تعلل دستگاه‌های اجرایی نابخشودنی است/معرفی متخلفان به بازرسی به گزارش کانال خبری ایران هاریکا در اخبار اردبیل  تعلل دستگاه‌های اجرایی نابخشودنی است/معرفی متخلفان به بازرسی , به گزارش هاریکا خبر، سید کمال‌الدین میرجعفریان عصر چهارشنبه در جلسه شورای فنی استان اردبیل با گله‌مندی از مدیران برخی از دستگاه‌های اجرایی در بی‌تفاوتی به موضوعات عمرانی، فنی […]

تعلل دستگاه‌های اجرایی نابخشودنی است/معرفی متخلفان به بازرسی

به گزارش کانال خبری ایران هاریکا در اخبار اردبیل  تعلل دستگاه‌های اجرایی نابخشودنی است/معرفی متخلفان به بازرسی , به گزارش هاریکا خبر، سید کمال‌الدین میرجعفریان عصر چهارشنبه در جلسه شورای فنی استان اردبیل با گله‌مندی از مدیران برخی از دستگاه‌های اجرایی در بی‌تفاوتی به موضوعات عمرانی، فنی و عدم حضور در جلسات شورای فنی اظهار کرد: باید تکلیف خود را با چنین مدیرانی مشخص کنیم و در صورت تداوم این رویه غلط چنین مدیرانی به دفتر بازرسی معرفی می‌شوند تا در برابر سهل‌انگاری خود پاسخگو باشند.
وی تصریح کرد: شورای فنی عالی‌ترین مرجع تصمیم‌گیری در حوزه عمرانی و فعالیت‌های مرتبط با این بخش است و هیچ مدیر دستگاه اجرایی حق ندارد برای حضور در این جلسات دچار تردید شود بلکه بهتر است خود مدیران با حضور در این جلسات پیگیری‌های لازم را در مورد تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام حوزه خود انجام دهند.
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: ما حق نداریم در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام با هزینه‌های سنگین از بیت‌المال دچار قصور و یا خطا و اشتباهی شویم که وضعیت کنونی در استان اردبیل نشان می‌دهد که در سال‌های گذشته برخی سهل‌انگاری‌ها مانع از تکمیل و بهره‌برداری طرح‌های زیربنایی در این استان شده است.
میرجعفریان افزود: به رغم سال‌های گذشته ما در شرایط کنونی با حجم بالای تزریق نقدینگی در استان روبه‌رو هستیم که در سفر رئیس جمهور بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان منابع نقد به استان تخصیص یافته است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با در نظر گرفتن یک‌هزار میلیارد تومان منابع از محل ۵۶ و کارسازی‌های انجام شده در این حوزه دستگاه‌های اجرایی با بهره‌مندی از ۲ هزار میلیارد تومان منابع نقدی می‌توانند به توسعه و پیشرفت استان در بخش‌های مختلف کمک کنند.
میرجعفریان با قدردانی از مدیران تلاشگر در این عرصه به ویژه راه و شهرسازی استان در جذب اعتبارات و منابع مناسب اضافه کرد: ۵۰ تا ۶۰ درصد این اعتبارات از طریق راه و شهرسازی استان برای تکمیل پروژه‌های بزرگراهی تخصیص یافته که این نشان می‌دهد برخی از مدیران استان در پیگیری موضوعات شب و روز نمی‌شناسند و سعی و تلاششان بر این است تا کارگشایی و گره‌گشایی از مشکلات انجام شود.
وی بیان کرد: به رغم بدهی که راه و شهرسازی استان به پیمانکاران دارد، اکثر پروژه‌های توسعه بزرگراهی در این استان در حال انجام است و این امیدبخشی در به سرانجام رسیدن این طرح‌ها و افزایش سرانه استان را در برخورداری از بزرگراه‌ها بیشتر کرده است.
میرجعفریان در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ما از ابتدای سال آینده سعی خواهیم کرد تا گزارش‌های مستند از پیشرفت پروژه‌ها و انجام امور در حوزه‌های اجرایی و عمرانی را دریافت کنیم تا در سال آینده بتوانیم بخش عظیمی از شاخص‌های اقتصادی را ارتقا بدهیم.
وی استان اردبیل را در اکثر شاخص‌های اقتصادی پایین‌تر از متوسط کشوری اعلام کرد و ادامه داد: این استان به رغم توانمندی‌های بسیار زیاد در بخش‌های کشاورزی، گردشگری و صنعت با نوعی بی‌برنامگی و عدم توجه به این ظرفیت‌ها روبه‌روست که باید تلاش کنیم تا آمار بیکاری در این استان پایین آمده و شاخص‌های اقتصادی در بخش‌های مختلف تا ۵۰ درصد ارتقا پیدا کند.
میرجعفریان تصریح کرد: در کنار توسعه راه، ما به توسعه آب، برق و گاز به عنوان زیرساخت اساسی نیاز داریم و بهتر است مدیران این دستگاه‌ها بدون اینکه منتظر جذب اعتبارات ملی و استانی باشند، خودشان از ظرفیت ماده ۵۶ استفاده کرده و منابع بیشتری را به استان جذب کنند.
وی به مصوبات خوب سفر رئیس جمهور و پیگیری اجرای آنها از طریق دستگاه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: اگر مدیری در این شرایط که منابع مالی نقد مهیا شده و فضای کار هم در این استان درست شده، سستی کند قطعاً مقصر بوده و باید در برابر افکار عمومی پاسخگو باشد.
معاون استاندار اردبیل افزود: به هیچ وجه موافق تعطیل شدن پروژه‌های عمرانی در ایام نوروز از ۲۰ اسفند تا ۲۰ فروردین نیستیم و بهتر است تمامی پروژه‌ها به غیر از طرح‌هایی که امکان تأخیر و تعلل در سفرهای نوروزی را به وجود آورد با شدت ادامه داشته و از ۵ فروردین با نظارت کمیته فنی اجرا و عملیاتی شدن آنها از سر گرفته شود.
میرجعفریان در ادامه خاطر نشان کرد: ما تلاش خواهیم کرد تا در سال آینده همه مدیران را نسبت به پروژه‌های اجرایی موظف به پاسخگویی کنیم تا منابع هزینه شده و در نقطه مقابل کارهای به نتیجه رسیده را نیز برای مردم گزارش کنند.
وی با انتقاد از حاضر نشدن برخی از مدیران در جلسه شورای فنی اضافه کرد: همین بی‌توجهی‌ها فرصتی را فراهم کرده تا ما با روند ایمنی کار در واحدهای تولیدی، صنعتی و عمرانی با تأخیر و تعلل روبه‌رو شده و میلیاردها تومان هزینه را نیز به باد بدهیم.
میرجعفریان بیان کرد: عدم استفاده از ظرفیت استان تقصیر مدیران است و بهتر است مدیران در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های متعدد همکاری و همراهی لازم را داشته باشند.
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل با انتقاد از پولی شدن آموزش‌های مهارتی و فنی در صنعت ساختمان و نیروهای آموزش‌دیده کارگری ادامه داد: نیروی کارگری توان پرداخت هزینه‌های بالای آموزش در مراکز خصوصی را ندارد و بهتر است فنی و حرفه‌ای تدابیری بیندیشد تا این آموزش‌ها به صورت رایگان و با هدف ارتقا مهارت این نیروها انجام شود.
وی از کارگروه‌های زیرمجموعه شورای فنی استان خواست تا در سال آینده با برنامه‌ریزی دقیق‌تر تلاش کنند تا فعالیت‌های عمرانی در استان بهتر و مطلوب انجام شده و به شکوفایی برسد.