پیام انقلاب اسلامی برگرفته از شعارهای نهضت حسینی است به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، حجت‌الاسلام سید عبدالفتاح نواب بعد از ظهر یکشنبه در همایش بین‌المللی اربعین حسینی در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که مقام معظم رهبری با درایت آن را تبیین کردند، در حقیقت برگرفته […]

پیام انقلاب اسلامی برگرفته از شعارهای نهضت حسینی است

به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، حجت‌الاسلام سید عبدالفتاح نواب بعد از ظهر یکشنبه در همایش بین‌المللی اربعین حسینی در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که مقام معظم رهبری با درایت آن را تبیین کردند، در حقیقت برگرفته از اهداف قیام امام حسین (ع) است که با ظرافت خاص در چهار بخش به خوبی تبیین و تشریح شده است.
وی مدیریت جهادی و اعتقاد به اصل ما می‌توانیم را زمینه‌ساز عزت و پیشرفت ایران اسلامی برشمرد و تصریح کرد: در بخش دوم این بیانیه برکات انقلاب اسلامی در ۴۰ سال اخیر به خوبی تبیین شده که عمده این برکات در سایه خون شهدا، مجاهدت رزمندگان و ایثارگران به دست آمده است.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: تا زمانی که ملت ایران و جوانان غیرتمند آن در مسیر اسلام و تبعیت از ولایت گام برمی‌دارند هیچ آسیبی نمی‌تواند کشور ما را تهدید کند.
نواب به توصیه‌های هفتگانه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و افزود: همه این توصیه‌ها رگه‌هایی از پیام اربعین حسینی و نهضت سیدالشهدا (ع) را دارد که قطعاً منطبق بر فطرت بشری بوده و درخشان و شفاف است.
وی شعار انقلاب اسلامی را برگرفته از قیام امام حسین (ع) در راستای تبیین همین فطرت خداجوی و حرکت‌های بی‌نظیر توصیف کرد و ادامه داد: در پیاده‌روی اربعین حسینی آنچه که همه را حیرت‌زده کرده اقدام ارزشمند جوانان و اقشار مختلف مردم در رسیدن به حقانیت مکتب حسین است که امروز بشریت تشنه آن هستند.
نواب آزادی را نمونه‌ای از این تجلی عشق و ارادت به امام حسین (ع) برشمرد و خاطر نشان کرد: در کنار درس آزادگی، آنچه که در کربلا نمود داشت اخلاق‌مداری و معنویت‌گرایی بود که به معنای واقعی امروز جامعه بشری نیازمند آن است.
وی عزت‌آفرینی را از درس‌های قیام سیدالشهدا (ع) برشمرد و اضافه کرد: امام حسین (ع) هیچ وقت دست به کارهای ذلیلانه و خارج از قاعده اخلاق‌مداری نزد بلکه سعی داشت تا با عقلانیت و محوریت شعور بالا حرکت و نهضت عظیم خود را پایه‌گذاری کرده و در مسیر درست رهنمون سازد.
نواب در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: یکی دیگر از شعارهای نهضت سیدالشهدا (ع) که در پیام انقلاب نیز نهفته برادری و برابری است که در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف نمودی واقعی‌تر پیدا کرده است.
وی نقش محوری اربعین حسینی را ایجاد شورآفرینی و امیدآفرینی در جامعه اعلام کرد و گفت: در کنار این امر باید روشنگری‌ها و معرفت‌افزایی به حدی بالا باشد تا جامعه بشری گرفتار رخوت و سستی نشود.
نواب عوامل ایجاد امید و انتخاب آزادانه را گرایش به معنویت و ایمان به تحقق وعده‌های الهی برشمرد و اظهار کرد: همه ما باید به وعده‌های الهی ایمان داشته باشیم همان طوری که امام راحل با روحیه بالای خود به تحقق وعده‌های الهی ایمان راسخ داشته است.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای ارزشمند هشت سال جنگ تحمیلی را گرامی داشت و تصریح کرد: این روزها ششمین سالگرد حادثه تلخ منا را سپری می‌کنیم که قطعاً در آستانه اربعین حسینی برای این شهدای والامقام علو درجات را داریم.
وی ارتحال آیت‌الله حسن‌زاده آملی را گرامی داشت و افزود: این شخصیت بی‌نظیر شاگردان ممتازی را تربیت کرده که قطعاً تداوم‌بخش راه عزتمند این فقها و علما خواهند بود.