افتتاح ۵ طرح آبخیزداری در هفته منابع طبیعی به گزارش کانال خبری ایران هاریکا به گزارش هاریکا خبر محمود قلیزاده بعد از ظهر شنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: در گرامیداشت هفته منابع طبیعی برنامه‌های متنوعی در سطح استان برگزار می‌شود که غرس نهال تا ۵۰۰ اصله در محوطه اداره کل منابع طبیعی […]

افتتاح ۵ طرح آبخیزداری در هفته منابع طبیعی

به گزارش کانال خبری ایران هاریکا به گزارش هاریکا خبر محمود قلیزاده بعد از ظهر شنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: در گرامیداشت هفته منابع طبیعی برنامه‌های متنوعی در سطح استان برگزار می‌شود که غرس نهال تا ۵۰۰ اصله در محوطه اداره کل منابع طبیعی با حضور مسئولان انجام می‌شود تا زمینه توسعه فضای سبز و غرس نهال را در سطح استان شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: در دومین روز از هفته منابع طبیعی و در قالب همیاران طبیعت در روستاهای نیارق و سوها طرح‌های غرس نهال و تقویت منابع جنگلی به انجام رسیده و همچنین جلب مشارکت روستاییان را در حمایت از این منابع ارزشمند شاهد خواهیم بود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: مانور حفاظتی در گرامیداشت این هفته با همکاری یگان حفاظت و مجموعه قضائی استان برگزار می‌شود که تصمیم گرفتیم در گرامیداشت این هفته طرح جنگل‌گردی و بازدید از عرصه‌های منابع طبیعی را با همکاری مسئولان دادگستری استان شاهد باشیم.

قلیزاده افتتاح ۵ پروژه آبخیزداری را در گرامیداشت این هفته به ارزش ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان یادآور شد و افزود: در ۵ شهرستان نیر، سرعین، مشگین‌شهر، اردبیل و اصلاندوز این بندهای آبخیزداری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی برپایی میز خدمت و توزیع رایگان نهال در نماز جمعه و همچنین غرس نهال و عرضه بذر در دانشگاه محقق اردبیلی را از دیگر اقدامات و برنامه‌های گرامیداشت هفته منابع طبیعی اعلام کرد و ادامه داد: در این هفته به یاد ۳ هزار و ۴۰۰ شهید استان که اولین کنگره سرداران و شهدای استان نیز در سال آینده برگزار می‌شود، تلاش خواهیم کرد تا بوستان شهدا را در شهرهای مختلف استان راه‌اندازی کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل خاطرنشان کرد: به یاد هر شهید استان ۱۰ اصله نهال در این بوستان غرس می‌شود که در گام اول بوستان شهدای گرمی و در گام بعدی بوستان شهدای اردبیل راه‌اندازی می‌شود تا امکان توسعه فضای سبز را در قالب چنین طرح‌هایی شاهد باشیم.