۱۲۴ هزار دانش‌آموز در اردبیل علیه کرونا واکسینه می‌شوند به گزارش اخبار اردبیل  , احمد ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، اظهار کرد: طرح واکسیناسیون دانش‌آموزان گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ ساله از هفته گذشته آغاز شده و امیدواریم به سرعت این فرآیند طی شود. وی ضرورت همراهی اولیای دانش‌آموزان همچنین مدیران و مسئولان مدارس […]

۱۲۴ هزار دانش‌آموز در اردبیل علیه کرونا واکسینه می‌شوند

به گزارش اخبار اردبیل  , احمد ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، اظهار کرد: طرح واکسیناسیون دانش‌آموزان گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ ساله از هفته گذشته آغاز شده و امیدواریم به سرعت این فرآیند طی شود.
وی ضرورت همراهی اولیای دانش‌آموزان همچنین مدیران و مسئولان مدارس را در انجام واکسیناسیون دانش‌آموزان یادآور شد و تصریح کرد: با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش قرار است با اطلاع به اولیای دانش‌آموزان در موعد مقرر دانش‌آموزان به نزدیک‌ترین مرکز تجمیعی و جامع واکسیناسیون مراجعه کرده و تزریق واکسن انجام شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: تا ۱۱ هاریکاماه ۴۳ هزار دانش‌آموز در سطح استان دز اول واکسن را دریافت کردند و کار با سرعت در حال انجام است و امیدواریم تا ۱۰ روز آینده دز اول برای کلیه دانش‌آموزان تزریق شود.
ناصری افزود: با فرآیند شکل گرفته امیدواریم تا نیمه اول آبان ماه بیش از ۹۰ درصد دانش‌آموزان دز اول و دوم واکسن را دریافت کرده و مقدمات برگزاری حضوری کلاس‌ها در کلیه مناطق شهری فراهم آید.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: یکی از مشکلاتی که در طرح واکسیناسیون دانش‌آموزان وجود داشت کم بودن تعداد مراکز واکسیناسیون بود که مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی چهار مرکز تزریق واکسن را در اردبیل در همه پیش رو به دو برابر افزایش دهد تا دانش‌آموزان به نزدیک‌ترین مرکز مراجعه و کار تزریق واکسن به سرعت انجام شود.
ناصری اضافه کرد: تزریق واکسن گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ ساله در دو نوبت انجام خواهد شد و شامل دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی، متوسطه اول و دوم خواهد بود.
وی بیان کرد: برای گروه سنی پایین‌تر هنوز واکسنی معرفی نشده و ما منتظر تصمیم ستاد کرونا هستیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در مورد واکسیناسیون معلمان نیز ادامه داد: بیش از ۸۵ درصد معلمان استان دز اول و دوم واکسن خود را دریافت کردند و تلاش بر این است تا واکسیناسیون در این گروه شغلی به بیش از ۹۵ درصد برسد که تزریق واکسن برای معلمان و کادر آموزشی و پرورشی با سرعت در حال انجام است.