انواع مکمل بدنسازی چربی سوز تعداد زیادی از مردم و هم‌چنین ورزشکاران، با چربی دست و پنجه نرم می‌کنند. هیچ کس نمی‌خواهد بدنی پر از چربی داشته باشد، زیرا چربی بیش از حد می‌تواند یک تهدید جدی برای قلب باشد؛ به همین دلیل است که تولید کنندگان مکمل‌های غذایی همیشه چربی سوزها را در ساختار […]

انواع مکمل بدنسازی چربی سوز

تعداد زیادی از مردم و هم‌چنین ورزشکاران، با چربی دست و پنجه نرم می‌کنند. هیچ کس نمی‌خواهد بدنی پر از چربی داشته باشد، زیرا چربی بیش از حد می‌تواند یک تهدید جدی برای قلب باشد؛ به همین دلیل است که تولید کنندگان مکمل‌های غذایی همیشه چربی سوزها را در ساختار تولیدات خود در نظر می‌گیرند. همه آن‌ها قول یک اثر 100 درصدی را می‌دهند که در کنار ورزش و تغذیه مناسب اثر خود را نشان خواهد داد.

با این وجود قبل از خرید یک مکمل بدنسازی جدید، باید به دقت در مورد آن فکر کنید. در بهترین حالت، فقط پول خود را از دست خواهید داد و در بدترین حالت، به سلامتی خود آسیب خواهید رساند. در این مقاله بهترین مکمل‌های چربی سوز را خدمت شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید آن‌ها را خریداری کرده و استفاده نمایید.

مکمل شماره 1: افدرین

افدرین تقریباً بخشی از تمام داروهای ترموژنیک بوده و یک آلکالوئید طبیعی است که از یک منبع گیاهی به نام افدرا به دست می‌آید. به طور کلی موثرترین چربی سوز ال افدرین است. افدرا برای چندین هزار سال مورد استفاده قرار گرفته و خواص این گیاه اولین بار در چین کشف شد. با توجه به تحقیقات انجام گرفته امروز می‌توانیم با خیال راحت در مورد اثربخشی بالای افدرین صحبت کرده و مطمئن باشیم که در صورت استفاده در دز مناسب، هیچ عارضه جانبی نخواهد داشت. معمولاً افدرین در چرخه‌هایی به مدت 1 تا 2 هفته مصرف می‌شود.

دقت داشته باشید افرادی که دارای مشکلات قلبی عروقی و فشار خون بالا هستند، باید از مصرف این ماده خودداری کنند. علاوه بر آن بدن برخی افراد افدرین را نمی‌پذیرد و حتما باید پیش از استفاده با یک پزشک مشورت کنند.

 

مکمل شماره 2: کافئین

کافئین در چای، کاکائو، گیاه گوارانا و قهوه یافت می‌شود. دانشمندان مدت‌هاست که تأثیر کافئین بر بدن را بررسی کرده‌ و به توانایی آن در تسریع متابولیسم اشاره کرده‌اند. مصرف کافئین می‌تواند منجر به چربی سوزی بیشتر شود؛ البته اثر مکمل کافئین زمانی که به تنهایی مصرف می‌شود، زیاد نیست؛ به همین دلیل در مکمل‌های کافئین معمولا آن را با سایر مواد ترکیب می‌کنند. با ترکیب کافئین و افدرین می‌توان به نتایج عالی در چربی سوزی دست یافت و این ترکیب به عنوان قدرتمندترین چربی سوز شناخته می‌شود.

افزودنی شماره 3: هیدروکسی سیتریک اسید

هیدروکسی سیتریک اسید در انواع میوه‌های مختلف یافت می‌شود. خواص چربی سوزی این ماده مبتنی بر سرکوب سیترات لیاز است. اگر ورزشکار روزانه مقدار مورد نیاز هیدروکسی سیتریک اسید را مصرف کند، فرآیندهای چربی سازی به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد. توانایی این ماده در کاهش اشتها و افزایش محتوای گلیکوژن در کبد نیز مهم است.

مکمل شماره 4: ال کارنیتین

ال-کارنیتین یک ترکیب اسید آمینه است و با استفاده از لیزین و میوتن در کبد سنتز می‌شود. ال-کارنیتین علاوه بر داشتن یک اثر ارژوژنیک می‌تواند ضمن تسریع متابولیسم، زمینه آنابولیک را افزایش دهد. در طول تحقیقات علمی مشخص شد که ال-کارنیتین باعث تسریع آزاد شدن اسیدهای چرب در سلول‌ها و اکسیداسیون آن‌ها می‌گردد که مجموع این موارد نشان می‌دهد با یک چربی ساز قوی روبه‌رو هستیم. اگر ال کارنیتین در دز پایین استفاده شود، برای سلامتی کاملا بی ضرر است.

مکمل شماره 5: کولین

کولین را می‌توان یک ویتامین دانست زیرا اهمیت آن برای بدن بسیار بالاست. نیاز روزانه انسان به کولین بین 0.5 تا 1.5 گرم است. منابع اصلی این ماده تخم مرغ، اسفناج و کلم می‌باشند و این ماده ثابت کرده که یک تسریع کننده عالی چربی سوزی است و به جذب غذا سرعت می‌بخشد. به عنوان یک چربی سوز، کولین باید در د‌زهای نسبتاً بالا استفاده شود.

افزودنی شماره 6: اینوزیتول

اینوزیتول نوعی ویتامین B است که می‌تواند برای چربی سوزی بسیار مفید باشد. اینوزیتول به طور قابل توجهی واکنش‌های اکسیداسیون چربی در سلول‌ها را تسریع می‌کند. تنها نقطه ضعف اینوزیتول این است که برای اثر گذاری باید در دزهای بالا مصرف شود. موثرترین راه استفاده از اینوزیتول در ترکیب با سایر چربی سوزها خواهد بود: کافئین، افدرین و اسید هیدروکسی سیتریک. البته به طور کلی نام اینوزیتول را در چربی سوزی‌های زیادی خواهید دید. عملکرد اصلی اینوزیتول در مکمل‌ها افزایش اثربخشی سایر مواد و مقابله کامل با چربی است. اگر مواد فوق را از نظر قدرت با اینوزیتول مقایسه کنیم، آن‌ها در چربی سوزی قوی‌تر هستند اما ترکیب این مواد با یکدیگر، اثرات بسیار خوبی خواهد داشت.

برای خرید انواع مکمل‌های مناسب برای چربی سوزی با بهترین قیمت و کیفیت ممکن، می‌توانید به سایت داروبیار مراجعه کنید. تمامی محصولات ارائه شده در داروخانه آنلاین داروبیار دارای کیفیت بالایی بوده و به شما کمک خواهند کرد تا چربی‌های خود را در مدت زمان کوتاهی بسوزانید.