۸۱ درصد معلمان در اردبیل واکسینه شدند به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، احمد ناصری ظهر چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل به پروژه هاریکا و آمادگی برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: با تشکیل جلسات مختلف در ماه‌های گذشته با همکاری مدیران و […]

۸۱ درصد معلمان در اردبیل واکسینه شدند

به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، احمد ناصری ظهر چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل به پروژه هاریکا و آمادگی برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: با تشکیل جلسات مختلف در ماه‌های گذشته با همکاری مدیران و مسئولان ۱۹ منطقه آموزشی، سعی بر این بوده تا شرایط مطلوبی را در فرآیند تحصیلی دانش‌آموزان شاهد باشیم.
وی تصریح کرد: ۱۹ هزار پرسنل آموزش و پرورش در قالب سه هزار و ۳۹۵ آموزشگاه و ۱۲ هزار کلاس درس آمادگی حضور و تحصیل در دوره‌های مختلف را دارند تا ۲۵۳ هزار دانش‌آموز استان اردبیل بتوانند با خیال راحت سال تحصیلی جدید را آغاز کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل شعار سال تحصیلی را سلامت، آموزش و آرامش اعلام کرد و افزود: به صورت مرتب و در قالب کارگروه‌ها و کمیته‌های متعدد بازدید از مدارس در نواحی مختلف و ارزیابی از تجهیزات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری انجام شده و در بیش از ۴۳۳ آیتم سعی کردیم تا وضعیت آموزشگاه‌ها را در سال تحصیلی جدید مورد ارزیابی و سنجش قرار دهیم.
ناصری در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ۸۲ درصد مدیران این بازدیدها و نظارت‌ها را عالی توصیف کرده و با ارائه مستندات سعی کردند نواقصات را در فرآیند تحصیل برطرف و بستر تحصیل مناسب را برای نسل آینده مهیا کنند.
وی اقدامات مهم آموزش و پرورش استان را در فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموزان به صورت سامانه‌ای یادآور شد و اضافه کرد: راه‌اندازی سامانه ثبت‌نام مانع از شکل‌گیری صف‌های طولانی در مدارس و برخی از واحدهای آموزشی خاص شده که به رغم محدودیت ثبت‌نام با متقاضیان بیشماری روبه‌رو بودند که از طریق این سامانه ثبت‌نام‌ها به خوبی انجام شده است.
ناصری بیان کرد: ۲۹ هزار دانش‌آموز از این سامانه بازدید کرده و حتی مراحل پیش ثبت‌نام و ثبت‌نام خود را انجام دادند که در این فرآیند ۸۳ درصد رضایت اولیا و دانش‌آموزان در قالب این سامانه به ثبت رسیده است.
وی ادامه داد: استان اردبیل رتبه سوم کشوری را در فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموزان در سه ماه اخیر به دست آورد تا با به دست آوردن ۹۰.۳ دهم امتیاز بتواند بیشترین تأثیرگذاری را در این فرآیند داشته باشد.
ناصری از تهیه و توزیع کتب درسی در بین دانش‌آموزان خبر داد و اظهار کرد: با ثبت‌نام دانش‌آموزان در هر سه مقطع توزیع کتب درسی از ۲۰ شهریورماه و از طریق مدارس آغاز خواهد شد که در مقطع ابتدایی ۹۷ درصد، متوسط اول ۹۴ درصد و متوسطه دوم نیز ۵۰ درصد دانش‌آموزان در سامانه کتب درسی ثبت‌نام و درخواست کتاب دادند.
دبیر شورای آموزش و پرورش استان در مورد انتخاب و انتصاب مدیران برای واحدهای آموزشی مختلف تصریح کرد: ۱۴۰ درخواست برای تغییر یا جابجایی مدیران ارائه شده بود که از بین ۹۴۳ متقاضی مدیریت با برگزاری آزمون و همچنین فرآیند گزینش مدیران سعی کردیم تا از بین آنها اطلاعات ۲۶۱ نفر از مدیران شایسته و صلاحیت‌دار را در قالب بانک اطلاعاتی ثبت و از ظرفیت آنها استفاده کنیم.
وی در مورد ساماندهی نیروی انسانی نیز گفت: ۹۸۹ نفر ورودی جدید به آموزش و پرورش استان و یک‌هزار و ۱۳۷ نفر خروجی آموزش و پرورش استان را شاهد بودیم که با تدابیر در نظر گرفته شده هیچ مشکلی در سازماندهی معلمان در مدارس وجود ندارد و در آغاز سال تحصیلی هیچ کلاس درس بدون معلم نخواهد بود.
ناصری به برگزاری ۵۷۵ هزار نفر دوره آموزشی در قالب ۱۶ عنوان برای معلمان و مدیران مدارس خبر داد و افزود: ۱۰ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات و امکانات مدارس به ویژه هنرستان‌ها هزینه شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ۸۱ درصد معلمان دوز اول واکسن و ۳۵ درصد دوز دوم واکسن خود را دریافت کردند که پیش‌بینی می‌کنیم تا یک ماه آینده صد درصد معلمان و کادر مدارس واکسینه شده تا مشکلی از بابت حضور در مدرسه نداشته باشند.
ناصری شرط حضور در کلاس درس را برای معلمان داشتن کارت واکسیناسیون اعلام کرد و ادامه داد: تلاشمان بر این است تا بر اساس سیاست وزارتی و تصمیم ستاد کرونا کلاس‌های درس را از اول هاریکاماه و به صورت ترکیبی آغاز کنیم تا به تدریج شاهد آموزش حضوری دانش‌آموزان در مدارس باشیم.
وی از به روزرسانی شبکه شاد و حتی تهیه بسته‌های آموزشی برای دانش‌آموزان فاقد امکانات برای دسترسی به شبکه شاد و همچنین شبکه تلویزیونی خبر داد و اضافه کرد: ما با بررسی الگوهای مختلف اعم از حضوری، غیرحضوری و نیمه حضوری مدارس را آماده شروع سال تحصیلی کردیم تا با تلاش معلمان بهترین فضای تحصیلی و تربیتی برای نسل آینده به وجود آید.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: ارزیابی‌های جهانی نشان می‌دهد که با فراهم شدن تمام شرایط معلم خوب، فضای مناسب تدریس و محتوای شایسته آموزش در فضای مجازی حتی ۵۰ درصد کیفیت آموزش حضوری را نخواهد داشت و به همین خاطر تمام تلاش ما بر این است تا به سمت آموزش‌های حضوری حرکت کنیم.
ناصری گفت: به همت نوسازی مدارس ۲۵ پروژه آموزشگاهی در استان با ۱۲۰ کلاس درس آماده افتتاح است که امیدواریم با تلاش مدیران مناطق و نواحی مختلف از این فضاها در جهت حضور شایسته دانش‌آموزان استفاده شود.
وی در پایان پوشش تحصیلی دانش‌آموزان را در مقطع ابتدایی صد درصد و متوسطه ۹۸.۵ درصد اعلام کرد و افزود: تمام تلاش ما بر این است تا همه دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید از آموزش و تربیت مورد نظر بهره‌مند شوند.