۲۸ سایت ارتباطی در اردبیل در حال احداث است به گزارش اخبار اردبیل  , بهروز رزمی در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، اظهار کرد: برای راه‌اندازی هر سایت ارتباطی و دکل تلفن همراه بیش از دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه می‌شود که در کنار راه‌اندازی دکل‌های جدید، سعی و تلاشمان بر این است تا […]

۲۸ سایت ارتباطی در اردبیل در حال احداث است

به گزارش اخبار اردبیل  , بهروز رزمی در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، اظهار کرد: برای راه‌اندازی هر سایت ارتباطی و دکل تلفن همراه بیش از دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه می‌شود که در کنار راه‌اندازی دکل‌های جدید، سعی و تلاشمان بر این است تا با هزینه‌کرد یک میلیارد تومان ارتقا سایت‌های ارتباطی و بی. تی. اس را در سطح استان شاهد باشیم.
وی ضریب نفوذ تلفن همراه را در سطح استان اردبیل بیش از ۸۰ درصد اعلام کرد و گفت: البته این ضریب نفوذ متناسب با شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات متفاوت است به گونه‌ای که در ایرانسل ۴۰ درصد و در سایر اپراتورها تا ۶۰ درصد پوشش تلفن همراه را در استان اردبیل نظاره‌گر هستیم.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل به اجرای ۴۲ پروژه ارتباطی و فناورانه در سطح استان در نیمه اول امسال اشاره کرد و افزود: تا هفته دولت همه این پروژه‌ها در حوزه ارتباطات، فناوری‌های نوین و ارتقا پوشش تلفن همراه در مناطق روستایی و دایر کردن اینترنت‌های پرسرعت در مناطق محروم آماده بهره‌برداری خواهد شد.
رزمی تصریح کرد: تا پایان امسال تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار در سطح استان اردبیل از پوشش تلفن همراه بهره‌مند خواهند شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در یک اقدام انقلابی با همکاری آموزش و پرورش استان اردبیل از ۲۰ فروردین سال گذشته تا ۲۰ مرداد بیش از یک‌هزار و ۸۶۸ مدرسه در مناطق روستایی و شهری استان اردبیل به شبکه ملی ارتباطات و اطلاعات وصل شد تا بدون محدودیت و به صورت رایگان از مودم و سایر تجهیزات برای استفاده اینترنت رایگان بهره‌مند شوند.
رزمی اضافه کرد: در هفته ارتباطات بیش از چهار دکل ارتباطی در مناطق روستایی به بهره‌برداری رسیده و قرار است مابقی سایت‌های ارتباطی نیز تا پایان امسال آماده افتتاح شوند.
افزایش تعرفه خدمات اپراتورها بررسی می‌شود
وی در مورد تعرفه اینترنت و نرخ‌گذاری‌های متفاوت در این زمینه بیان کرد: شرکت‌های ایرانسل، رایتل، مخابرات و سایر اپراتورها خدمات مختلف اینترنتی را با کیفیت مناسب ارائه می‌کنند که البته در تعیین نرخ آنها کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی کشور تصمیم‌گیر نهایی است.
رزمی ادامه داد: در حمایت از حقوق مصرف‌کننده سعی و تلاشمان بر این است تا فعالیت شرکت‌های خدماتی در این زمینه مورد رصد و بررسی قرار گیرد تا شرایط ارائه خدمات به عموم همشهریان از مطلوبیت خاص برخوردار باشد.
وی اظهار کرد: در سال جاری هیچ اپراتوری تخلفی در این زمینه نداشته هر چند که در سال‌های گذشته برخی تخلفات احصا و به مسئولان امر یادآوری شده بود.
رزمی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: استان اردبیل یک‌هزار و ۳۰۰ کیلومتر محور اصلی و جاده مواصلاتی دارد که در ۹۲ درصد این محورها پوشش تلفن همراه و اینترنت به صورت کیفی به انجام رسیده است.
وی گفت: تعهد ما بر این است تا در جاده‌های اصلی خدمات پوشش تلفن همراه را انجام دهیم که قطعاً در سال‌های آینده این خدمات مربوط به جاده‌های فرعی و سایر تعهدات نیز خواهد بود.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل افزود: در هفته ارتباطات سال گذشته ۲۲۲ میلیارد تومان طرح‌های توسعه‌ای در مناطق مختلف استان اعم از ۸۹ سایت تلفن همراه اول، ۱۶ سایت ایرانسل، سه سایت رایتل و ۱۱ سایت سایر شرکت‌های فعال در این حوزه به بهره‌برداری رسیده و ۲۴۰ کیلومتر فیبر نوری نیز به انجام رسید.