اشتغال ۲۰۰۰ اردبیلی در طرح مشاغل خانگی به گزارش کانال خبری ایران هاریکا در اخبار اردبیل  اشتغال ۲۰۰۰ اردبیلی در طرح مشاغل خانگی , به گزارش هاریکا خبر، مهران اوچی عصر چهارشنبه در جلسه بررسی آخرین وضعیت توسعه مشاغل خانگی در اردبیل اظهار کرد: با محوریت جهاد دانشگاهی در حوزه آموزش و ترویج مشاغل خانگی […]

اشتغال ۲۰۰۰ اردبیلی در طرح مشاغل خانگی

به گزارش کانال خبری ایران هاریکا در اخبار اردبیل  اشتغال ۲۰۰۰ اردبیلی در طرح مشاغل خانگی , به گزارش هاریکا خبر، مهران اوچی عصر چهارشنبه در جلسه بررسی آخرین وضعیت توسعه مشاغل خانگی در اردبیل اظهار کرد: با محوریت جهاد دانشگاهی در حوزه آموزش و ترویج مشاغل خانگی و زودبازده سعی شده تا پرداخت تسهیلات و همچنین آموزش متقاضیان در رشته‌های مختلف مورد توجه قرار گیرد.
وی تصریح کرد: ما آموزش‌های خود را در رشته‌های متنوع مشاغل خانگی نظیر قالیبافی، خیاطی و دیگر مشاغل پر متقاضی آغاز کردیم تا در کنار ارائه برنامه‌های آموزشی و عملیاتی، زمینه اجرای این طرح‌ها به شکل مطلوب فراهم آید.
رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: در مجموع در قالب طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، ۲ هزار نفر مورد حمایت قرار می‌گیرند که عمده این طرح‌ها با اشتغالزایی و سودآوری مناسب نیز همراه است.
اوچی افزود: برای ۲ هزار و ۴۰۰ نفر مشاوره و آموزش توسط جهاد دانشگاهی ارائه شده که در این برنامه سعی شده طرح‌های پیشران بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
وی مهمترین هدف‌گذاری در این زمینه را تولید محصول با کیفیت مناسب و مهمتر از آن تجاری‌سازی این محصولات است تا در سایه عرضه این محصول به بازارهای داخلی و خارجی درآمدزایی مناسبی را برای فعالان این بخش شاهد باشیم.
اوچی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: تاکنون یک‌هزار و ۷۶۰ مورد معرفی متقاضیان به بانک‌های عامل انجام شده تا در قالب این معرفی‌نامه‌ها یک‌هزار و ۳۰۰ نفر از تسهیلات اشتغالزای بانک‌ها بهره‌مند شده و فرصت اشتغال برای این افراد فراهم آید.
وی اضافه کرد: با طراحی سامانه مشاغل خانگی سعی شده تا ثبت‌نام‌ها و معرفی متقاضیان در این بستر انجام شده و ما کمترین مراجعه و یا دخالتی را در معرفی به بانک‌ها شاهد باشیم.
رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل بیان کرد: قطعاً در سال‌های آینده تداوم اجرای این طرح زمینه اشتغال مناسبی را در استان در بخش‌های مختلف فراهم می‌آورد که انتظار داریم سایر دستگاه‌ها نیز در این زمینه یاریگر جهاد دانشگاهی باشند.