۲۵ هزار جامانده واکسیناسیون در گروه سنی سالخورده در اردبیل به گزارش اخبار اردبیل  , شکر عبدی در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، اظهار کرد: ما در سطح استان به ویژه روستاها و مناطق عشایری برای واکسینه کردن این گروه سنی پرخطر طرح محله‌محور واکسیناسیون را به صورت سیار آغاز کردیم تا با اعزام اکیپ‌های متخصص […]

۲۵ هزار جامانده واکسیناسیون در گروه سنی سالخورده در اردبیل

به گزارش اخبار اردبیل  , شکر عبدی در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، اظهار کرد: ما در سطح استان به ویژه روستاها و مناطق عشایری برای واکسینه کردن این گروه سنی پرخطر طرح محله‌محور واکسیناسیون را به صورت سیار آغاز کردیم تا با اعزام اکیپ‌های متخصص در این زمینه بتوانیم فرآیند واکسیناسیون را در این گروه سنی تکمیل کنیم.
وی تصریح کرد: با توجه به خلأیی که در واکسیناسیون گروه سنی بالای ۶۰ سال وجود داشت و استان اردبیل ۶ درصد از میانگین کشوری عقب بود، سعی و تلاشمان بر این است تا ۱۹ درصد جمعیت جا مانده در گروه سنی سالخورده را واکسینه کرده و دغدغه‌ها و نگرانی‌های خانواده‌ها و گروه‌های دیگر جامعه را به حداقل برسانیم.
جانشین سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: طرح واکسیناسیون محله‌محور شهید حاج قاسم سلیمانی در شهرهای مختلف استان آغاز شد و در مجموع ۴۴ تیم محله‌محور سعی خواهند کرد تا یک هفته آینده گروه‌های جا مانده سالخورده را واکسینه کنند.
عبدی افزود: همچنان جلسات قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود و در کنار آن تلاش می‌کنیم تا مردم را به رعایت موازین بهداشتی ترغیب کنیم و سرعت واکسیناسیون را در گروه‌های سنی مختلف بالا برده و ایمنی بیشتری را ایجاد کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: استان اردبیل در واکسینه کردن گروه‌های سنی بالای ۱۸ سال جلوتر از میانگین کشوری حرکت می‌کند به گونه‌ای که بیش از ۳۳.۵ درصد جمعیت استان در این گروه سنی واکسینه شده‌اند.
عبدی اضافه کرد: تلاشمان بر این است تا با مشارکت همه دستگاه‌ها و استفاده از ظرفیت مکانی و نیروی انسانی نهادهای مختلف همه گروه‌های سنی بالای ۱۸ سال استان را که ۸۷۶ هزار نفر هستند، واکسینه کرده و به ارتقا سلامت و ایمنی آنها کمک کنیم.