور شد و اظهار کرد: به نسبت سایر نان‌ها، سنگک با سبوس بالا مورد اقبال مردم است اما در پخت آن مشکلاتی وجود دارد که سعی می‌شود در حد امکان این مشکلات و معایب برطرف شود.
اعتماد اعجازی بازدیدهای مکرر از نانوایی‌ها و تشکیل جلسات شورای آرد و نان را از اقدامات مؤثر در این زمینه اعلام کرد و گفت: در کنار رسیدگی به تخلفات واحدهای صنفی در کاهش وزن چانه و همچنین استفاده از مواد افزودنی غیرمجاز، سعی شده تا واحدهای نانوایی به کیفیت پخت توجهی جدی‌تر داشته باشند.
وی برخورد ادارات صمت و تعزیرات را با متخلفان در این حوزه یادآور شد و تصریح کرد: در کنار نان، توزیع کالاهای اساسی مردم از جمله برنج، شکر و روغن در حال انجام است که ۱۸۰ تن برنج تایلندی، ۳۶۰ تن برنج هندی و ۱۰۰ تن شکر به قیمت مصوب در بازار عرضه شده است.
اعتماد اعجازی از توزیع میوه شب عید از ۲۰ اسفند در بیش از ۲۳ ایستگاه و محله اردبیل خبر داد و افزود: سعی ما بر این است تا برخی از چادرها و ایستگاه‌ها را در حاشیه شهر به تناسب خرید مردم راه‌اندازی کنیم تا امکان خرید راحت مردم از این ایستگاه‌ها فراهم آید.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در عرضه میوه شب عید سعی شده تا ۲۰ درصد پایین‌تر از قیمت بازار سیب و پرتقال به مردم عرضه شود تا آنها در تأمین این محصول مشکلی نداشته باشند.
اعتماد اعجازی به ارتقا شاخص‌های اقتصادی شهرستان با تأکید استاندار اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: گردش مالی بانک‌ها در ۶ ماهه امسال ۲۰ هزار میلیارد تومان بوده که این میزان نقدینگی می‌تواند فرصت‌های اشتغال و حمایت از تولید را به وجود آورد.
وی از مدیران بانک‌ها خواست تا نسبت به پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش و ثابت به واحدهای تولیدی اقدام مؤثری را انجام داده و به ارتقا تولید ناخالص شهرستان به عنوان یکی از مؤلفه‌های اقتصادی مهم توجه کنند.
اعتماد اعجازی راه‌اندازی میز خدمت سرمایه‌گذاری را از سال آینده به عنوان یک حرکت مؤثر در حمایت و پشتیبانی از فعالان اقتصادی یادآور شد و اضافه کرد: ما از سرمایه‌گذاران واقعی در قالب این میز خدمت حمایت می‌کنیم و سعی ما بر این خواهد بود تا موانع و مشکلات آنها را به سرعت برطرف کنیم.
فرماندار اردبیل ساماندهی ۴ ورودی شهر، تعیین تکلیف باغ شریعت و پادگان، انتقال مشاغل مزاحم به واحدهای صنفی خارج از شهر و اجرای طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی را از اولویت‌های فرمانداری اردبیل در سال آینده اعلام کرد.
وی در مورد آخرین وضعیت کرونا نیز ادامه داد: ۹۴ درصد اردبیلی‌ها دز اول، ۸۳ درصد دز دوم و کمتر از ۴۰ درصد دز سوم واکسن را دریافت کردند ولی همچنان امیدواریم تزریق دز سوم با جدیت انجام شود.