گره‌گشایی اقتصاد با هم‌افزایی/اوقاف به کمک تولید و اشتغال آمد به گزارش اخبار اردبیل  , حجت‌الاسلام مهدی ستوده در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، اظهار کرد: ما در کمک به تولید و اشتغال هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی دقیقی را انجام دادیم تا با همکاری پارک علم و فناوری بتوانیم از ظرفیت موقوفات بیشتر و بهتر در جهت […]

گره‌گشایی اقتصاد با هم‌افزایی/اوقاف به کمک تولید و اشتغال آمد

به گزارش اخبار اردبیل  , حجت‌الاسلام مهدی ستوده در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، اظهار کرد: ما در کمک به تولید و اشتغال هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی دقیقی را انجام دادیم تا با همکاری پارک علم و فناوری بتوانیم از ظرفیت موقوفات بیشتر و بهتر در جهت ایجاد فرصت‌های اشتغال و کارآفرینی استفاده کنیم.
وی تصریح کرد: در این زمینه با همکاری دانشگاه آزاد و پارک علم و فناوری بر اساس توافق‌نامه امضا شده زمین‌های کشاورزی در اختیار تولیدکنندگان و محققان قرار می‌گیرد تا زمینه بهره‌برداری و افزایش تولید فراهم آید.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: ما در آینده زمین‌های موقوفی بیشتری را در اختیار مجموعه‌های تولیدی قرار خواهیم داد به گونه‌ای که در کوثر زمینی به وسعت ۱۵ هکتار که از آب کافی برخوردار است در اختیار این مجموعه تولیدی قرار گرفته تا امکان سرمایه‌گذاری در آن فراهم آید.
ستوده افزود: زمین شورگل که به عنوان موقوفه‌ای در نیار مطرح است با تعیین تکلیف برای احداث مسکن در قالب طرح اقدام ملی مسکن در اختیار راه و شهرسازی استان اردبیل قرار گرفته است.
وی از تعیین تکلیف زمین مرحوم سید علی خان درگاه‌پور برای اجرای طرح‌های تولیدی و اشتغالزا و همچنین تسطیح زمین رضازاده در مشگین‌شهر برای واگذاری به سرمایه‌گذاران خبر داد و خاطر نشان کرد: در منطقه داروپخش موقوفه محمد صالح تعیین تکلیف شده و با اخذ مجوزهای لازم زمین در اختیار متقاضیان تولید و عرصه کارآفرینی قرار می‌گیرد.
ستوده از شناسایی زمین برای واگذاری به سرمایه‌گذاران خبر داد و اضافه کرد: بر اساس ظرفیتی که در موقوفات وجود دارد، ما سعی می‌کنیم فرصت‌های اشتغال را در این موقوفات به نفع جوانان بیکار به وجود آوریم که زمین خالی مرحوم قاضی‌لر خلخال با هدف راه‌اندازی بازار روز در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گرفته است.
تعیین تکلیف موقافات تعلیقی در اردبیل
وی از تعیین تکلیف زمین کرم ابریشم در خلخال و همچنین توافق با شهرداری این شهر برای واگذاری زمین در جهت توسعه و عمران شهری خبر داد و بیان کرد: در شهرهای مختلف نظیر رضی با شناسایی موقوفات بلاتکلیف و معطل مانده سعی شده تا از طریق کمیسیون ماده پنج زمین مورد نظر در اختیار سرمایه‌گذاران و یا مجموعه شهرداری قرار گیرد.
ستوده همچنین به موضوع امامزادگان و احیا و کارهای عمرانی در این مجموعه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: در کنار ترویج فعالیت‌های فرهنگی و همچنین معنوی و مذهبی سعی شده در امامزادگان مراکزی به نام افق راه‌اندازی شود تا امکان اجرای برنامه‌های متنوع در این بقاع متبرکه به انجام برسد.
وی در ادامه اظهار کرد: امامزادگانی چون سید ابراهیم لاهرود، سید سلیمان فخرآباد، سید صدرالدین در اردبیل، امامزاده صالح در اردبیل، حسینیه میرزاده خانم، امامزاده سید دانیال خلخال، سید ابوالقاسم در کلار خلخال و بقعه احمد معراجی در خلخال از جهت عمرانی در سطح بالایی از نظر پیشرفت و آبادانی قرار دارند.
ستوده تصریح کرد: تلاشمان بر این است تا در کنار کارکرد فرهنگی و استفاده از روحانیون به عنوان مبلغان در جلسات قرآنی و تفسیری از ظرفیت امامزادگان در کمک به مردم و رسیدگی به فقرا نیز استفاده شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در پایان گفت: در قالب طرح کمک مؤمنانه و مواصات ما به رفع نیاز جامعه مستضعف شتافتیم و با ایجاد موکب‌های توزیع احسانات سعی در کمک و مساعدت نیازمندان داریم.