اردبیل رتبه نخست کشور را در واکسیناسیون کرونا دارد به گزارش کانال خبری ایران هاریکا به گزارش هاریکا خبر، علی محمدیان اردی بعد از ظهر دوشنبه در جلسه گام پنجم سردار سلیمانی و ستاد قرارگاه فرماندهی مقابله با کرونا ویروس استان اردبیل اظهار کرد: آمار بستری‌ها و فوتی‌های پیک ششم کرونا در این استان رو […]

اردبیل رتبه نخست کشور را در واکسیناسیون کرونا دارد

به گزارش کانال خبری ایران هاریکا به گزارش هاریکا خبر، علی محمدیان اردی بعد از ظهر دوشنبه در جلسه گام پنجم سردار سلیمانی و ستاد قرارگاه فرماندهی مقابله با کرونا ویروس استان اردبیل اظهار کرد: آمار بستری‌ها و فوتی‌های پیک ششم کرونا در این استان رو به کاهش گذاشته است.
وی تصریح کرد: آمار موارد مثبت ابتلاء به این ویروس نیز از ۸۰ درصد روزهای اوج این پیک به ۴۰ درصد در هفته جاری کاهش یافته است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل کاهش شمار بستری روزانه و مجموع مبتلایان کرونا در استان اردبیل طی چند روز گذشته را نشان‌دهنده اثرگذاری مثبت واکسیناسیون دانست.
محمدیان گفت: استان اردبیل با پوشش ۹۸ درصدی واکسیناسیون دز اول رتبه نخست کشور و همچنین با پوشش ۸۷ درصدی دز دوم رتبه دوم ایران را کسب کرده است.
وی افزود: در پوشش دز سوم واکسن کرونا با ۳۵ درصد پوشش جمعیت، استان اردبیل جایگاه دوازدهم را در بین استان‌های مختلف کشور به خود اختصاص داده است.
محمدیان با بیان اینکه در حال حاضر هیچ یک از شهرستان‌های استان اردبیل در وضعیت قرمز کرونا قرار ندارند، خاطر نشان کرد: همزمان با روز شانزدهم اسفندماه شهرستان‌های اردبیل، مشگین‌شهر، پارس‌آباد، گرمی، بیله‌سوار، کوثر، نمین و نیر در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های خلخال، اصلاندوز و سرعین در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با هشدار به احتمال شیوع گسترده کرونا با ورود میهمانان، مسافران و گردشگران نوروزی به استان اردبیل اضافه کرد: ما همچنان نگران سفرهای نوروزی هستیم و برای پیشگیری از افزایش مجدد آمار بستری و فوتی کرونا، همه شهروندان استفاده از ماسک و تزریق هر سه دز واکسن کرونا را جدی بگیرند.