آشیانه بالگرد هلال احمر اردبیل امسال تکمیل می‌شود به گزارش اخبار اردبیل  , عزت‌الله ضربی در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، اظهار کرد: تلاش ما بر این است تا مراحل ساخت آشیانه بالگرد جمعیت هلال احمر استان اردبیل با تخصیص دو میلیارد تومان اعتبار در سال جاری به سرانجام برسد. وی یکی از رویکردهای جمعیت هلال […]

آشیانه بالگرد هلال احمر اردبیل امسال تکمیل می‌شود

به گزارش اخبار اردبیل  , عزت‌الله ضربی در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، اظهار کرد: تلاش ما بر این است تا مراحل ساخت آشیانه بالگرد جمعیت هلال احمر استان اردبیل با تخصیص دو میلیارد تومان اعتبار در سال جاری به سرانجام برسد.
وی یکی از رویکردهای جمعیت هلال احمر را در سال جاری کمک به دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در مهار کرونا اعلام کرد و گفت: ما همچنان با توجه به شرایط کرونایی استان در سال جاری، سعی خواهیم کرد تا در حوزه کمک به دانشگاه علوم پزشکی و سایر نهادها در مهار کرونا پیشتاز و پیشرو عمل کنیم.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از تقویت برنامه‌های آموزش همگانی و توسعه اقدامات تقویتی در جبهه امداد و نجات خبر داد و تصریح کرد: در پادگان‌ها قصد توسعه برنامه‌های آموزشی را داریم و در کنار آن با همکاری بسیج سازندگی سعی خواهیم کرد تا در مناطق مختلف استان طرح آموزش امداد و نجات اولیه را به عنوان یک زیربنا در تقویت نهاد جمعیت هلال احمر مورد توجه قرار دهیم.
ضربی ضرورت افزایش کمی و کیفی فعالیت خانه هلال را یادآور شد و شد و افزود: در حال حاضر ۱۷۵ خانه هلال در روستاها و بخش‌های پرجمعیت استان اردبیل فعالیت می‌کند و در گرامیداشت هفته جمعیت هلال احمر نیز قرار است ۱۴ خانه هلال به بهره‌برداری برسد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در خانه‌های هلال که مجموعه کوچکی از خدمات جمعیت هلال احمر محسوب می‌شود، برنامه آموزش و توسعه مهارت روستاییان مورد توجه است تا به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.
ضربی اضافه کرد: به هیچ وجه در صدد افزایش بی‌رویه تجهیزات و امکانات خانه‌های هلال نیستیم بلکه هدف اصلی ما از راه‌اندازی خانه هلال ایجاد بستری مناسب برای آموزش نیروهای داوطلب و جمعیتی است تا در مواقع بحرانی بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی بیان کرد: در مناطق روستایی گاه با بروز حوادث و اتفاقات تلخی روبه‌رو می‌شویم که راه‌اندازی خانه‌های هلال خود می‌تواند زمینه‌ساز کمک به آسیب‌دیدگان باشد.
ضربی ادامه داد: در ایام کرونا ما از ظرفیت خانه‌های هلال در ارائه خدمات به آسیب‌دیدگان کرونا در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی اقدام کردیم که این اقدامات در حقیقت کمک به فعالیت‌های عام‌المنفعه هلال احمر بوده است.
وی اظهار کرد: همچنان در مناطق روستایی با استفاده از ظرفیت خانه هلال تلاش می‌کنیم تا امکان ارائه برنامه‌های آموزشی و ارتقا مهارت روستاییان را در بخش امداد و نجات بسترسازی کنیم.
پایگاه جاده‌ای اردبیل – سرچم راه‌اندازی می‌شود
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل در ادامه سخنان خود ضرورت ایجاد و توسعه پایگاه‌های جاده‌ای هلال احمر را یادآور شد و تصریح کرد: در نزدیکی تونل ۱۱ محور اردبیل – سرچم احداث پایگاه جاده‌ای در دستور کار هلال احمر است تا بتوانیم به حادثه‌دیدگان جاده‌ای خدمات سریع و شایسته‌ای را ارائه کنیم.
ضربی از تأمین نیازمندی انبارهای امدادی در مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در همه شهرستان‌های استان انبار امدادی داریم، نسبت به تأمین امکانات و اقلام مورد نیاز آنها برنامه‌ریزی به انجام رسیده است.
وی همچنین از توسعه حمل و نقل و لجستیک امدادی در استان خبر داد و افزود: در حد وسع و توان سعی خواهیم کرد تا خودروهای مورد نیاز امدادی را برای استان تهیه و در اختیار پایگاه‌ها و مجموعه هلال احمر شهرستان‌های مختلف قرار دهیم.
ضربی خاطر نشان کرد: در کنار این برنامه‌ها، تقویت برگزاری دوره‌های تخصصی برای تیم‌های امدادی نیز هدف‌گذاری شده تا در شرایط کرونایی بتوانیم این دوره‌های تخصصی را برگزار و نیروهای خودمان را با شرایط بحرانی بیشتر آشنا کنیم.