۹ نفر بر اثر سوختگی در استان اردبیل جان باختند به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرگزاری هاریکا، دکتر مجید محمد غریبانی در این باره اظهار کرد: در طول سال گذشته ۹ نفر بر اثر صدمات ناشی از سوختگی در استان جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۶ نفر مرد […]

۹ نفر بر اثر سوختگی در استان اردبیل جان باختند

به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرگزاری هاریکا، دکتر مجید محمد غریبانی در این باره اظهار کرد: در طول سال گذشته ۹ نفر بر اثر صدمات ناشی از سوختگی در استان جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۶ نفر مرد و ۳ نفر زن بودند و با درجه بالای سوختگی و جراحت شدید ناشی از حادثه دچار مرگ شدند.
وی با اشاره به اینکه در آبان ماه سال گذشته بیشترین تعداد سوختگی منجر به فوتی را در استان داشتیم، افزود: در آبان ماه سال گذشته با ثبت ۳ مورد فوتی با جراحات سوختگی بیشترین تعداد مراجعات سوختگی به مراکز درمانی را داشتیم.
این مسئول در خصوص درجه‌بندی سوختگی‌های ناشی از حوادث آتش‌سوزی یادآور شد: سوختگی نوعی آسیب به پوست یا بافت است که بر اثر گرما، برق، مواد شیمیایی، اصطکاک یا پرتو به وجود می‌آید و در این بین سوختگی‌هایی که تنها بر سطح پوست اثر می‌گذارند در واقع سوختگی‌های سطحی یا سوختگی‌های درجه اول هستند.
غریبانی تصریح کرد: سوختگی با ضخامت نسبی یا سوختگی درجه دوم هنگامی اتفاق می‌افتد که لایه‌های زیرین پوست آسیب می‌بینند و در سوختگی با ضخامت کامل یا سوختگی درجه سوم به همه لایه‌های پوست آسیب می‌رسد. در سوختگی نوع چهارم بافت‌های عمیق‌تر مانند عضلات یا استخوان آسیب می‌بینند.
وی آگاهی مردم نسبت به سوختگی‌های ناشی از حوادث مختلف را پایین عنوان و اظهار کرد: در این زمینه باید توجه کافی به آموزش‌هایی که از طریق تلویزیون تهیه و پخش می‌شود توجه شود و در این زمینه جمعیت هلال احمر استان نقش بسیار مهمی را در طول دو سال گذشته در بحث ارائه آموزش به اعضای افتخاری داشتند.