آرد نانوایی‌های اردبیل در ماه رمضان تأمین شده است به گزارش اخبار اردبیل  , رامین صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا خبر ، اظهار کرد: از ۱۰ روز پیش و با تقویت نظارت‌ها و بازرسی‌ها در سطح نانوایی‌ها در کنار تأمین آرد مرغوب مورد نیاز نانوایی‌ها، سعی کردیم تا آنها را به پخت عصرگاهی ترغیب […]

آرد نانوایی‌های اردبیل در ماه رمضان تأمین شده است

به گزارش اخبار اردبیل  , رامین صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا خبر ، اظهار کرد: از ۱۰ روز پیش و با تقویت نظارت‌ها و بازرسی‌ها در سطح نانوایی‌ها در کنار تأمین آرد مرغوب مورد نیاز نانوایی‌ها، سعی کردیم تا آنها را به پخت عصرگاهی ترغیب و تشویق کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه افرادی که روزه می گیرند در یک ساعت قبل از افطار به دنبال نان هستند ، در تهیه نان با جمعیت و صف های طولانی روبرو هستیم ، بنابراین توصیه می کنیم همشهریان ما نان را قبل از افطار و نانوایی ها را در از طرف دیگر ، باید بعد از ظهر از ساعت 4 تا 9 بعد از ظهر به پخت و پز ادامه دهید

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان اردبیل به افزایش سهمیه نانوایی در بعد از ظهر در شهر اردبیل اشاره کرد و گفت: “هیچ نانوایی حق تعطیلی واحد صنفی در ماه رمضان را ندارد. مگر اینکه وجود داشته باشد تخلف و نانوایی شما مهر و موم شده است. ”

صادقی افزود: افزایش قیمت نانوایی ها به هیچ وجه صحت ندارد و نان با قیمت قدیمی به همشهریان عرضه می شود و به اندازه کافی روغن و شکر برای شیرینی پزی ها تهیه شده است تا باعث افزایش قیمت نشوند. ”

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: “در کرونا ، ما امیدواریم که مردم استان نان مورد نیاز خود را بدون تشکیل صف های طولانی در ماه مبارک رمضان خریداری کنند و به شیوع بیماری و شیوع ویروس کمک نکند. با تشکیل خطوط طولانی “.

صادقی افزود: علاوه بر تقویت نظارت و بازرسی از نانوایی ها با رعایت اصول بهداشت و اتحادیه ، قند کافی تهیه و در بسته های یک کیلویی با قیمت 8000 و 700 تومان در فروشگاه ها عرضه می شود.

وی گفت: برخی از دلالان در حال خرید این قندها و بسته های جدید با قیمت گزاف هستند که تیم های بازرسی ما در صورت یافتن آن افراد مطمئناً با آنها مقابله می کنند و اجازه چنین تخلفات صنفی را نمی دهند.

صادقی ادامه داد: ستاد تنظیم بازار برای تهیه نیازهای اساسی مردم در ماه مبارک رمضان وارد شده است ، اگرچه عرضه و تقاضا باید قیمت را تعیین کند ، اما سازمان صنعت ، معدن و تجارت به عنوان متولی اصلی این بخش به تهیه کالاهای اساسی از شهر و تأمین کافی مصرف شده و همچنین ، با تشدید نظارت ، سعی می شود این کار در خارج از شبکه تأمین انجام نشود و هیچ گونه فروش و فروش کمتری وجود ندارد.

وی اظهار کرد: ما منکر گرانی کالاها و خدمات ارائه شده در سطح جامعه نیستیم ولی عده‌ای خارج از قیمت مصوب با نرخ‌های غیرمتعارف سعی می‌کنند کالاها را عرضه و به فروش برسانند که قطعاً سازمان صنعت، معدن و تجارت از طریق سامانه ۱۲۴ با دریافت گزارش‌های مردمی به تخلفات رسیدگی می‌کند.

صادقی تصریح کرد: هر چند بازرسی از ۵۵ هزار واحد صنفی فعال در سطح استان کار مشکلی است اما نیروهای نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات، بهداشت و سایر نهادها دست به دست هم دادند تا شرایط مناسبی را برای عرضه کالاها در این ایام به وجود آورند.

قیمت مصوب زولبیا و بامیه از ۲۷ هزار تومان تا ۳۷ هزار تومان اعلام شده است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در ادامه سخنان خود به قیمت مصوب زولبیا و بامیه در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: با تأمین شکر مورد نیاز و روغن قنادان قیمت مصوب برای زولبیا و بامیه اعلام شده که زولبیا و بامیه درجه دو، سه به قیمت ۲۷ هزار تومان، درجه یک به قیمت ۳۲ هزار تومان و ممتاز به قیمت ۳۷ هزار تومان عرضه می‌شود.

وی افزود: هرگونه افزایش قیمت خارج از نرخ مصوب تخلف محسوب می‌شود و با قنادی‌ها و شیرینی‌پزی‌های متخلف نیز برخوردی جدی خواهیم داشت.