۳۰ درصد کارفرمایان معاف از حق بیمه هستند به گزارش کانال خبری ایران در کانال اخبار اردبیل ۳۰ درصد کارفرمایان معاف از حق بیمه هستند به گزارش خبرنگار هاریکا، افشین شیرزاد صبح پنجشنبه در جلسه شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: ۸۰ درصد مطالب و موضوعات مطرح شده در جلسه شورای گفت‌و […]

۳۰ درصد کارفرمایان معاف از حق بیمه هستند

به گزارش کانال خبری ایران در کانال اخبار اردبیل ۳۰ درصد کارفرمایان معاف از حق بیمه هستند به گزارش خبرنگار هاریکا، افشین شیرزاد صبح پنجشنبه در جلسه شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: ۸۰ درصد مطالب و موضوعات مطرح شده در جلسه شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی غیرواقعی است و سازمان تأمین اجتماعی هیچ نقشی در صدور مجوز کسب و کار ندارد اما سعی می‌کند در این مسیر تسهیل‌گری را در دستور کار قرار دهد.
وی تصریح کرد: در تمدید کارت بازرگانی متقاضیان ما در کوتاه‌ترین زمان به استعلامات پاسخ داده و اگر کارفرمایی بدهی قبلی نداشته باشد در کمتر از ۲۴ ساعت تمدید کارت بازرگانی و صدور مجوزها از طریق تأمین اجتماعی انجام می‌شود.
مدیرکل بیمه تأمین اجتماعی استان اردبیل گفت: در سال‌جاری ۳۰ میلیارد تومان بدهی کارفرمایان در استان اردبیل مشمول بخشودگی قرار گرفته و ۹۵ درصد کارفرمایان بدهکار استان نیز تقسیط بدهی بیمه‌ای کردند.
شیرزاد افزود: اختیار ما در حد تقسیط ۴۰ ماهه است ولی با دستور مدیرعامل این تقسیط تا ۶۰ ماه نیز امکان‌پذیر است.
وی به پرداخت ۲۰۰ میلیارد تومان حقوق توسط تأمین اجتماعی استان اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی یک نهاد درآمد هزینه‌ای است و ریالی بودجه دولتی ندارد و ما باید از محل منابع درآمدی بیمه کارگران و کارفرمایان مدیریت خود را در سطح گسترده تأمین اجتماعی انجام دهیم.
شیرزاد پوشش ۱۸۰ هزار کارفرما را در قالب سازمان تأمین اجتماعی یادآور شد و خاطرنشان کرد: ۵۰ هزار کارفرما از کمک‌های دولتی استفاده می‌کنند و در مجموع ۳۰ درصد کارفرمایان استان از معافیت‌های حق بیمه‌ای برخوردار هستند که در سطح کشور این رقم بی‌نظیر است.
وی نمونه این کارفرمایان معاف از پرداخت بیمه را شاغلان قالیبافی، کارگران ساختمانی، رانندگان، باربران و… اعلام کرد و گفت: شهرداران نیز در پرداخت حق بیمه کارگران خود با تقسیط‌های مناسب مواجه شدند و ما با دریافت ۵ تا ۱۰ درصد مبلغ اولیه سعی می‌کنیم بدهی آنها را تقسیط کنیم.
شیرزاد به فعال بودن هیئت‌های بدوی و تجدید نظر و رأی صادر شده به شکل مستقل در این هیئت‌ها اشاره کرد و افزود: این هیئت‌ها شبه قضائی بوده و از استقلال کامل برخوردار هستند و شایسته نیست عملکرد آنها به عناوین مختلف زیر سوال برود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما سعی می‌کنیم در رأی این هیئت‌ها ظلمی به کارفرمایان و یا کارگران نشود و به صورت قانونی بررسی پرونده در مراحل مختلف به انجام برسد.
شیرزاد در مورد حسابرسی از دفاتر قانونی نیز اضافه کرد: در این زمینه بر اساس ابلاغیه سال ۹۶ ستاد اقتصاد مقاومتی ما جز موارد استثنایی حق بازگشت به سال‌های قبل را نداریم و موظف هستیم دفاتر شرکت‌ها و سازمان‌ها را در همان سال مورد بررسی قرار دهیم.
وی بیان کرد: در استان اردبیل کمترین موارد استثنا در بازگشت به سال‌های قبل مشاهده شده و ما همواره سعی کردیم تا کمک کار و یاریگر تولیدکنندگان، صنعتگران و فعالان اقتصادی باشیم.
شیرزاد در ادامه سخنان خود اظهار کرد: عمده فعالیت‌های سازمان تأمین اجتماعی و خدمات آنها به صورت غیرحضوری است و ما آمادگی داریم تا در قالب سامانه‌های مختلف خدمات غیرحضوری را به هموطنان در حوزه تأمین اجتماعی ارائه کنیم.
وی از راه‌اندازی شعبه جدید تیپ ممتاز در اردبیل بعد از ۱۰ سال پیگیری خبر داد و تصریح کرد: در ۳ ماهه اول سال آینده این شعبه جدید در مناطق ۱۳ گانه و کم برخوردار اردبیل راه‌اندازی خواهد شد.
شیرزاد همچنین از احداث هتل ۵ ستاره تأمین اجتماعی برای ارائه خدمات به کارگران و بازنشستگان در سرعین خبر داد و گفت: در ارائه آموزش به کارفرمایان نیز ما آمادگی داریم تا دوره‌های آموزشی متعدد با هدف آشنایی با قوانین را برگزار کنیم.
وی افزود: ما با راه‌اندازی میز خدمات به صورت حضوری در خدمت هم استانی‌ها هستیم تا در صورت نیاز با ارائه مستندات بتوانیم پاسخگوی مطالبات و خواسته‌های آنها باشیم.
مدیرکل بیمه تأمین اجتماعی استان اردبیل به کاهش قوانین متعدد بیمه‌ای اشاره کرد و ادامه داد: قوانین بیمه‌ای از یک‌هزار صفحه به ۳۰۰ صفحه کاهش یافته و همچنان سعی بر این است تا این فرآیندها تسهیل شود. امیدوارم خبر ۳۰ درصد کارفرمایان معاف از حق بیمه هستند براتون مفید بوده باشه

 
2022-03-17 12:46:28