کشف ۹۰ درصد جرایم سایبری در اردبیل به گزارش اخبار اردبیل  , علی قهرمان‌طالع در گفت‌و گو با خبرنگار هاریکا، اظهار کرد: در بحث جرایم سایبری و فضای مجازی در شش ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد کاهش وقوع جرم را شاهد هستیم. وی تصریح کرد: با اقدامات پیشگیرانه‌ای که پلیس فتا […]

کشف ۹۰ درصد جرایم سایبری در اردبیل

به گزارش اخبار اردبیل  , علی قهرمان‌طالع در گفت‌و گو با خبرنگار هاریکا، اظهار کرد: در بحث جرایم سایبری و فضای مجازی در شش ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد کاهش وقوع جرم را شاهد هستیم.
وی تصریح کرد: با اقدامات پیشگیرانه‌ای که پلیس فتا انجام داده نه تنها کاهش وقوع جرم در این حوزه اتفاق افتاده بلکه زمینه تکرار برخی از جرایم نیز از بین برده شده است.
رئیس پلیس فتای استان اردبیل اولویت اعمال مجرمانه را در فضای مجازی هتک حیثیت با ۳۶ درصد، کلاهبرداری رایانه‌ای با ۲۴ درصد و برداشت‌های سرقت اینترنتی و بانکی با ۱۸ درصد اعلام کرد و گفت: این جرایم بیشترین فراوانی را در سطح استان دارند.
قهرمان‌طالع افزود: در نیمه اول امسال ۱۵ میلیارد تومان پول به سرقت رفته از حساب مال‌باختگان دوباره با تلاش و پیگیری پلیس فتا به حساب آنها برگشت داده شده است.
وی پیگیری‌ها و از بین بردن گروه‌های شرط‌بندی مجازی، مسابقات و بازی‌های آنلاین را یادآور شد و خاطر نشان کرد: در این حوزه به میزان ۴۴ میلیارد تومان گردش مالی، چهار پرونده مهم و اساسی پیگیری و اعضای باند قماربازی دستگیر شدند.
قهرمان‌طالع از دستگیری باند مبادله ارز دیجیتال در پارس‌آباد با گردش مالی دو میلیارد تومان خبر داد و اضافه کرد: تلاش می‌کنیم تا به شکل جدی با این جرایم برخورد کرده و اجازه وقوع تخلفات گسترده را ندهیم.
وی ضرورت جلب مشارکت عموم مردم را در مبارزه با جرایم سایبری و اقدامات پیشگیرانه یادآور شد و بیان کرد: برای کاهش فاصله مردم با پلیس و سرعت عمل در رسیدگی به پرونده‌ها مرکز فوریت‌های پلیس فتا در اردبیل راه‌اندازی شده و در همه ساعات در خدمت مردم است.
رئیس پلیس فتای استان اردبیل ادامه داد: مردم با گرفتن شماره ۰۹۶۳۸۰ می‌توانند گزارش خود را در مورد وقوع جرایم سایبری و رایانه‌ای به پلیس اطلاع دهند تا از کلاهبرداری‌ها، مزاحمت‌ها، برداشت‌های غیرمجازی و همچنین انتشار تصاویر و عکس‌های محرمانه جلوگیری شده و به نوعی اقدامات پیشگیرانه به انجام برسد.