کرونا همچنان سرکش و خطرناک/ بستری ۱۱۸ بیمار در اردبیل به گزارش کانال خبری ایران در کانال اخبار اردبیل کرونا همچنان سرکش و خطرناک/ بستری ۱۱۸ بیمار در اردبیل علی محمدیان اردی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در گفت‌وگو باهاریکا خبر، برگزاری هرگونه دورهمی خانوادگی را منشأ اصلی افزایش ابتلاء به در خانواده‌ها عنوان و […]

کرونا همچنان سرکش و خطرناک/ بستری ۱۱۸ بیمار در اردبیل

به گزارش کانال خبری ایران در کانال اخبار اردبیل کرونا همچنان سرکش و خطرناک/ بستری ۱۱۸ بیمار در اردبیل علی محمدیان اردی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در گفت‌وگو باهاریکا خبر، برگزاری هرگونه دورهمی خانوادگی را منشأ اصلی افزایش ابتلاء به در خانواده‌ها عنوان و اظهار کرد: ویروس کرونا در تجمعات و در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به راحتی شیوع پیدا می‌کند و ضروری است خانواده‌ها در این ایام از برگزاری هرگونه مراسم عروسی و عزاداری یا مهمانی‌های خانوادگی اجتناب کنند.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از افراد تصور می‌کنند با فاصله کم و با استفاده از ماسک به این بیماری مبتلا نمی‌شوند افزود: بر اساس تحقیقات انجام گرفته تشخیص ناقلان بی علامت ویروس کرونا ممکن نیست و لذا رعایت فاصله اجتماعی هنگام صحبت با فرد مقابل با وجود استفاده از ماسک ضروری است چرا که قطرات پخش شده از طریق ماسک در فواصل کمتر از یک متر و ۸۲ سانتی متر به آسانی ویروس کرونا را انتقال می‌دهد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عدم تردد غیر ضروری در اماکن شلوغ و پر تجمع تاکید کرد و گفت: قدرت انتقال ویروس کرونا در فصل زمستان بالا است چرا که عدم تهویه مناسب محیط سر بسته و استفاده نادرست از ماسک در فصول سرد سال عامل مهمی در جهت افزایش میزان ابتلاء به بیماری کرونا داشته لذا از شهروندان در خواست می‌شود از برگزاری هر گونه دورهمی و تجمع خانوادگی خودداری کرده و جان خود و دیگران را به خطر نیاندازند.
محمدیان‌اردی تصریح کرد: امروز شاهد فوت ۳ نفر دیگر از هم استانی‌هایمان در ۲۴ ساعت گذشته بوده‌ایم لذا از خانواده‌های داغدار این عزیزان در خواست می‌شود از تجمع در آرامستان های استان اردبیل و برگزاری هرگونه مراسم ختم خودداری کرده و با مشارکت در کارهای خیرخواهانه و قرائت فاتحه روح آن عزیزان را شاد نمایند.
وی از بستری شدن ۱۷ بیمار دیگر در بیمارستان‌های استان اردبیل خبر داد و افزود: هم اکنون ۳۷ بیمار بد حال نیز در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند و تمامی بخش‌های اورژانس و اضطراری کرونایی در حال تکمیل است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از شهروندان خواست ضمن رعایت کامل محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی بیماری کرونا پزشکان و پرستاران را در این ایام سخت یاری کنند تا از فشار کاری کادر درمان استان اردبیل کاسته شود.
محمدیان بیان کرد: هم اکنون شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد، مشگین شهر، خلخال، سرعین و نیر در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های بیله سوار، اصلاندوز، گرمی، کوثر و نمین در وضعیت زرد قرار دارند.. امیدوارم خبر کرونا همچنان سرکش و خطرناک/ بستری ۱۱۸ بیمار در اردبیل براتون مفید بوده باشه

 
2022-03-14 16:36:09