کارخانه سیمان نمین به بورس نمی‌رود به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، علی نیکزاد عصر جمعه در جمع اهالی نمین اظهار کرد: در سطح کشور تصمیم گرفته شده تا تولیدات کارخانه‌های سیمان از طریق بورس عرضه شود تا نوسانات قیمت در این بخش به حداقل برسد. وی تصریح کرد: با رایزنی‌های انجام […]

کارخانه سیمان نمین به بورس نمی‌رود

به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، علی نیکزاد عصر جمعه در جمع اهالی نمین اظهار کرد: در سطح کشور تصمیم گرفته شده تا تولیدات کارخانه‌های سیمان از طریق بورس عرضه شود تا نوسانات قیمت در این بخش به حداقل برسد.
وی تصریح کرد: با رایزنی‌های انجام شده به دلیل کمبود سیمان در استان اردبیل قرار شد تولید کارخانه سیمان نمین وارد بازار بورس نشود تا در مدت دو سه ماه آینده با تأمین نیاز بازار بخشی از مشکلات و چالش‌ها در این بخش برطرف شود.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در مورد نوسانات قیمت سیمان و فولاد در کشور گفت: دولت سیزدهم راهکارهای مناسبی را برای مهار تورم در این حوزه ارائه کرده تا با تولید و عرضه محصولات به بازار و جلوگیری از دلال‌بازی با نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت فعالیت‌ها در این بخش سر و سامان پیدا کرده و از هرگونه اختلال در این حوزه جلوگیری شود.
نیکزاد افزود: افزایش قیمت سیمان و فولاد به شکل مستقیم در نوسانات قیمت مسکن تأثیرگذار است و ضروری است تا شرایطی فراهم آید تا بازار مسکن با توجه به سیاست مجلس و دولت در تولید سالانه یک میلیون واحد، شرایط آرام و معقولی را طی کند.
وی به مطالبه اهالی شهرستان نمین در بخش‌ها و مناطق روستایی برای احداث چند واحد آموزشی و حل مشکلات با تأمین اجتماعی خاطر نشان کرد: قرار است به شکل سریع این مشکلات از طریق مسئولان کشوری برطرف شود و احداث مدرسه در مناطق روستایی و شهری نمین و همچنین تکمیل واحدهای نیمه‌تمام تا آغاز سال تحصیلی مورد توجه قرار گیرد.
نیکزاد ضرورت تکمیل سد عنبران را یادآور شد و اضافه کرد: قرار است ۲۰ میلیارد تومان منابع از طریق وزارت نیرو برای تکمیل این سد اختصاص پیدا کند تا با ظرفیت یک میلیون متر مکعب امسال سد عنبران تکمیل و راه‌اندازی شود.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از راه و شهرسازی خواست تا از هر دو طرف حفاری تونل دوم حیران سرعت گرفته و در اوایل سال آینده شاهد بهره‌برداری از تونل دوم حیران برای تسهیل در رفت و آمد مردم اردبیل و شهرهای شمالی کشور باشیم.
وی بیان کرد: در کنار این امر توسعه روستاها با رویکرد آبرسانی و همچنین اجرای طرح‌های با همکاری بنیاد مسکن جز اولویت‌هاست که انتظار می‌رود در کوتاه‌ترین زمان این طرح‌ها به سرانجام برسد.