خودکفایی مددجویان رویکرد انقلابی کمیته امداد است به گزارش کانال خبری ایران هاریکا به گزارش هاریکا خبر، سید حامد عامل عصر شنبه در مراسم بهره‌برداری از سامانه هوشمند امداد در اردبیل اظهار کرد: دولت مردمی سیزدهم تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا گروه‌های آسیب‌پذیر و دهک‌های پایین جامعه از رفاه و آسایش برخوردار شوند. […]

خودکفایی مددجویان رویکرد انقلابی کمیته امداد است

به گزارش کانال خبری ایران هاریکا به گزارش هاریکا خبر، سید حامد عامل عصر شنبه در مراسم بهره‌برداری از سامانه هوشمند امداد در اردبیل اظهار کرد: دولت مردمی سیزدهم تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا گروه‌های آسیب‌پذیر و دهک‌های پایین جامعه از رفاه و آسایش برخوردار شوند.
وی تصریح کرد: در قالب نهاد حمایتی کمیته امداد، برای مددجویان ساخت واحد مسکونی و تأمین سرپناه در اولویت قرار گرفته که امروز نیز شاهد افتتاح ۳۶۰ واحد مسکونی در استان اردبیل برای این خانواده‌ها هستیم.
استاندار اردبیل گفت: در قالب طرح جهش تولید مسکن تقویت و توسعه ساخت واحدهای مسکونی را در سطح استان شاهد خواهیم بود که حرکت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در این زمینه به شکل گسترده در سال آینده انجام می‌شود.
عاملی به راه‌اندازی سامانه هوشمند امداد در جذب مددجویان و خانواده‌های نیازمند اشاره کرد و افزود: تلاش بر این است تا خانواده‌های پشت نوبتی به سرعت وارد چرخه حمایت این نهاد انقلابی شوند تا بیشتر با پرداخت تسهیلات زمینه اشتغال و خودکفایی آنها فراهم آید.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در سال‌های اخیر حرکت کمیته امداد در راستای خودکفایی خانواده‌های نیازمند قابل تحسین است و این اقدامات باید به شکل کامل تا رسیدن به نتیجه مطلوب ادامه پیدا کند.
عاملی اضافه کرد: کمیته امداد در بخش اشتغال و حمایت از کارآفرینان در جهت جذب افراد بیکار به ویژه مددجویان و نیازمندان پشتیبانی‌های همه‌جانبه تسهیلاتی و بیمه‌ای را انجام می‌دهد تا ما زمینه تحولی خوبی را در این بخش شاهد باشیم.
وی بیان کرد: مهمترین فعالیت کمیته امداد توجه به توانمندسازی خانواده‌ها در ابعاد مختلف است که امر نیز به شکل برنامه‌ریزی شده در حال انجام است و در دولت سیزدهم در این زمینه حرکت‌های تحولی بیشتر نمایان خواهد شد.
عاملی با گرامیداشت ۱۴ اسفند روز احسان و نیکوکاری و ترویج امر قرض‌الحسنه ادامه داد: ما امروز در جامعه به تقویت و احیای این روحیه ارزشمند نیاز داریم تا با پرداخت تسهیلات پر سود و منفعت برای کارآفرینان و کم بهره از سوی بانک‌ها فرصت اشتغال و کارآفرینی مؤثرتر در حوزه‌های مختلف نیز فراهم آید.