کشتارگاه صنعتی آراللوی اردبیل امسال افتتاح می‌شود به گزارش اخبار اردبیل  , مسعود امامی یگانه در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، در جریان بازدید استاندار اردبیل از کشتارگاه صنعتی دام آراللوی بزرگ اظهار کرد: این دومین کشتارگاه بزرگ استان با سیستم مکانیزه کشتار و بارگیری است که با ظرفیت ۹ هزار تن در سال اجرایی و […]

کشتارگاه صنعتی آراللوی اردبیل امسال افتتاح می‌شود

به گزارش اخبار اردبیل  , مسعود امامی یگانه در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، در جریان بازدید استاندار اردبیل از کشتارگاه صنعتی دام آراللوی بزرگ اظهار کرد: این دومین کشتارگاه بزرگ استان با سیستم مکانیزه کشتار و بارگیری است که با ظرفیت ۹ هزار تن در سال اجرایی و عملیاتی می‌شود.
وی تصریح کرد: سرمایه‌گذار این پروژه با تمام تلاش خود و همراهی اهالی نسبت به احداث این کشتارگاه مصمم بوده تا بعد از افتتاح و راه‌اندازی، زمینه اشتغال ۴۰ نفر فراهم آید که در صورت راه‌اندازی صنایع بسته‌بندی این ظرفیت اشتغال تا ۳۰۰ نفر افزایش می‌یابد.
فرماندار شهرستان اردبیل بخش‌های اداری، سالن کشتارگاه، سردخانه و مجموعه‌های بسته‌بندی را از بخش‌های مختلف این کشتارگاه اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه در منطقه آراللو کشتار دام به صورت خانگی و در جلوی مغازه‌ها انجام می‌شد، امیدواریم با راه‌اندازی این کشتارگاه تمامی کشتارهای این منطقه به صورت مکانیزه و با استانداردهای مناسب انجام شود.
امامی یگانه میزان سرمایه‌گذاری در اجرای این طرح را ۶۵ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تاکنون برای احداث این پروژه سرمایه‌گذار هشت میلیارد تومان هزینه کرده و با نظر مساعد استاندار اردبیل قرار شد از طریق بانک کشاورزی بخشی از تسهیلات در اختیار سرمایه‌گذار قرار گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: امیدواریم با احداث این کشتارگاه نیاز شهرستان اردبیل در تأمین گوشت مورد نیاز بازار با کشتار مناسب و استاندارد رفع شده و دغدغه‌ای از این جهت نداشته باشیم.
فرماندار شهرستان اردبیل اضافه کرد: سرمایه‌گذار این پروژه با حمایت و پشتیبانی که مسئولان انجام خواهند داد، قول مساعد برای راه‌اندازی و افتتاح این مجموعه را در سال جاری دادند که البته از اوایل سال گذشته اجرای این پروژه استارت خورده که انتظار می‌رود به موقع نیز آماده بهره‌برداری شود.