کلام‌ الله صفری مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل معرفی شد به گزارش کانال خبری ایران در کانال اخبار اردبیل کلام‌ الله صفری مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل معرفی شد به گزارشهاریکا خبر، در این مراسم که عصر پنجشنبه در کانون عصمت اردبیل برگزار شد، مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان اردبیل با ارائه […]

کلام‌ الله صفری مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل معرفی شد

به گزارش کانال خبری ایران در کانال اخبار اردبیل کلام‌ الله صفری مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل معرفی شد به گزارشهاریکا خبر، در این مراسم که عصر پنجشنبه در کانون عصمت اردبیل برگزار شد، مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان اردبیل با ارائه گزارشی از فعالیت ۶ ساله خود در رأس مدیریت آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: در این ۶ سال بر اساس سیاست‌های کلی و راهبردی سعی کردیم تا به ارتقا کیفی فعالیت‌های آموزشی و پرورشی، توسعه عدالت آموزشی، ارتقا جایگاه مدرسه و خانواده و جلب مشارکت‌های عمومی کمک کنیم.

کلام‌ الله صفری اردبیل

کلام‌ الله صفری اردبیل احمد ناصری از خانواده‌ها به عنوان رکن رکین در ایجاد تحول آموزشی و تربیتی یاد کرد و گفت: ما سعی کردیم در این ۶ سال از مدارس غیردولتی حمایت‌های جدی را انجام داده و با ساماندهی نیروی انسانی به بهره‌وری بیشتر در این بخش کمک کنیم.

وی اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام، توجه به تأمین تجهیزات مورد نیاز در واحدهای آموزشی، رعایت قانون‌مداری در حوزه‌های مختلف، رعایت حقوق فرهنگیان، پرهیز از رفتارهای تبعیض‌گونه و شفافیت عملکرد را از دیگر رویکردهای آموزش و پرورش در ۶ سال اخیر اعلام کرد.

مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: در این ۶ سال محصول کار ما با همراهی ۲۰ هزار نفر از نیروی انسانی در این استان به ارتقا شاخص‌های تخصصی و عمومی منجر شد تا ما بتوانیم رتبه دوم کشوری را در این حوزه به دست آورده و در جشنواره شهید رجایی نیز به عنوان دستگاه برتر معرفی شویم.

ناصری افزود: در پوشش تحصیلی پیش دبستانی با یک رشد جهشی تا ۸۰ درصد و در مقطع ابتدایی و متوسطه با پوشش مناسب ۹۸ درصد موفق شدیم تا زمینه تحصیل مناسب را در شهرها و روستاها فراهم کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در بررسی علل ترک تحصیل دانش‌آموزان در سال‌های اخیر که به بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ نفر رسید، دختران به دلیل ازدواج و پسران به دلیل اشتغال از حضور در مدرسه انصراف دادند.

ناصری کسب ۲۱۲ مقام کشوری را در حوزه تربیت بدنی یادآور شد و اضافه کرد: سرانه فضای ورزشی را در این استان به رقم ۲۲.۵ سانتیمتر به ازای هر دانش‌آموز رساندیم و در کنار آن ۳۵ زمین چمن، ۵ سالن ورزشی و پروژه‌های نیمه‌تمام را در این بخش تکمیل و راه‌اندازی کردیم.

وی از کسب ۳۵۰ مقام در حوزه پرورشی و فرهنگی خبر داد و بیان کرد: در جشنواره‌های مختلف موفق شدیم بیش از ۳۲۰ رتبه کشوری را در دوره ابتدایی و متوسطه به دست آورده و معلمان و دانش‌آموزان برتر را تجلیل کنیم.

ناصری در مورد سرانه فضای آموزشی نیز ادامه داد: به ازای هر دانش‌آموز ۶ متر مربع فضای آموزشی داریم که از این لحاظ رتبه ۱۱ کشوری متعلق به استان اردبیل است.

وی احداث ۳ اردوگاه جدید، راه‌اندازی باشگاه پیشکسوتان و بازنشستگان، راه‌اندازی مرکز اسکان بیماران صعب‌العلاج فرهنگی، نمایندگی صندوق ذخیره فرهنگیان و جمع‌آوری یک‌هزار سند در حوزه آموزش و پرورش را از دیگر اقدامات انجام شده اعلام کرد.

ناصری اظهار کرد: استادیو تولید محتوای الکترونیکی با مشارکت صدا و سیما و با هزینه ۴۰۰ میلیون تومان آماده راه‌اندازی است و در کنار آن درمانگاه فرهنگیان در نمین، پارس‌آباد و گرمی و مرکز رفاهی خلخال، نمین و گرمی در این مدت افتتاح شده است.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در حوزه استانداردسازی سیستم گرمایشی ۹۰ درصد بخاری‌های نفتی و گازی جمع‌آوری شده و ۱۰ درصد باقیمانده نیز در سال آینده انجام خواهد شد.

مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان اردبیل به برنامه‌ریزی دقیق در ارتقا درآمد پایدار در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: این درآمد پایدار از ۶ میلیارد تومان به ۲۵ میلیارد تومان ارتقا یافته و ما موفق به خرید ۴۰ دستگاه خودرو از محل فروش اسقاط شده‌ایم. امیدوارم خبر کلام‌ الله صفری مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل معرفی شد براتون مفید بوده باشه

 
2022-03-17 18:52:53