تقویت زیرساخت‌های پدافند غیرعامل در دستگاه‌های اجرایی اردبیل به گزارش کانال خبری ایران هاریکا در اخبار اردبیل  تقویت زیرساخت‌های پدافند غیرعامل در دستگاه‌های اجرایی اردبیل , به گزارش هاریکا خبر، علیرضا علیپور شامگاه سه شنبه در جلسه شورای پدافند غیرعامل خلخال اظهار کرد: اخذ پیوست پدافند غیرعامل برای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی دولتی و بخش […]

تقویت زیرساخت‌های پدافند غیرعامل در دستگاه‌های اجرایی اردبیل

به گزارش کانال خبری ایران هاریکا در اخبار اردبیل  تقویت زیرساخت‌های پدافند غیرعامل در دستگاه‌های اجرایی اردبیل , به گزارش هاریکا خبر، علیرضا علیپور شامگاه سه شنبه در جلسه شورای پدافند غیرعامل خلخال اظهار کرد: اخذ پیوست پدافند غیرعامل برای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی دولتی و بخش خصوصی این استان الزامی است.

وی خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی دارای پروژه عمرانی و مجریان طرح‌های اقتصادی و نیز سازندگان ساختمان‌های طبقاتی در شهرستان‌های استان ملزم به اخذ پیوست پدافند غیرعامل و لحاظ آن در نقشه اجرایی طرح خود هستند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری اردبیل افزود: پروژه‌های عمرانی دولتی و بخش خصوصی در چهار گروه از جمله ساختمان‌ها و اماکن عادی، حساس، مهم و حیاتی تقسیم‌بندی شده‌اند و بیشتر طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی احداثی در استان اردبیل شامل دو گروه حساس و مهم هستند.

علیپور با بیان اینکه پدافند غیرعامل استان اردبیل فاقد ردیف اعتباری مستقل از داخل استان و یا ملی است، ادامه داد: با این حال دو درصد از مجموع اعتبارات سالیانه دستگاه‌های اجرایی استان باید صرف اجرای برنامه‌های پدافند غیرعامل شود.

وی اضافه کرد: همه دستگاه‌های اجرایی این استان موظف هستند تا اعتبار یاد شده را برای تقویت زیرساخت‌های پدافند غیرعامل و همچنین اجرای دوره‌های آموزشی جهت افزایش سطح آمادگی نیروی انسانی زیرمجموعه خود در مقابل حوادث طبیعی و انسان‌ساز هزینه کنند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری اردبیل گفت: بر اساس دستورالعمل جدید شورای پدافند غیرعامل کشور تشکیل جلسات شورای پدافند غیرعامل مراکز استان‌ها به ریاست استانداران هر دو ماه یک بار در مراکز استان‌ها و همچنین شورای فرعی پدافند غیرعامل شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران در مراکز شهرستان‌ها الزامی است.

علیپور خاطرنشان کرد: در دو سال اخیر دستگاه‌های عضو کارگروه پدافند غیرعامل استان اردبیل درگیر مقابله با کرونا بودند و با توجه به اینکه کرونا مانع از اجرای برنامه‌های مدون سالانه شورای پدافند غیرعامل این استان شده لازم است با عادی شدن شرایط جامعه برنامه‌های پدافند غیرعامل از جمله اجرای مانورهای سالانه برای افزایش سطح آمادگی مدیران با برنامه‌ریزی ادامه یابد.