پلمب ۳۶۵ مرکز متخلف کرونایی در اردبیل به گزارش اخبار اردبیل  , مسعود امامی یگانه در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، اظهار کرد: با توجه به وضعیت بحرانی کرونا در شهر اردبیل و افزایش بیماران بستری، از دیروز نسبت به راه‌اندازی بیمارستان صحرایی با همکاری مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اقدام شده تا با ظرفیت […]

پلمب ۳۶۵ مرکز متخلف کرونایی در اردبیل

به گزارش اخبار اردبیل  , مسعود امامی یگانه در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، اظهار کرد: با توجه به وضعیت بحرانی کرونا در شهر اردبیل و افزایش بیماران بستری، از دیروز نسبت به راه‌اندازی بیمارستان صحرایی با همکاری مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اقدام شده تا با ظرفیت ۶۰ تخت بیماران کرونایی را پذیرش کنند.
وی متوسط بیماران بستری را در اردبیل ۱۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: این آمار روز به روز در حال افزایش است و ما در صورت نیاز از ظرفیت مدارس نیز برای پذیرش بیماران، بستری و قرنطینه آنها استفاده خواهیم کرد.
فرماندار اردبیل تصریح کرد: در کنار قرنطینه خانگی تعداد زیادی از بیماران با رعایت ۱۴ روز مدت قرنطینه برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، با تشدید نظارت‌ها و اعمال محدودیت‌ها اجازه نمی‌دهیم تا فعالیت برخی از صنوف به انتشار ویروس کرونا دامن بزند.
امامی یگانه افزود: به صورت روزانه و حتی شبانه اکیپ‌های بازرسی مراکز بهداشت و اماکن از واحدهای صنفی متخلف به ویژه قهوه‌خانه‌ها، قلیان‌سراها، رستوران‌ها و تالارها بازدیدهای مکرری را انجام می‌دهند تا در صورت مشاهده تخلف برخورد جدی و پلمب این واحدها انجام شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در چهار روز اخیر بیش از ۳۶۵ واحد صنفی متخلف در شهرستان اردبیل به دلیل رعایت نکردن محدودیت‌های کرونایی پلمب شده و افراد متخلف به عنوان تهدیدکننده علیه امنیت شهروندان به مقامات قضائی معرفی شدند.
فرماندار اردبیل به تعطیلی کامل قهوه‌خانه‌ها، قلیان‌سراها، باشگاه‌های ورزشی به ویژه بیلیارد در این ایام اشاره کرد و ادامه داد: هیچ واحد صنفی حق ندارد بعد از افطار پذیرای جوانان و نوجوانان در این مراکز باشد چرا که فعالیت این مراکز به تشدید بیماری کرونا و انتشار ویروس کووید ۱۹ کمک می‌کند.
وی اضافه کرد: همچنان بازرسی‌ها ادامه خواهد داشت تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بتوانیم در نیمه اول اردیبهشت ماه خیز چهارم کرونا را کنترل و روند فزاینده آن را بگیریم.
امامی یگانه بیان کرد: در شهرستان اردبیل تمامی مراکز تفریحی و پارک‌ها تعطیل شده و سعی بر این است تا در صورت صلاحدید مسئولان سایر مجموعه‌های تفریحی و توریستی نیز که در اطراف شهر اردبیل وجود دارد، تعطیل شده و امکان فعالیت نداشته باشند.
وی در ادامه اظهار کرد: چنانچه مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، ما در روزهای آینده با شرایط بحرانی‌تری روبه‌رو خواهیم شد که امیدواریم خود شهروندان در کنترل و نظارت این بیماری بیش از گذشته حساسیت داشته باشند.
امامی یگانه به صف‌های طولانی نانوایی‌ها در ساعات نزدیک افطار اشاره کرد و گفت: شهروندان باید در خرید نان دو تا سه ساعت قبل از افطار اقدام کنند و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به انتشار بیماری دامن نزنند.
فرماندار اردبیل تصریح کرد: چنانچه غفلت و بی‌توجهی رخ بدهد، ما در شهر اردبیل با شرایط حادتری نیز روبه‌رو خواهیم شد که در این صورت کنترل بیماری بسیار سخت خواهد بود.
در حال حاضر در شهرستان اردبیل بیش از ۵۰۰ بیمار کرونایی در مراکز بیمارستانی و بیمارستان صحرایی تشکیل شده پذیرش شده و مداوای آنها در حال انجام است که روزانه به طور متوسط ۷۰ تا ۸۰ نفر نیز از بیمارستان‌ها ترخیص شده و حدود ۸۰ نفر نیز در ICU بستری هستند.
هم اکنون به غیر از شهرستان اردبیل، سایر شهرهای این استان نیز در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.