۵۱ بیمار کرونایی در اردبیل تحت مراقبت‌های ویژه محمدرضا رضایی بنا در مصاحبه با خبرنگاری هاریکا اخبار سبلان اردبیل ، در مصاحبه با خبرنگار هاریکا اردبیل گفت: او به كوزستان و عراق سفر كرد و اكنون براي ديدار خانواده اش به اردبيل سفر كرده است. وی ادامه داد: با توجه به جغرافیای شهرستان اندیکا و […]

۵۱ بیمار کرونایی در اردبیل تحت مراقبت‌های ویژه

محمدرضا رضایی بنا در مصاحبه با خبرنگاری هاریکا اخبار سبلان اردبیل ، در مصاحبه با خبرنگار هاریکا اردبیل گفت: او به كوزستان و عراق سفر كرد و اكنون براي ديدار خانواده اش به اردبيل سفر كرده است.

وی ادامه داد: با توجه به جغرافیای شهرستان اندیکا و مرز مشترک با عراق ، تعداد بیماران مبتلا به جهش ویروس کرونا در این ایالت مربوط به افرادی است که از مناطق دیگر کشور و از کوزستان به سایر ایالت ها سفر می کنند و در نتیجه افراد هستند. بیشتر از دیگران آنها همچنین آلوده می شوند.

معاون دانشکده پزشکی اردبیل گفت: “خوشبختانه ، اندکی پس از ورود این افراد به اردبیل ، آنها مشکوک به بیماری عروق کرونر بودند ، بنابراین آنها را معاینه اولیه کردند و بستری و قرنطینه شدند. عروق کرونر انگلیسی خوب. و در قرنطینه و بستری است.

به گفته رضایی ، افراد مبتلا به کرونا در انگلستان بومی استان اردبیل و مناطقی مانند ابی بیگرو ، هولو و شهر اردبیل هستند.

۵۱ بیمار کرونایی در اردبیل تحت مراقبت‌های ویژه

بستری ۱۵۵ بیمار کرونایی در مراکز درمانی/۵۱ نفر تحت مراقبت‌های ویژه هستند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: هم‌اکنون ۱۵۵ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان تحت درمان هستند که حال عمومی بیشتر بیماران خوب بوده اما تعداد ۵۱ بیمار تحت مراقبت‌های ویژه هستند.

رضایی‌بنا با اشاره به سنترهای درمان کرونا در استان اردبیل افزود: با توجه به اینکه در زمان اوج بیماری کرونا از ظرفیت بیمارستان‌های فاطمی، امام رضا (ع) و سبلان هم برای درمان بیماران کرونا استفاده شد اما هم‌اکنون فقط بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل و بیمارستان سبلان برای بستری این بیماران در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: بیمارستان بوعلی برای اطفال مبتلا به کرونا آماده خدمات‌دهی بوده و در مجموع ۵۰۰ تخت بیمارستانی در کل استان برای این بیماران در نظر گرفته‌ایم که در صورت اوج‌گیری بیماری و افزایش تعداد مبتلایان قابلیت افزایش تعداد تخت‌های بیمارستان را با جابجایی بیماران دیگر و ترخیص بیماران با وضعیت سلامت رو به بهبود داریم.

۲ هزار پرسنل درمان برای بیماران کرونا در نظر گرفته شده است

به گفته معاون درمان دانشگاه علوم استان در حال‌حاضر ۴ هزار پرسنل و کادر درمان اعم از پرستاری و پزشکی در مراکز درمانی و بهداشتی استان مشغول به خدمت هستند که از این تعداد ۵۰ درصد و در حدود ۲ هزار نفر برای خدمات‌دهی به بیماران در بخش کرونایی استان اردبیل آماده هستند.

رضایی‌بنا افزود: تعداد مبتلایان به کرونا در استان در ۲ ماه گذشته روند ثابت و افقی داشته و ما شاهد نزول یا صعود در وضعیت کرونایی استان نداشتیم که در این زمینه به طور میانگین هر روز تعداد ۲۰ تا ۳۰ بیمار جدید برای بستری به مراکز درمان کرونای استان مراجعه و ۱ تا ۲ نفر نیز فوتی داریم.

به گفته وی در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۸ بیمار جدید در مراکز درمانی استان بستری، ۱۵ نفر ترخیص شده و ۲ نفر نیز فوت کرده‌اند.

محموله‌های جدید واکسن کرونا در راه اردبیل

معاون دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: “تاکنون سهمیه استان اردبیل برای واکسن Sputnik V روسیه 2 دسته بود که در هر دو مورد برای پرسنل پزشکی در اولویت بود ، اما دسته های جدید تحویل داده می شود. استان نوروز “.

رضایی بنا ادامه داد: در سهمیه های زیر استان اردبیل علاوه بر کادر پزشکی ، گروه های ویژه استان مانند جانبازان ، معلولان و افراد در آسایشگاه ها برای واکسن کرونا در نظر گرفته می شود.

وی هر بطری واکسن اسپوتنیک روسی را برای پنج نفر مناسب توصیف کرد و گفت: “این واکسن در دو مرحله برای انسان تجویز می شود. دوز اول قوی است ، اما دوز دوم ، که به عنوان دوز یادآوری نیز شناخته می شود ، برای بیشتر است. قدرت و سلامتی “. سیستم ایمنی بدن انسان.

۳۰ درصد مبتلایان به کرونا کودک و جوانان هستند

به گفته این مسئول هم‌اکنون میانگین سنی مبتلا به کرونا در استان اردبیل احصا شده و ۷۰ درصد جمعیت مبتلایان افراد بالای سنین ۶۰ و ۶۵ سال بوده و ۳۰ درصد نیز رده‌های سنی جوانان و کودکان هستند.

رضایی‌بنا اضافه کرد: تست کرونای تعدادی از نوزادان در استان اردبیل نیز مثبت بوده اما این به این معنی نیست که بیماری از مادر به نوزاد سرایت شده و انتقال یافته باشد.

توصیه‌های کرونایی با چاشنی نوروز

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: با توجه به نزدیک بودن ایام نوروز و احتمال افزایش مسافرت‌ها و دید و بازدیدها بنا بر باور فرهنگی منطقه انتظار می‌رود بعد از تعطیلات شاهد موج بعدی کرونا باشیم که میزان شدت و خفیف بودن این موج به همکاری و رعایت مردم استان بستگی دارد.

رضایی‌بنا با تاکید بر سرعت و قدرت انتشار بالای کرونای انگلیسی خاطرنشان کرد: از عموم مردم استان خواهشمندیم در صورت اطلاع از سفر اقوام، اعضای خانواده یا آشنایان از استان خوزستان به استان اردبیل جدا جلوگیری و هرگونه برنامه سفر به خوزستان یا سایر مناطق با میزان آلودگی بالا را برای بعد موکول کنند.

وی تصریح کرد: کسانی که به هر دلیلی از استان خوزستان وارد استان اردبیل شوند نیاز است تا اطلاعات خود را در وهله اول با سامانه ۴۰۳۰ در میان گذاشته و در صورت مشاهده هر گونه علائم کرونایی مراتب را به همکاران ما در مراکز درمانی اطلاع دهند.

این مسئول ادامه داد: از عموم مردم فهیم استان تقاضا داریم در نوروز ۱۴۰۰ هرگونه برنامه سفر، دید و بازدید، خرید یا دورهمی چهارشنبه آخر سال را به کلی لغو کنند تا با اوج‌گیری دوباره کرونا در استان مواجه نباشیم.