برنامه‌ریزی برای اجرای همایش تجلیل از مفاخر و مشاهیر خلخال به گزارش کانال خبری ایران هاریکا در اخبار اردبیل  برنامه‌ریزی برای اجرای همایش تجلیل از مفاخر و مشاهیر خلخال , به گزارش هاریکا خبر، رؤیا کاظمی ظهر پنجشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان خلخال اظهار کرد: در سال‌جاری با وجود سایه سنگین کرونا بر […]

برنامه‌ریزی برای اجرای همایش تجلیل از مفاخر و مشاهیر خلخال

به گزارش کانال خبری ایران هاریکا در اخبار اردبیل  برنامه‌ریزی برای اجرای همایش تجلیل از مفاخر و مشاهیر خلخال , به گزارش هاریکا خبر، رؤیا کاظمی ظهر پنجشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان خلخال اظهار کرد: در سال‌جاری با وجود سایه سنگین کرونا بر مسائل اجتماعی و فرهنگی، شاهد برگزاری ۱۲ جلسه اصلی و فرعی شورای فرهنگ عمومی این شهرستان و عملیاتی شدن ۹ مصوبه این شورا بودیم.

وی تصریح کرد: برگزاری همایش تجلیل از روحانیون مبارز و مجاهد خلخال، اجرای ویژه برنامه سالروز قیام مردم خلخال در ۷ بهمن ماه، دعوت از شخصیت‌های برجسته کشور برای حضور و سخنرانی در جلسات فرهنگی و مذهبی این شهرستان، استفاده از ظرفیت جوانان در برنامه‌های فرهنگی، برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای و تشکیل کارگروه‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی از جمله مصوبات اجرا شده در سال‌جاری است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خلخال با بیان اینکه با تصویب شورای فرهنگ عمومی این شهرستان، سالانه یک همایش فرهنگی در این منطقه برگزار می‌شود، از برنامه‌ریزی برای اجرای همایش تجلیل از مفاخر و مشاهیر خلخال در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

کاظمی برگزاری چنین همایش‌هایی را در معرفی مفاخر شهرستان مهم ارزیابی کرد و گفت: در تدوین این برنامه‌ها از مشورت و همکاری رؤسای انجمن‌های فرهنگی، هنری، فعالان فرهنگی و هنری و… استفاده می‌شود.

وی افزود: شناسایی مفاخر می‌تواند موجب تقویت هویت فرهنگی در گستره‌های منطقه‌ای، ملی و فراملی شود.

کاظمی خاطرنشان کرد: مفاخر شهرستان نمادهای ارزش‌های والا در سطح جامعه و سپهر فرهنگی هستند و شناخت آنها موجب تقویت ارزش‌های اجتماعی می‌شود.

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خلخال اضافه کرد: اگر ما قدر مفاخر خود را ندانیم و آنها را معرفی نکنیم، ارزش‌های جدید و منافی با فرهنگ منطقه جای آن را خواهند گرفت و در مواجهه با جنگ فرهنگی و جنگ نرم مغلوب خواهیم شد.