با وجود اینکه الان دیگه تبادل و جابجایی اطلاعات و نگهداری فایلها با فلش مموری خیلی آسون شده اما هنوز هم کاربران زیادی از CD و DVD 💿 استفاده میکنند و هنوز این دو لوح دایره ای شکل دارن نفس میکشن! حتما بارها واست پیش اومده که بخوای سی دی یا دی وی دی رایت […]

با وجود اینکه الان دیگه تبادل و جابجایی اطلاعات و نگهداری فایلها با فلش مموری خیلی آسون شده اما هنوز هم کاربران زیادی از CD و DVD 💿 استفاده میکنند و هنوز این دو لوح دایره ای شکل دارن نفس میکشن! حتما بارها واست پیش اومده که بخوای سی دی یا دی وی دی رایت کنی و موندی بین این همه برنامه کدوما بهتره، میخوام امروز یکی از بهترین و کار راه اندازترین نرم افزارهای رایت دیسکهای  CD، DVD و Blu-ray رو معرفی کنم و آن چیزی نیست جززززز برنامه برن اویر که میتونی همین الان از این لینک، دانلودش کنی، بعدش با من تا آخر این مقاله بیا چون میخوام کار با burnaware رو یادت بدم تا بتونی راحت ازش استفاده کنی تازههههه بهت میگم این برنامه به جز رایت چه امکانات جذاب دیگه ای هم داره.

 

آموزش کار با نرم افزار برن اویر صفر تا 100!

میخوام سیر تا پیاز این برنامه رو بهت یاد بدم اما قبلش یه پیشنهاد برات دارم اگه دوست داری واسه دفعه ی اول یکی کمکت کنه تا بتونی کار با این برنامه و رایت کردن سیدی و دی وی دی رو خیلی خوب یاد بگیری اول از همه بزن روی لینک انی دسک و با توجه به سیستم عاملت نسخه ی مورد نظر رو دانلود کن و بعدش یه تماس 📞 با کارشناسان رایانه کمک بگیر و بهشون اجازه بده وارد سیستمت شده و بهت یاد بدن چطوری باید از این برنامه استفاده کنی؛ کافیه متخصصین رایانه کمک از راه دور به سیستمت دسترسی داشته باشند اونطوری میتونی به صورت عملی ببینی چطوری میشه با این برنامه ی کم حجم به سرعت لوح های فشرده رو کپی کرد؛ به همین راحتی!

 

کپی و ساخت تصاویر در برن اویر

گفتم این برنامه قابلیتهای مختلفی داره، یکیش ساخت و رایت ایمیج های استاندارده، حتما بارها واست پیش اومده که برای پروژه ی مدرسه و دانشگاهت خواستی عکسی رو سی دی یا دی وی دی ذخیره کرده و ارائه بدی؛ میدونی بهترین کار اینه که از برن اویر استفاده کنی؛ راستی اگه فایل پی دی اف داشتی و خواستی تبدیلش کنی به عکس و بعدش هم رایت یا همون Burn کنی روی سی دی، میتونی از برنامه ی  Mgosoftاستفاده کنی؛ کافیه بزنی روی لینک تبدیل پی دی اف به عکس . کارتو آسون کردم آموزش و دانلود این نرم افزار رو هم داخل همون لینک گذاشتم. حالا بریم سر وقت بررسی بخشهای دیگه ی برنامه ی برن اویر… 😉

 

رایت سریع و آسون با burnaware

یکی از بخش های این برنامه با نام Data مربوط به رایت داده هاست و شامل قسمت های مختلفی میشه که در ادامه بهت میگم:

Data Disc: برای کپی اطلاعات و فایلهای سیستم روی لوح های فشرده میتونی از این گزینه استفاده کنی. ببین راه و روش استفاده از این گزینه ها مثل همه یعنی باید اول گزینه ی مورد نظرت رو انتخاب کنی و بعد از مشخص کردن فایل و اطلاعات از طریق گزینه ی ADD با انتخابBurn  کار رو تموم کنی؛ پس واسه ی اینکه خسته نشی و حوصلت سر نره واسه ی هر بخش این رو تکرار نکردم.

Boot Disc: برای تبدیل لوح فشرده به بوت دیسک؛ میتونی از این گزینه استفاده کنی. بوت دیسک یا دیسک راه اندازه همونایی هستند که با شروع ویندوز آغاز به کار میکنند.

Span Disc: با این گزینه میتونی اطلاعاتت رو روی 2 یا چند دیسک رایت کنی، اینطوریه که بعد از اتمام لوح فشرده ی اول برنامه ازت میخواد دیسک دیگه ای رو وارد کنی.

Copy Disc: با کمک این بخش میتونی اطلاعات دیسک رو بصورت کامل روی یک لوح فشرده ی دیگه کپی کنی. واسه اینکار باید بعد از انتخاب گزینه ی Copy Disc ، دیسک مبدا و مقصد رو انتخاب کنی و در آخر هم روی گزینه ی Copy  بزنی تا رایت شروع بشه.

رایت داده های چند رسانه ای

در ادامه بهت میگم با استفاده از گزینه های بخش Multimedia چطوری میتونی انواع فایلهای صوتی و تصویری رو کپی کنی.

Audio CD: اگه میخوای یک سی دی صوتی استاندارد داشته باشی که روی همه ی CD Playerها قابل پخش باشه این گزینه به دردت میخوره؛ این برنامه از فایلهای صوتی با فرمتهای WAV، OGG ، FLAC، MP3، M4A، AAC و WMA پشتیبانی میکنه.

MP3 Disc: میتونی در این بخش سی دی یا دی وی دی هایی رو رایت کنی که فایلهایی با فرمت MP3 دارند.

DVD-Video: با انتخاب این گزینه میتونی دی وی دی هایی با فایلهای ویدئویی، با کیفیت بالا ایجاد کنی که در دستگاه های دی وی دی قابل پخش هستند. فقط حواست باشه که این نرم افزار از فایلهای MOV، WMV و AVI پشتیبانی نمیکنه.

BDMV/AVCHD: با این گزینه اجازه داری که دیسک های DVD یا بلوری با فرمتهای AVCHD یا BDMV ایجاد کنی.

 

Audio Grabber: اگه دوست داری فایلهای صوتی رو از لوح فشرده خارج کرده و بعدش هم با فرمت دلخواه ذخیرشون کنی این گزینه برات اینکار رو انجام میده. کافیه گزینه ی Audio Grabber  رو انتخاب کنی و بعد از مشخص کردن فایل صوتی، آنهایی که میخوای استخراج کنی رو مشخص و در آخر هم گزینه ی Extract  رو انتخاب کنی.

 

 معرفی گزینه های کپی داده ها با فرمت ISO

گزینه هایی که در ادامه بهت معرفی میکنم مربوط به رایت و کپی داده هایی با فرمت ISO  هستند.

Burn ISO: با این گزینه میتونی فایل IOS مورد نظرت رو روی لوح فشره ی دلخواه رایت کنی.

Copy to ISO: اگه دوست داری محتویات لوح فشرده را به شکل یک فایل ISO در مسیر مورد نظرت روی سیستم کامپیوتری کپی کنی این گزینه به کمکت میاد.

Make ISO / Make Boot ISO: میتونی از داده هات یک فایل ISO بسازی و آن رو در مسیر دلخواهت بر روی سیستم کامپیوتریت ذخیره کنی.

Unpack ISO: با این گزینه میتونی به راحتی داده های فایل ISO رو خارج و در مسیر دلخواهت ذخیره کنی.

و اما رسیدیم به گزینه های بخش Utilities

Erase Disc: میتونی اطلاعات آن دسته از دیسک هایی که قابلیت بازنویسی دارند رو به شکل دائم یا موقت حذف کنی.

Disc Info: این گزینه مربوط به اطلاعات لوح فشرده است و اجازه داری همه ی اطلاعات مربوط به فضای خالی، مدل و ظرفیت دیسک رو از اینجا ببینی.

Verify Disc: اگه میخوای محتویات دیسک رو بررسی کنی این گزینه به دردت میخوره.

Data Recovery: برای ترمیم و استخراج اطلاعات لوح فشرده های خرابی که دارای خط و خش هستند، برن اویر این گزینه رو در نظر گرفته.

Multiburn: اگه دوست داری فایل ISO رو بصورت همزمان روی 2 یا چند دیسک کپی کنی این گزینه همونیه که دنبالشی.

 

و اما در آخر…

خُب… دیگه رسیدیم به آخر مقاله و امیدوارم که این بخش برات مفید بوده باشه و دیگه حسابی سیر تا پیاز کار با نرم افزار burnaware رو یاد گرفته باشی، بازم اگه سوال یا مشکلی داشتی میتونی با شماره های 9099071540 یا 0217129 تماس بگیری و از کارشناسان رایانه کمک به صورت تلفنی و اینترنتی که قبلا بهت گفتم راهنمایی بگیری؛ به همین راحتی! موفق باشی…