۱۸۰ ساختمان آموزشی در روستاهای اردبیل دانش‌آموز ندارند به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، احمد ناصری عصر یکشنبه در مراسم سپاس از معلم در اردبیل اظهار کرد: با عقد تفاهم نامه با دستگاه‌های متولی به ویژه ثبت اسناد، بنیاد مسکن و وزارت کشور قرار است شناسایی و احصاء فضاهای آموزشی بلااستفاده در […]

۱۸۰ ساختمان آموزشی در روستاهای اردبیل دانش‌آموز ندارند

به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، احمد ناصری عصر یکشنبه در مراسم سپاس از معلم در اردبیل اظهار کرد: با عقد تفاهم نامه با دستگاه‌های متولی به ویژه ثبت اسناد، بنیاد مسکن و وزارت کشور قرار است شناسایی و احصاء فضاهای آموزشی بلااستفاده در شهرها و روستاها انجام شود تا نسبت به برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری صحیح در این حوزه اقدامات به انجام برسد.
وی تصریح کرد: در برخی از روستاها شاهد مهاجرت معکوس هستیم که این خود نشان می‌دهد در تعدادی از روستاها باید واحدهای آموزشی شناسایی و مورد مرمت و بهسازی قرار گرفته تا در اختیار مجموعه آموزش و پرورش برای ارائه خدمات آموزشی و پرورشی قرار گیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۱۸۰ ساختمان آموزشی در مناطق روستایی بلااستفاده بوده که با اعمال تغییراتی در آنها سعی می‌کنیم تعیین تکلیف این واحدها را انجام دهیم.
ناصری از مستندسازی و صدور سند مالکیت برای تمامی واحدهای آموزشی خبر داد و افزود: در گام اول شناسایی و در مرحله بعد تثبیت مالکیت و نگهداشت ساختمان‌های آموزشی مورد تاکید و توجه جدی است و در مرحله بعد در صورت نبود دانش‌آموز در روستاها امکان واگذاری آنها به صورت استیجاری وجود دارد تا از این محل به توسعه و تجهیز سایر واحدهای آموزشی بپردازیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: اگر قرار باشد مسیر این اقدامات به فروش واحدی منجر شود، قطعاً با اخذ مجوزهای قانونی و برنامه‌ریزی‌هایی که در حوزه املاک و تغییر کاربری انجام می‌شود، تبدیل به احسن شده و اصلاح پروانه صادر شده از کمیسیون ماده پنج به انجام می‌رسد.
این مسئول اضافه کرد: ظرفیت خوبی در قانون برای مستندسازی املاک آموزش و پرورش به وجود آمده تا بدون نیاز به اعتبار برای تثبیت، تهیه نقشه و صدور سند ما بتوانیم مراحل فروش را نیز انجام دهیم.
ناصری با گرامیداشت هفته معلم به معلمان پرتلاش استان در ساحت تدریس و تحصیل بیان کرد: ما در حال حاضر در استان اردبیل ۱۹ هزار معلم داریم که تلاشمان بر این است تا مشکلات و دغدغه‌های آنها را به نوعی برطرف کنیم.
وی ادامه داد: از لحاظ نیروی انسانی جایگاه استان اردبیل در کشور ششم است و با تاکید وزارت آموزش و پرورش با تعیین تکلیف تمام نیروهای حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی استخدام در آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان و آزمون سراسری برگزار شده انجام می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: به هیچ وجه آموزش و پرورش خارج از این دو شرایط مشخص شده جذب نیرو نخواهد داشت و قطعاً سعی و تلاشمان بر این خواهد بود تا دغدغه‌ها و چالش‌های نیروی انسانی را برطرف کنیم.
ناصری در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در سال‌های اخیر با تلاش و تدبیر دولت بسیاری از مشکلات در حوزه آموزش و پرورش رفع شده که نمونه آن تکمیل تمام واحدهای آموزشی نیمه‌تمام بوده که در سال‌های اخیر با تأمین اعتبار دولتی و خیرین بخش عظیمی از این پروژه‌ها به سرانجام رسیده است.
وی از تکمیل و افتتاح ۲۳ سالن ورزشی، ۴۶ نمازخانه و ۵۴ مدرسه نیمه‌تمام در سال‌های اخیر خبر داد و گفت: تنها مدرسه حیات طیبه به عنوان پروژه عظیم آموزشی در دست تکمیل است که تا یک ماه آینده شاهد بهره‌برداری از آن خواهیم بود.
ناصری به افتتاح ۵۴ پروژه خیرین در استان اشاره کرد و افزود: ما از ظرفیت به وجود آمده از محل عوارض شهرداری در جهت توسعه و تقویت واحدهای آموزشی نیازمند به تعمیر و تجهیز استفاده کردیم تا بخش عظیمی از مشکلات و دغدغه‌ها رفع شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل همچنین در مراسم تجلیل و سپاس از معلمان خیر در شهر اردبیل به مناسبت هفته معلم خاطر نشان کرد: معلمان گران سنگ ما با ورود به عرصه ایثارگرانه ساخت مدرسه تلاش و مجاهدتی فراگیر انجام دادند به طوری که در این حوزه با همراهی خوب خیرین در سطح استان کار احداث و تکمیل واحدهای آموزشی با اولویت در حال انجام است.