پروژه راه‌آهن اردبیل-میانه به مرحله روسازی رسید به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، اکبر بهنام‌جو ظهر شنبه در حاشیه بازدید دوره‌ای از پروژه راه‌آهن اردبیل – میانه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تجهیزات و ماشین‌آلات لازم برای آغاز عملیات روسازی پروژه راه‌آهن اردبیل – میانه تأمین شده است و با تخصیص بخشی […]

پروژه راه‌آهن اردبیل-میانه به مرحله روسازی رسید

به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، اکبر بهنام‌جو ظهر شنبه در حاشیه بازدید دوره‌ای از پروژه راه‌آهن اردبیل – میانه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تجهیزات و ماشین‌آلات لازم برای آغاز عملیات روسازی پروژه راه‌آهن اردبیل – میانه تأمین شده است و با تخصیص بخشی از اعتبارات سالانه ۱۴۰۰ این عملیات به طور جدی آغاز خواهد شد.
وی از اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار ملی به پروژه راه‌آهن اردبیل خبر داد و اضافه کرد: این عملیات به اضافه عملیات تکمیل پل‌های مسیر راه ریلی اردبیل تا ۳ ماه آینده به اتمام می‌رسد که در بخش عملیات روسازی نیاز به تقویت انتقال ریل و تراورس وجود دارد.
استاندار اردبیل تاکید کرد: برای تأمین این دو مورد رایزنی‌هایی با ذوب‌آهن برای اختصاص سهمیه بیشتر به استان اردبیل انجام شده است که خوشبختانه در این مورد عملیات ریل‌گذاری در کنار سایر عملیات تکمیل پروژه با شتاب ادامه دارد.
به گفته بهنام‌جو در طول مسیر اکثر پل‌ها، تونل‌ها و عملیات زیرسازی یا به اتمام رسیده و یا در حال انجام است که پیش‌بینی می‌شود عملیات زیرسازی بیشتر قطعات تا خرداد و بخشی دیگر نیز تا اول شهریور ماه ۱۴۰۰ به اتمام برسد.
وی از وجود ۴۵ کیلومتر ابنیه پل در کل مسیر ۴۵ خبر داد و گفت: بیشتر پل‌ها با پیشرفت فیزیکی قابل توجهی در حال اجرا و اتمام عملیات احداث، ستون‌ریزی و تیر ریزی هستند.
استاندار اردبیل همچنین به بحث تأمین اعتبارات مالی پروژه اشاره و اظهار کرد: سال گذشته اعتباری بالغ بر ۱ هزار میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافته بود که میزان اعتبار سال جاری نیز در حدود ۳۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که در کنار این میزان اعتبار، مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان نیز از محل فاینانس داخلی به پروژه تعلق می‌گیرد.
بهنام‌جو از تأمین اعتبار، نظارت بر روند اجرای پروژه و تسریع عملیات زیرسازی و روسازی پروژه خبر داد و گفت: در نظر داریم تا پروژه مدنظر را تا موعد مقرر تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار دهیم.