۹۹ دستگاه اجرایی در اردبیل برق غیرمتعارف مصرف می‌کنند به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، حسین قدیمی شامگاه سه‌شنبه در جلسه شورای اداری استان به ایام پیک بار و مصرف انرژی و روزهای سخت تابستان اشاره کرد و گفت: همچنان بر مدیریت مصرف برق تاکید داریم و امیدواریم ۵۷۰ هزار مشترک برق […]

۹۹ دستگاه اجرایی در اردبیل برق غیرمتعارف مصرف می‌کنند

به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، حسین قدیمی شامگاه سه‌شنبه در جلسه شورای اداری استان به ایام پیک بار و مصرف انرژی و روزهای سخت تابستان اشاره کرد و گفت: همچنان بر مدیریت مصرف برق تاکید داریم و امیدواریم ۵۷۰ هزار مشترک برق در استان که ۸۱ درصد آنها را مشترکان خانگی تشکیل می‌دهند، در مصرف بهینه برق دقت بیشتری را داشته باشند.
وی با بیان اینکه ۳۷ درصد انرژی در استان اردبیل در بخش خانگی، ۲۵ درصد در بخش صنعتی و مابقی در بخش‌های کشاورزی، تجاری، اداری و روشنایی معابر صرف می‌شود، اظهار کرد: در صورت رعایت نکردن مشترکان برق به دلیل شرایط بحرانی در سال جاری، ما با مشکلات و چالش‌های جدی به ویژه خاموشی‌های مکرر روبه‌رو خواهیم بود.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل تصریح کرد: با توجه به افزایش ۱۹ درصدی مصرف انرژی در بخش صنعت و همچنین بهره‌برداری زودهنگام کشاورزان از چاه‌های آب و استفاده شهروندان از تجهیزات سرمایشی پیک بار مصرفی به خردادماه منتقل شده و ما در ۳۱ اردیبهشت با پیک بار ۲۸۵ مگاواتی روبه‌رو بودیم.
قدیمی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در کنار همه این عوامل استخراج رمز ارزها که ۱۰ درصد انرژی را به خود اختصاص دادند، مشکلاتی جدی در شهرهای مختلف به وجود آورده به طوری که در استان اردبیل نیز عده‌ای با قرار دادن ماینر در مناطق روستایی و واحدهای تولیدی مخروبه سعی می‌کنند تا نسبت به فعال کردن دستگاه‌های رمز ارز اقدام کنند.
وی به برگزاری جلسات متعدد با دستگاه‌های نظارتی برای جلوگیری از فعالیت رمز ارزها اشاره کرد و ادامه داد: در ۱۲۹ مرکز غیرمجاز تاکنون بیش از یک‌هزار و ۴۴۶ دستگاه رمز ارز در استان اردبیل کشف و در اختیار مراجع قضائی قرار گرفته است.
قدیمی به سقف اعلامی روزانه برای مصرف برق در سطح استان اشاره کرد و گفت: این میزان سقف مجاز بین ۲۵۱ تا ۲۹۵ مگاوات است که سعی می‌کنیم با همراهی مشترکان خانگی و تفاهمی که با یک‌هزار و ۵۶۹ صنعتگر بسته‌ایم، میزان مصرف برق را کنترل کنیم.
وی ساعات اوج مصرف برق را ۱۱ تا ۱۷ عصر اعلام کرد و افزود: در صورتی که شهروندان در این ساعات مصرف خود را تعدیل کرده و ادارات نیز ۵۰ درصد مصرف خود را کاهش دهند، ما با کمترین خاموشی‌ها تابستان را نیز سپری خواهیم کرد.
قدیمی اضافه کرد: از ۶۲۳ دستگاه و انشعاب اداری در سطح استان ۹۹ دستگاه اجرایی حد مجاز مصرف را رعایت نکرده و حتی به کاهش ۵۰ درصدی مصرف در این روزها کمر همت نبستند که در صورت تداوم پرمصرفی انشعابات آنها قطع خواهد شد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل بیان کرد: با تاکید استاندار اردبیل قرار شد دستگاه‌های اجرایی که الزامات مصرف بهینه برق را رعایت نکنند با جرایم سنگین تا قطعی برق روبه‌رو شوند که امیدواریم همه دستگاه‌های اجرایی نسبت به تغییر ساعات اداری و کاهش مصرف برق در ادارات یاریگر ما باشند.