پروژه نفوذ به دنبال شکل‌دهی محاسبات ذهنی مسئولان است به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، حجت‌الاسلام مهدی قربانی پیش از ظهر دوشنبه در نخستین نشست از سلسله نشست‌های سیاسی «پنجره‌ای رو به سیاست» که با موضوع بررسی پدیده نفوذ در دولت یازدهم و دوازدهم با تاکید بر رسانه‌ای شدن مصاحبه اخیر وزیر […]

پروژه نفوذ به دنبال شکل‌دهی محاسبات ذهنی مسئولان است

به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، حجت‌الاسلام مهدی قربانی پیش از ظهر دوشنبه در نخستین نشست از سلسله نشست‌های سیاسی «پنجره‌ای رو به سیاست» که با موضوع بررسی پدیده نفوذ در دولت یازدهم و دوازدهم با تاکید بر رسانه‌ای شدن مصاحبه اخیر وزیر امور خارجه برگزار شد، اظهار کرد: در سال‌های اخیر پروژه نفوذ مهم‌ترین ابزار دشمن برای پیشبرد اهدافشان بود و دشمن به خوبی می‌داند که دستکاری ذهنیت یک جریان نفوذی داخلی مؤثرترین سلاح برای ضربه‌زدن به نظام اسلامی است.
وی افزود: در دوره جدید، پروژه نفوذ نسبت به گذشته اهمیت بیشتری پیدا کرده است و مصاحبه اخیر وزیر امور خارجه کشور این ادعا را به صراحت ثابت می‌کند.
مدیر حوزه علمیه خواهران استان اردبیل بیان داشت: امروز در پی پروژه‌های نفوذ، ذهنیت برخی از مسئولین کشور به‌گونه‌ای شکل‌دهی شده است که ادعا می‌کنند جریان مقاومت و حافظان امنیت کشور، دیپلماسی را فدای میدان کرده‌اند و متأسفانه با این تلقی نادرست، به نقد جریان مقاومت می‌پردازند.
قربانی در این راستا ادامه داد: مردان سیاست و دیپلماسی باید بدانند به برکت مردان میدان چون سردار سلیمانی هاست که امروزه آمریکا علیرغم میل باطنی، به مذاکره با ایران تن داده است.
مدرس حوزه و دانشگاه تصریح کرد: دیپلماسی در واقع ابزاری برای دستیابی به اهداف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و نظامی است و یکی از مهم‌ترین برگ‌های برنده مردان دیپلماسی در میز مذاکرات، دستاوردهای نظامی مردان میدان است.
وی عنوان کرد: با وجود خدمات و دستاوردهای غیر قابل وصف مردان میدان، مطالبات جریانات نفوذ برای پیشبرد دیپلماسی ادعایی، چیزی جز دست‌کشیدن از آرمان‌های اسلام و انقلاب نیست که تنها ثمره آن ذلت و خواری خواهد بود.
کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه روابط بین‌الملل بر اساس ۲ نظریه واقع‌گرایی و یا آرمان‌گرایی شکل می‌گیرد، گفت: آن چیزی که در نظام بین‌المللی باعث صیانت یک کشور می‌شود حرکت بر اساس واقع‌گرایی و استفاده درست از ابزار قدرت است که متأسفانه امروزه مردان دیپلماسی با غلطیدن در دامن نظریه آرمان‌گرایی لیبرالیستی، چیزی جز سازش را در مناسبات بین‌المللی فهم نمی‌کنند.