جایگاه اردبیل در بازسازی عتبات عالیات بی‌نظیر است به گزارش کانال خبری ایران هاریکا به گزارش هاریکا خبر، آیت‌الله سید حسن عاملی عصر دوشنبه در نشست شورای هماهنگی عتبات عالیات در اردبیل اظهار کرد: وظیفه خطیر و سنگینی بر عهده ستاد بازسازی عتبات عالیات است تا در کشور عراق و در حرم مطهر ائمه اطهار […]

جایگاه اردبیل در بازسازی عتبات عالیات بی‌نظیر است

به گزارش کانال خبری ایران هاریکا به گزارش هاریکا خبر، آیت‌الله سید حسن عاملی عصر دوشنبه در نشست شورای هماهنگی عتبات عالیات در اردبیل اظهار کرد: وظیفه خطیر و سنگینی بر عهده ستاد بازسازی عتبات عالیات است تا در کشور عراق و در حرم مطهر ائمه اطهار (ع) طرح‌هایی با رنگ و لعاب معنوی و ارزشی اجرا کنند.
وی به احداث صحن حضرت زهرا (س) و عقیله بنی هاشم در نجف و کربلا اشاره کرد و گفت: خدماتی که جمهوری اسلامی ایران در کشور عراق و عتبات عالیات انجام داده، اقدامات ماندگار و ارزشمندی است که زمینه رفاه و آسایش عزاداران و زائران حرمین شریف را در کشور عراق فراهم کرده است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل تصریح کرد: دشمنان مکتب اسلام و اهل بیت همواره سعی می‌کنند تا در مسیر احیا، بازسازی و توسعه عتبات عالیات خللی ایجاد کنند در حالی که مردم ایران با کمک‌ها و جمع‌آوری نذورات همواره در این راه پیشقدم بودند.
آیت‌الله عاملی استان اردبیل را در عزاداری‌های حسینی و ایام محرم استان شاخص و برجسته عنوان کرد و افزود: با توجه به این جایگاه عظیم و رفیع شایسته است عملکرد ستاد عتبات عالیات استان اردبیل در کشور عراق در ردیف فعالیت‌های شاخص قرار گرفته و ما بتوانیم اهداف معنوی و ارزشی را در این حوزه تحقق ببخشیم.
امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: حرکت‌های معنوی همواره آثار پر خیر و برکتی را به همراه دارد و ضروری است در احیا و بازسازی عتبات عالیات در کشور عراق نیز به یک اقدام مؤثر همراه با ثمره معنوی و ارزشی دست بزنیم.
در این جلسه رئیس ستاد عتبات عالیات استان اردبیل نیز به جایگاه دوم استان در بین ستادهای عتبات عالیات کشور اشاره کرد و ادامه داد: بیشترین کمک‌ها در مناطق شهری، روستایی و عشایری استان جمع‌آوری شده و ما در قالب اهدای این کمک‌ها سعی کردیم تا بخشی از احداث و توسعه محدوده حرم امام علی (ع) و بارگاه شریف امام حسین (ع) را انجام دهیم.
اسفندیار هوشیار اضافه کرد: در سال آینده تلاش خواهیم کرد تا در کنار راه‌اندازی کاروان‌های زیارتی و فعال کردن ستاد اربعین برای اعزام زائران، بیشترین کمک‌های جمع‌آوری شده مردم را صرف فعالیت‌های عمرانی و خدماتی به زائران کنیم.