بزرگراه اردبیل – مشگین‌شهر سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد به گزارش کانال خبری ایران هاریکا در اخبار اردبیل  بزرگراه اردبیل – مشگین‌شهر سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد , به گزارش هاریکا خبر، سید حامد عاملی ظهر پنجشنبه در سفر به مشگین‌شهر از مراحل تکمیل بزرگراه اردبیل – مشگین‌شهر بازدید کرد و در جهت نصب گاردریل، […]

بزرگراه اردبیل – مشگین‌شهر سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش کانال خبری ایران هاریکا در اخبار اردبیل  بزرگراه اردبیل – مشگین‌شهر سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد , به گزارش هاریکا خبر، سید حامد عاملی ظهر پنجشنبه در سفر به مشگین‌شهر از مراحل تکمیل بزرگراه اردبیل – مشگین‌شهر بازدید کرد و در جهت نصب گاردریل، خط‌کشی و نصب علائم این مسیر مواصلاتی قرار گرفت.
وی با بیان اینکه تکمیل این محور مواصلاتی در اتصال بزرگراه شمال به جنوب استان اردبیل نقش مهمی خواهد داشت، تصریح کرد: انتظار می‌رود با تأمین اعتبارات مورد نیاز محور بزرگراهی پارس‌آباد – سه راه سربند، مشگین، اردبیل به سرچم متصل شده و ما بهترین زیرساخت را در این حوزه فراهم آوریم.
استاندار اردبیل همچنین از تصفیه‌خانه سبلان و ادامه اجرای این پروژه بازدید کرده و در جریان عملیات پایاب سد سبلان با مساحت ۶ هزار و ۲۰۰ هکتار قرار گرفت.
عاملی گفت: بخشی از این پروژه با اجرای خط انتقال عملیاتی و اجرایی شده و برای انتقال آب به منطقه محروم ارشق نیز کارهای عملیاتی آغاز شده تا از طریق شبکه سد سبلان انتقال آب به اراضی پایین دست منطقه ارشق رقم بخورد.
وی افزود: با توضیحاتی که مدیران آب منطقه‌ای اردبیل ارائه کردند، این پروژه با پیشرفت ۸۷ درصد از محل منابع مردم در حال اجراست و مشکلی که در این زمینه وجود دارد، گلایه زارعین منطقه از طولانی شدن اجرای این پروژه است که مشکلات بانکی را نیز برای آنها رقم زده است.
عاملی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: تلاش ما بر این است تا این طرح انتقال آب که قسمت جنوب و شمال مشگین‌شهر را تحت پوشش قرار می‌دهد در کوتاه‌ترین زمان به همت آب منطقه‌ای اجرایی شده و تسهیلات مورد نیاز نیز از طریق فاینانس داخلی تأمین شود.
وی ضرورت تقسیم آب پایاب سد سبلان را به قسمت مساوی بین شمال و جنوب این شهرستان یادآور شد و اضافه کرد: گلایه اهالی ارشق از تقسیم ناعادلانه منابع آب از طریق این پایاب است که آب منطقه‌ای موظف شد تا در این فرآیند دقت بیشتری را انجام دهد.
عاملی همچنین در سفر به مشگین‌شهر از ناحیه صنعتی شماره ۲ این شهرستان که در مساحت ۱۶ هکتار در حال اجراست، بازدید کرد.
وی بیان کرد: ناحیه صنعتی شماره ۲ اردبیل در ۲ فاز در حال اجراست که فاز اول در ۴۵ قطعه در مرحله واگذاری است که تعدادی از سرمایه‌گذاران نیز پروژه‌های خود را در مرحله اجرا دارند.
عاملی ادامه داد: با تأمین زیرساخت‌های در ناحیه صنعتی به ویژه آب، برق و گاز و همچنین فاضلاب تلاش بر این خواهد بود تا زمین‌های این ناحیه صنعتی به سرمایه‌گذاران واقعی واگذار شده و جلوی برخی از تصرفات غیرقانونی گرفته شود.
استاندار اردبیل همچنین از شهرک صنعتی خواست تا زون آلاینده و شیمیایی را از این ناحیه صنعتی حذف کرده و حق و حقوق روستاییان اطراف را نیز پرداخت کنند.
وی همچنین از پروژه اصلاح آبگیر شرب مشگین‌شهر بازدید کرد و در جریان روند اجرایی آن قرار گرفت.