۱۳ هزار کسب و کار آسیب دیده از کرونا تسهیلات جبرانی دریافت کردند به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، قاسم رحیمی صبح دوشنبه در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان اردبیل به آسیب مشاغل و کسب و کارهای اردبیل با شیوع بیماری کرونا اشاره و اظهار کرد: در طول بیش از ۱ سال […]

۱۳ هزار کسب و کار آسیب دیده از کرونا تسهیلات جبرانی دریافت کردند

به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، قاسم رحیمی صبح دوشنبه در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان اردبیل به آسیب مشاغل و کسب و کارهای اردبیل با شیوع بیماری کرونا اشاره و اظهار کرد: در طول بیش از ۱ سال گذشته بسیاری از کسب و کارهای شهری و روستایی در استان اردبیل متحمل آسیب‌های جدی شدند که در این راستا اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل تسهیلاتی به مبلغ ۱۱۵ میلیارد تومان را برای پرداخت به این کسب و کارها در نظر گرفته است.
وی تعداد کسب و کارهای آسیب‌دیده در اردبیل را ۱۳ هزار رسته دانسته و گفت: در این مدت علاوه بر ارائه تسهیلات به مشاغل آسیب‌دیده از کرونا تسهیلات مشاغل روستایی و شهری نیز مستمر بوده است به طوری که در مجموع ۳ سال گذشته تسهیلات ارائه شده به فقط به مشاغل روستایی اردبیل با هدف توسعه اشتغال پایدار در حدود ۳۴۰ میلیارد تومان بوده است.
این مسئول به خدمات ارزنده اداره کل کار استان در حوزه تسهیلات مشاغل خانگی نیز اشاره کرد و افزود: مبلغ ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از ۶ ماهه دوم سال ۱۳۹۹ در قالب تسهیلات مشاغل خانگی در استان پرداخت شده است.
به گفته رحیمی بیشترین تسهیلات پرداخت شده از محل اعتبارات قانون حمایت از ایجاد و توسعه اشتغال در مناطق روستایی و عشایری و بیشتر در شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت بوده که این تسهیلات ادامه دار خواهد بود.
وی همچنین از وصول ۲۵ میلیارد تومان از محل پرداخت اقساط طرح‌های اشتغال روستایی به بانک‌ها خبر داد و گفت: به منظور توسعه اشتغال روستایی و تحقق اشتغال پایدار در این مناطق نیازمند هستیم تا این مبلغ با پرداخت تسهیلات به چرخه تولید استان بازگردد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان جذب نیرو در بازار کار استان را خوب ارزیابی و تصریح کرد: با اجرای طرح‌های کارورزی در استان بیش از ۱ هزار و ۶۰۰ نفر برای نخستین بار در اردبیل صاحب شدند.
رحیمی به کارگیری نیروهای متخصص در بازار کار را یک سیاست دانست و اظهار کرد: موضوع بیکاری در استان اردبیل یکی از دغدغه‌هایی است که در نظر تمامی دستگاه‌های اجرایی و دخیل برای رفع و برطرف‌سازی بوده و امیدواریم این مهم در سالی که مزین به پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌هاست به طور چشمگیری در استان برطرف شود.