۵۰۰ میلیارد تومان منابع برای راه آهن اردبیل تأمین شد به گزارش اخبار اردبیل  , اکبر بهنامجو در گفتگو با خبرنگار هاریکا با بیان اینکه ۵۰۰ میلیارد تومان منابع برای راه آهن اردبیل تأمین شد، اظهار کرد: در این ملاقات که معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به همراه معاونین در جلسه […]

۵۰۰ میلیارد تومان منابع برای راه آهن اردبیل تأمین شد

به گزارش اخبار اردبیل  , اکبر بهنامجو در گفتگو با خبرنگار هاریکا با بیان اینکه ۵۰۰ میلیارد تومان منابع برای راه آهن اردبیل تأمین شد، اظهار کرد: در این ملاقات که معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به همراه معاونین در جلسه حضور داشت، قرار شد اعتبار لازم برای راه‌های استان اردبیل تخصیص یابد تا روند احداث محورهای مواصلاتی گرمی به بیله‌سوار، رضی به امیرکندی، اردبیل به مشگین‌شهر، پارس‌آباد به مشگین‌شهر، اردبیل به سرچم و کلور به درام تسریع شود.

وی خاطرنشان کرد: در کنار تخصیص اعتبار مورد نیاز برای توسعه بزرگراه‌های استان اردبیل در سال جاری مقرر شد ۲۰۰ میلیارد تومان از محل منابع اسنادی برای راه آهن اردبیل اختصاص یابد. استاندار اردبیل افزود: ۳۰۰ میلیارد تومان منابع ملی از ردیف بودجه ۹۹ برای راه آهن اردبیل در نظر گرفته شده که قرار شد در اولین فرصت و تخصیص بودجه ۱۴۰۰ این پرداختی با کمک سازمان برنامه و بودجه انجام شود.

بهنامجو بیان کرد: رئیس سازمان برنامه و بوده قول مساعد داده این منابع را تا دو هفته آینده به استان اختصاص دهد تا شاهد تکمیل راه آهن در سال جاری باشیم.

وی گفت: در این دیدار قرار شد مجوز ماده ۵۶ و تضمین دولت برای بازپرداخت منابع بانکی اختصاص یافته به پروژه‌های حوزه راه به ویژه محور پارس‌آباد به مشگین‌شهر و اردبیل به سرچم به میزان ۴۵۰ میلیارد تومان انجام شده تا مشکلی در پرداخت این منابع از طریق بانک عامل به وجود نیاید.

استاندار اردبیل ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده در دو سال اخیر از محل منابع ماده ۵۶ برای پروژه آبرسانی به تازه کند گرمی و روستاهای اطراف، تکمیل پایاب سد سبلان، پایاب سد گیوی، مجتمع‌های آبرسانی و تصفیه خانه فاضلاب اردبیل اعتبارات مورد نیاز پرداخت شده است.