کشورهای اسلامی در اعتماد به اسرائیل باد درو خواهند کرد به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل اظهار کرد: رژیم جنایتکار و کودک کش اسرائیل هیچ وجاهت بین المللی ندارد اما برخی کشورهای همسایه تمام امکانات خود را در اختیار اسرائیل قرار داده […]

کشورهای اسلامی در اعتماد به اسرائیل باد درو خواهند کرد

به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل اظهار کرد: رژیم جنایتکار و کودک کش اسرائیل هیچ وجاهت بین المللی ندارد اما برخی کشورهای همسایه تمام امکانات خود را در اختیار اسرائیل قرار داده است.

وی افزود: بسیاری از کارگردان‌ها و فیلمسازان مشهور آمریکا با اعلام تنفر از اسرائیل کودک کش از فلسطینی‌ها حمایت کردند که این حرکت ارزشمند در فضای مجازی بازتاب گسترده‌ای داشته است.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: کشورهای عربی و وابسته منطقه تنها شعار دروغین دمکراسی سر می‌دهند در حالی که ذره‌ای به اصول بشریت و حمایت از مظلوم پایبند نیستند.

وی از آموزش و پرورش خواست تا به بهانه برگزاری جلسات انجمن اولیا و مربیان از خانواده‌ها درخواست پول نکنند.

امام جمعه اردبیل با تسلیت شهادت امام یازدهم شیعیان گفت: شهادت امام حسن عسکری (ع) را به فرزند مصلح ایشان حضرت ولی عصر و مقام معظم رهبری و امت بزرگ اسلامی تعزیت عرض می‌کنم و از تمام نمازگزاران می‌خواهم در چنین مناسبتی حتماً در این نکته تأمل کنند که چرا آن بزرگواران از اصول خود ذره‌ای کوتاه نیامدند و سازش نکردند تا اینکه در اثر مقاومت در مسیر به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: هفته نیروی انتظامی را به ولی نعمتان امنیت تبریک عرض می‌کنیم و برای آنها موفقیت روز افزون در تأمین امنیت کشور اسلامی آرزومندیم.

آیت الله عاملی به مناسبت هفته پیوند اولیا و مربیان با دعوت خانواده‌ها برای شرکت فعال در انجمن‌های اولیا و مربیان خاطر نشان کرد: امروز یک مشکل بزرگ در باب تربیت عدم هماهنگی بین عناصر تأثیرگذار است هماهنگی بین محیط جامعه محیط خانه و محیط مدرسه ضروری است و حداقل این سه باید مکمل همدیگر باشند نه خنثی کننده.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بیان کرد: از طرف دیگر اگر پدر و مادرها برای تربیت فرزند حساس نباشند همه چیز از دست خواهد رفت. بهترین مکان برای تأمین این دو رکن تربیت، انجمن اولیا و مربیان است از تمام خانواده‌ها می‌خواهم شرکت فعال در این انجمن داشته باشند و از آموزش و پرورش هم می‌خواهم در اجتماعات این انجمن، یک ریال هم از اولیا نخواهند و الا هر وقت دعوت شوند خواهند گفت موضوع اصلی اخذ پول است.

امام جمعه اردبیل با اشاره به حمایت‌های اخیر برخی از بازیگران و چهره‌های سینمایی آمریکایی در صفحات مجازی خویش از فلسطین مظلوم تصریح کرد: این هفته یکی از هنرپیشه‌های بزرگ و مشهور آمریکا طی توییتی حمایت بسیار شایسته از فلسطین و ملت مظلوم فلسطین نمود و با این کار بمب خبری بزرگی در اینترنت را به راه انداخت و به تعبیر بعضی‌ها اینترنت را منفجر کرد و موجب عصبانیت شدید رژیم مجعول اسرائیل و لابی صهیونیسم شد.

آیت الله عاملی تصریح کرد: این شخصیت همچنین در غائله بسیار اسفناک شهرک شیخ جراح در بیت المقدس حمایت خود را از فلسطینی‌های مظلوم اعلام کرد و همچنین یک کارگردان، تهیه کننده و فیلمنامه نویس بزرگ و مشهور آمریکایی رسماً اعلام کرد که رژیم اسرائیل، رژیم کودک‌کش است و تا به حال بسیاری از کودکان مظلوم فلسطین را به قتل رسانده است که این نیز به یک بمب خبری تبدیل شد

وی افزود: در این اواخر بسیاری از هنرمندان و هنرپیشه‌ها و مشاهیر هالیوود نیز با فلسطین هم دردی کرده و به شدت به اسرائیل حمله کردند حتی یک کارگردان مشهور آمریکایی از مجامع بین‌المللی خواست که عقوبات و تحریم‌های شدیدی را علیه اسرائیل وضع کند تا دست از نقض و هتک حقوق فلسطینی‌ها بردارد لازم به ذکر است که این روزها اسرائیل اهالی شیخ جراح را با زور از منازل آباء و اجدادی آنها بیرون می‌کند و اطفال آنها را به قتل می‌رساند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان گفت: غرض از تعرض به این اخبار این است که ملت‌های غیر مسلمان و هنرپیشه‌های غیر مسلمان نهایت نفرت و غضب خود را قولاً و عملاً از اسرائیل اعلام می‌کند ولی بعضی از کشورهای اسلامی پیمان مودت و دوستی و قراردادهای نظامی با اسرائیل می‌بندند و پرچم آن رژیم مجعول را در کشور خود به اهتزاز درمی‌آورند و اعلام می‌کنند ما افتخار می‌کنیم که با اسرائیل دوست هستیم و حتی آنها را در مراکز مهم فرهنگی و مدنی خود عضو می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از کشورهای اسلامی که امکان ایجاد پایگاه نظامی را برای رژیم صهیونیستی فراهم کرده‌اند گفت: غالب کشورهای اسلامی پایگاه‌های نظامی خود را در اختیار این رژیم گذاشته و بلکه امارات در عمق ۳۵۰ متری امتیاز شهرک نظامی به آن رژیم را داده است و بعضی از کشورهای اسلامی فضای کشور خود را جهت مانورهای هوایی در اختیار اسرائیل گذاشته است دلیل اصلی این خیانت مطلبی است که آنها از ترس شأن به زبان نمی‌آورند و آن اینکه بدون اسرائیل و بدون نزدیکی با آن و بدون ارتباط با لابی صهیونیسم بین‌الملل ما نمی‌توانیم امنیت خود را حفظ کنیم.

امام جمعه اردبیل تاکید کرد: مقام معظم رهبری با یک جمله جواب همه اینها را دادند و فرمودند که: «تامین امنیت با اسرائیل توهم است» تمام دولت‌هایی که این خیانت را کرده‌اند ده‌ها آیه را زیر پا گذاشته‌اند خداوند در قرآن بارها فرموده کفار را اولیا و محرم اسرار نگیرید و به آنها القا محبت نکنید.